Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 16 dec 2019, 04:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 okt 2007, 19:52 
Hommel

yep, die bedoel ik Arie. bedankt. ik heb gebouwd zien worden, maar als nog, ik wou hem wel is op de foto zien :)

mooie scania uitvoering, die zwarte r620. vooral die strook rubber achter op de spoiler :lol: ''dan sluit ie beter aan op de trailer''
maak dan de spoiler iets langer?

de nieuwe tgx en tgs, het viel mij tegen, ik vind ze nogal donker en sober van binnen, en dat vind ik jammer. maar het draaischijfje voor de automaat is wel orgineel, dat moet ik wel zeggen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2007, 11:50 
Oud-Roerganger

Zo, ik ben ook weer terug. Niet zo heel veel foto's gemaakt, want het was erg druk. We waren er dit keer ook wat later dan anders, dat zal het verklaren. Maar we hebben wel erg veel plezier gehad. Traditiegetrouw hebben Mark (Slopert) en ik weer een hele serie tests gedaan. De algemene conclusie: deuren klinken minder mooi dan vroeger bij het dicht smijten, schuifdeuren zijn vooral ideaal om uit te hangen, de inbouwkastjes zijn vaak erg gammel qua bevestiging, het is hip een naam ergens in uit te stansen, maar daar kun je met je vingers klem tussen te komen zitten, en de meeste pick up laadkleppen kunnen best wat hebben qua gewicht.

Laatst bijgewerkt door Alex Miedema op 03 nov 2007, 14:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2007, 12:57 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Scania G420

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Renault Hybris

Afbeelding
[s]Nissan[/s] Renault Maxity

Afbeelding
MAN TGM 4x4 met dubbele cabine

Afbeelding
Niet op de beurs zelf, maar van een leverncier van voedsel, een Vespa Ape :cool:

Afbeelding
Afbeelding
Voor wie twijfelt van de afkomst de meeste componenten van de Ginaf C-range staat het achterop de cabine.

Afbeelding
En nog een hoge X

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2007, 13:06 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Volkswagen Atacama Concept op basis van de Crafter. En je moet wel blijven zien van welk merk het is, dus daar word het trapje gewoon omheen gebogen.

Afbeelding
De Williams F1 wagen werd maar weinig bekeken. Gelukkig zat er permanent een beveiliger naast. Als er niemand naar je spul wil kijken, betaal je gewoon mensen om te kijken! Probleem opgelost, iedereen blij toch?

Afbeelding
Blikvanger bij Mitsubishi was de L200 in Dakar uitvoering.

Afbeelding
Afbeelding
Verder vooral veel Canters uiteraard.

Afbeelding
De Mercedes-Benz Vario zat helaas op slot. Ik dnek dat ze bang zijn dat de concurrentie dit hypermoderne model gaat kopiëren.

Afbeelding
Afbeelding
Heel veel aandcht ging naar het rijdende flatgebouw, de Econic op gas en met topsleeper. De motortunnel is de stairway to heaven. Zo lelijk, dat ie leuk is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2007, 13:15 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Zwaar transport Actros

En nee, ik heb de mooi opgeschilderde Actros inderdaad niet op de foto gezet. Daar stonden de hele tijd een paar meisjes voor die zo dun waren dat ik bang was dat ze zouden breken van de flits.

Afbeelding
Op de Truckstar stand was de Charles Feijts Strator te bewonderen. Mooi ding!

Afbeelding
Weer terug naar VW, voor de verlengde Caddy (maxi). Apart om te zien, een Caddy met dubbele cabine.

Afbeelding
Afbeelding
De eerste telg van de kleine Sevel die we zagen was de nieuwe Fiat Fiorino. Een naam die in mijn ogen niet terecht is, maar de Panda en Croma leerden ons al dat Fiat niet echt veel respect heft voor haar oude namen.

Afbeelding
Zowel Iveco als Ferrari zijn dochters van de Fiat groep. Iveco kwam er dit keer ook echt voor uit, voor het eerst dat me dat opviel. Ze lieten al vakermerken dat Fiat aan de roots stond, maar nooit zo erg dat het een volledige dochter is.

Afbeelding
Bij Iveco was het weer All Blacks als thema, zo ook bij deze erg leuke 4x4 Daily.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maar een van mijn persoonlijke hoogtepunten van de RAI was toch wel de Massif, de opvolger van het merk Santana. Leuk voor op vakantie ook, zon rasechte pick up. De achterklep is goedgekeurd! Keurig systeem ook ter vergrendeling. Basic, zoals het hoort. Traanplaat in plaats van plastic als bekleding van de bak, en kettingen waar andere fabrikanten met slappe zooi aankloten.

Afbeelding
De gesloten versie van de Massif

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2007, 13:22 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Mooie Stralis vierasser.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Twee jaar geleden stal Terberg Techniek de show met een waterwerper, waarvan iedereen door de rode camouflage dacht dat het een crashtender was. Dit keer was er een ECHTE crashtender, die zo mogelijk nog mooier en stoerder is dan de waterwerper. Een beest van een auto om te zien, niet alleen qua looks, maar ook bijvoorbeeld het chassis.

Afbeelding
Peugeot Bipper, de mini-Sevel van het merk met de Leeuw.

Afbeelding
Afbeelding
Ook op basis van Sevel, deze door Snoeks gepimpte bus. Ik kon niet meer achterhalen welk fabrikantenlogo er oorspronkelijk ooit op gezeten moet hebben.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2007, 13:40 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Door naar de Ford stand, waar ze de mooiste vrouwen hadden op de stand. Onze aandacht ging weer vooral uit naar de pick ups, zoals deze Ranger.

Afbeelding
Afbeelding
Nog een Ranger. Goedgekeurd na onder andere test met de gordel op de zelfmoorddeur.

Afbeelding
De schuifdeur van de Transit Connect werd getest op hangbaarheid bij hoge snelheden.

Afbeelding
De concurrentie was erg onder de indruk van de H300, volgens Hyundai. Wij waren dat niet. De geur van goedkoop plastic zorgde er voor dat we het binnenin niet lang volhielden.

Afbeelding
Opel Vivaro chassis-cabine

Afbeelding
Movano als hoogwerker.

Afbeelding
Afbeelding
De laatste van het Sevel tro die we tegenkwamen was de Citroën Nemo. Deze word door de Visa club een beetje beschouwd als opvolger van de C15, maar daar kan ik niet in meegaan met mijn clubgenoten. Desalniettemin toch een leuk karretje. Van Citroën kreegik zlefs nog een mooie tas met daarin een T-shirt :D En niet eens omdat ik een Citroën wagenpark heb. ;)

Afbeelding
De op de Mitsubishi Outlander gebaseerde C-Crosser. De pakketjes kunnen onderweg genieten van stevige muziek, want er zaten achter de wielkasten een paar flinke geluidsboxen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik zal heel eerlijk zijn, twee jaar geleden dacht ik op de Netras stand: "Die zijn er de volgende keer niet weer bij". Gelukkig hebben ze het tegendeel bewezen, het blijft een erg leuk in interessant concept, en ze winnen prijs na prijs. Als we hem nu nog eens (wat vaker) tegen gaan komen op de openbare weg komt het helemaal goed!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2007, 13:52 
Oud-Roerganger

Door naar de hallen met trailers en opbouwen. Alles stond daar wel ERG dicht op elkaar, dus niet al te veel pogingen gedaan tot foto's, helaas.

Afbeelding
MAN TGX op de Nooteboom stand.

Afbeelding
Shit waarom zie ik de text op het raam pas op de foto? :')

Afbeelding
Tuktuk!

Afbeelding
Dakar truck bij Work Trans.
Work Trans man: "Wil je een reis naar Dakar winnen?"
Alex: "Nee hoor, hoeft niet, ik ga sowieso al naar Dakar :cool: "

Afbeelding
EINDELIJK een Ferrari waar je wat aan hebt. Side bars en een push bar tegen de paaltjes, en een imperial op het dak :D Helaas geen trekhaak, klein nadeel. :(

Afbeelding
Volvo FE bij Hiab

Afbeelding
Mercedes-Benz Sprinter met Palfinger hoogwerker.

Afbeelding
Afbeelding
Rijdende verkoopwagen van Kaasboer Siebren :D Opbouw door Carrosserie-fabriek Harderwijk

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2007, 13:57 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Mercedes-Benz G-klasse van Defensie met een Wiegel lier.

Afbeelding
Afbeelding
Fiat Strada voor Stadskanaal.

Afbeelding
De nieuwe Renualt Kangoo is er nu al met koelopbouw.

Afbeelding
Rolande bulktrailer

Afbeelding
Opel Vivaro van de politie. De striping viel me op deze auto enorm tegen. Slecht geplakt (scheef, liet al weer los) en niet al te best reflecterend.

Afbeelding
Het indoor deel van de Dakar Experience omvatte enkel deze Toyota.

Weer terug naar de bestelwagens, waar we nog een paar stands over hadden gelagen.
Afbeelding
De nieuwe Renault Kangoo.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2007, 14:03 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Nissan Cabstar

Afbeelding
Nissan Atleon

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En ook hier weer een Dakar voertuig als publiekstrekker. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een Nederlands concept op basis van de Mitsubishi Fuso Canter is deze Hytruck. Zelfs de stoelen op de stand waren milievriendelijk!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2007, 14:07 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Isuzu is weer terug! Voor de zoveelste keer, dat dan weer wel... Hier de N-serie vrachtwagens.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
D-Max pick ups

Afbeelding
Renault Trafic chassis-cabine

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2007, 14:11 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maxus deed vooral heel erg haar best te verzwijgen dat het vroeger LDV was. Met het feit dat het Russische GAZ de moeder is, werd wat minder moeilijk omgesprongen gelukkig. Dit concept zal iedereen die de huidige GAZ range kent ook erg bekend voor komen....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit type is wel gewoon nu al te koop, en heeft dacht ik ook wat minder GAZ bloed, maar is als ik het goed heb samen met het Turkse BMC ontwikkeld.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2007, 14:14 
Oud-Roerganger

En als je binnen klaar bent met kijken, komt het buitendeel aan bod :D

Afbeelding
Iveco ten behoeve van de truckpulling sport.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het Dakar dorpje

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2007, 14:20 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook leuk: de bussen voor de aanvoer van bezoekers. Nog leuker: de bussen waar hele schoolklassen in zitten die weer weg rijden, waar iedereentrots zijn vers verworven posters uit zit te rollen :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kalmar terminal trekker

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2007, 14:28 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Amerikaanse Volvo

Afbeelding
Afbeelding
MAN TGX

Vervolgens zijn we naar de VIP ingangen gelopen. Stond wat extra spul opgesteld, en VIPs rijden wel eens in interessante auto's dus dat was ook wel weer OK.

Afbeelding
Iveco-Ford Cargo

Afbeelding
Zelfs een VIP vergeet wel eens zijn lampen uit te zetten. of hij heeft expres dat ene lampje laten branden, zodat hij zijn auto terug kon vinden tussen alle andere zwarte Mercedes-Benz E-klasses.

Afbeelding
Een Mercedes-Benz Econic op aardgas kan ook zonder hotel op het dak.

Afbeelding
Unimog U20

Afbeelding
Nog een verdwaalde Dakar truck bij de Mercedes VIP-ingang

Afbeelding
Afbeelding
Mercedes-Benz GL500

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur