Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 30 mei 2020, 17:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2009, 18:56 
Oud-Roerganger

Vandaag ben ik samen met Rose in de Lada een stukje gaan rijden. We zouden eerst de puzzelrit voorrijden vandaag, maar die is uitgesteld zoal jullie weten, dus moest er een nieuwe bestemming worden bedacht. Donderdagavond was er bij mijn ouders thuis, terwijl mijn zus en zwager er waren, een discussie of je in Groningen net zo dicht achter de zeedijk langs kon rijden als hier in Fryslân. De heersende veronderstelling was dat dat in veel mindere mate mogelijk is. Er is maar één manier om dara achter te komen: in de auto van Lauwersoog naar de Eemshaven rijden, en dan de hele tijd zo dicht mogelijk bij de zee blijven. En natuurlijk hopen dat er net zo veel moois staat als bij ons. Ik kan alvast verklappen dat het gras bij de buren in dit geval niet groener is, maar vandaag toch een lekker stuk gereden, en een paar foto's gemaakt. De eerste stop (nou ja, 2e, de stop waarbij ik een nieuwe muis voor de pc heb gekocht sla ik even over, alhoewel ik dankzij die tussenstop wel in staat ben dit topic te maken) was de haven van Lauwersoog. Om precies te zijn: het uiteinde van de weg in zee, bij het restaurantje aldaar. Ik wilde eerst alleen een snelle foto maken van de Actifood DAF, maar Rose had zin een een peuk, dus de motor uit gezet, en ik ben maar wat foto's gaan maken.

Afbeelding
Rondvaartschip MS Tender was niet aanwezig, maar bij de aanlegsteiger staat een container, en die werd door (de chauffeur van) deze CF bevoorraad.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een snelle ferry van Wagenborg, de Esonborg, loopt de haven binnen.

Afbeelding
Sfeerplaatje :cool:

Afbeelding
De havendienst rijdt in een HiLux

Afbeelding
Opvallend: bij veel Urker viskotters staat een Toyota busje bij de aanlegsteiger.... Dit is de UK-24 - Zuiderkruis, van Adriaantje Holding, dat op Urk gevestigd is. Het schip is ruim 29 meter lang en 6,6 meter breed.

Afbeelding
Ik moest kiezen wat ik op de foto zou zetten voor het Duitste kenteken.. Deze B-klasse (toch? :oops: ) of de W124 die er naast staat. De W124 is veel leuker, maar deze had meer ruimte er om heen, en een tikkeltje beter licht....

Afbeelding
Chrysler Sebring is ook geen dagelijkse verschijning.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2009, 19:05 
Oud-Roerganger

De peuk was op, en aan de andere kant van het water (nee, niet op Schiermonnikoog :kaz: ) waren een heleboel personenwagens en twee bussen, dus tijd om daar naar toe te rijden. Geen idee wat al die drukte veroorzaakt heeft. Het mooie weer in combinatie met een rondvaarboot wellicht?

Afbeelding
VDL Bova van Gebo

Afbeelding
Irizar Scania van jan de Wit

Afbeelding
Transit met kampeerpuist op het dak

80 meter verder zitten de vishandelaren. Bij Louw Spijkerman ben ik even gaan liggen....
Afbeelding
Jammer van de paal achter deze zware Atego.

Bij Schierzicht de auto in het parkeervak gezet, want daar stond een Panhard! Tegen de tijd dat we uit de Lada waren, stond er direct naast de Panhard ook een auto, met een nogal traag en in de weg lopend stelletje :kaz: Voor niks de auto 5 vakken verder gezet :') Maar het blijft een bijzondere verschijning! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2009, 19:19 
Oud-Roerganger

Op de heenweg naar de haven wasme al opgevallen dat het een en al bedrijvigheid was bij het politiebureau. Rose had wel zin in een kibbeling van Schierzicht (altijd lekker eten daar. Volgende keer gratis saté in ruil voor deze sluikreclame?), en ik in een milkshake. terwijl Rose die ging halen, kon ik mooi even naar het politiebureau lopen. Het leukste kwam me echter al tegemoet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mitsubishi L200 met boot op trailer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toyota RAV4 van Groningen

Afbeelding
Golf van Groningen

Afbeelding
Sprinter van Fryslân

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Astra van Fryslân en Golf van Groningen

Afbeelding
KLPD Vivaro

Afbeelding
Tsja, het is Lauwersoog, dus dan hoort er ook een boot bij :D

Afbeelding
Afbeelding
Fryske Volvo's

Afbeelding
Twee van de 4 motoren die er stonden, beide BMW's.

Afbeelding
Groningse Vivaro.

Ook hier had ik geen idee waar de drukte vandaan kwam, zag wel allemaal agenten met voedsel sjouwen, ze zullen nu wel lekker zitten te BBQen :lol: Maar goed, vraag niet hoe het kan, maar geniet er van :boo:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2009, 19:31 
Oud-Roerganger

Ineens hoorde ik de 5e symphonie van Beethoven. Rose aan de telefoon. Had achteraf dus beter de portofoons kunnen gebruiken :lol: Maar goed...
"Waar ben je?"
"Bij het politiebureau! :shock: "
"Waar is dat?"
"Hier! :Y "
"Oh, ik zie het al.. Kom je, anders word je milkshake koud..."
"Tot over een minuut!"

Afbeelding
Blik op de haven

Tijdens het genieten van de overheerlijke aarbeimilkshake (als dit geen gratis saté word :boo: ) kwam er een voormalige VCA Chevrolet ambulance langsrijden. Deze trok veel bekijks, ik was neit de enige die er foto's van maakte. Milkshake aan de kant, en die kant op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen ik klaar was met foto's maken was de milkshake uiteraard al een stuk leger :kaz: Eigen schuld :') Nog even lekker genoten, en toen achter Sterkenburg gekeken, daar had ik de Scania al zien staan.
Afbeelding
Ballast Nedam Sprinter

Afbeelding
De bekende L110, wederom vanuit buikschuifperspectief :')

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2009, 19:36 
Oud-Roerganger

Om vanuit Lauwersoog bij de dijk langs te rijden moet je over defensieterrein. Gelukkig was dat vandaag toegankelijk.

Afbeelding
Ze gebruiken toch vaak een 2ehands tank als schietschijf? :lex:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In De Marne, niet ver van Wehe Den Hoorn stond dit leuke gezelschap bij een boerderij. Porsche, stokoude Volvo BM en een John Deere combine :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2009, 20:00 
Oud-Roerganger

Als je in deze hoek zit is een bezoek aan de zeehondencreche natuurlijk onvermijdelijk. Ik ben er niet binnen geweest (ze heffen entree tegenwoordig :') ) maar wel een rondje over de parring gedaan :) De foto's speken in dit geval voor zich dacht ik zo....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2009, 20:06 
Oud-Roerganger

Weer verder naar het westen. Ter hoogte van Warffum stond een pick up naast een brug.

Afbeelding
Een prachtige Dodge met mooie terreinbanden.

Op een gegeven moment zag ik dat de dijk niet meer groen was, maar rood.. Toch eens een van die doodlopende wegen in... We kwamen uit bij Noordpolderzijl.
Afbeelding
Op de parkeerplek aldaar deze Fiat Cinquecento Abarth.

Afbeelding
De vissershaven van Noordpolderzijl is niet zo heel erg groot....

Afbeelding
Het gemaal, met twee meisjes in het water.

Afbeelding
Het gat in de met stenen beklede dijk.

Bij 't Zielhoes van een bijzonder charmante serveerster twee colaatjes in ontvangst genomen, en koers gezet richting Eemshaven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2009, 20:24 
Oud-Roerganger

In Valom, vlak voor de Eemshaven, zit Peterse Mechanisatie.

Afbeelding
Geen idee in welk topic ik dit nu weer ga stoppen... Een heftruck ongeveer in schaal 1:2,5.... Wel erg leuk :D

Afbeelding
Mooie MF op het erf ook.

Vervolgens de Eemshaven. Er was maar bar weinig te zien, en wat er te zien was (Socar, Wagenborg), stond achter hekken... Geen foto's gemaakt dus :shock: De terugweg ging iets minder dicht bij de zee langs.

Afbeelding
In Warfhuizen kun je lijsten, kunst, posters, kaarten, meubels en mooie dingen kopen. :lol:

Langs het Reitdiep bij Roodehaan ging ik ineens langzaam rijden, en uit het raam staren....
"Ja, daar liggen naakte meisjes! :kaz: " Klonk het ineens vanuit de bijrijdersstoel.... Bedankt voor de tip Rose, ik had ze nog niet gezien! :D
Afbeelding
Ik keek hoe ik bij deze Bedford kon komen namelijk :D Geen foto's van de meisjes overigens, die waren volgens mij nog geen 18....

In Saaksum zag ik vanuit de verte al een Unimog staan.... Maar wat er achter stond bleek nog veel interessanter :D
Afbeelding
Dodge HiLine :cool: _O_ Helaas stond ie niet zo mooi.... :( Maar mooi om te zien dat dit nog rijdt! :D

Afbeelding
Afbeelding
Als je er dan toch bent, meteen die Unimog en trekkers er ook maar op :boo:

Laatste stop was Aduard.
Afbeelding
Rare plek voor een bushalte, achter een aantal parkeerplekken?

Afbeelding
Afbeelding
Maar goed, ik sta liever in een bsuhalte om iets gaafs als een R4 met kano op het dak op de foto te zetten dan in de bosjes, dus je hoort mij niet klagen! :D

Na Aduard weer in volle vaart naar huis gegaan, het quotum van aantal stops was blijkbaar bereikt :lol: :') Maar goed, in Lauwersoog lekker veel foto's gemaakt, en ook voor de rest, op de Eemshaven na zo hier en daar wat leuks gezien :)

Mijn excuses aan verzameldirk en Mark Bremer dat we niet langs zijn gekomen ondanks dat we jullie dorpen zijn gepasseerd :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2009, 20:33 
Transporthistoricus

Woonplaats: In een kartonnen doos tussen Bolsward en Leeuwarden.
Wie zijn vrouw lief heeft laat haar thuis. ;)
Volgende keer bel je mij maar,dan hoef je over het aantal stops niet in te zitten.
Maar dan krijg je weer op je kl*ten dat je zo laat thuis komt denk ik. :D 8)

klaes@buzzybeeforum.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2009, 20:35 
Grunneger

Heel herkenbaar, ik kom er wel vaker, en dan maak je er geen foto's van, omdat het zo 'gewoon' is 8)

johannes@buzzybeeforum.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2009, 20:47 
Grunneger

Alexxxxx schreef:

Afbeelding
In Warfhuizen kun je lijsten, kunst, posters, kaarten, meubels en mooie dingen kopen. :lol:

Dit was vroeger een kroeg...............
Hier hadden we eerder wel biljart-toernooien............ :happy: :toost: :toost: :toost:

johannes@buzzybeeforum.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2009, 20:54 
Taxismurf

Leuk ritje weer :hail:

voor nog meer historie klik je hier , het buzzybee documentatie centrum , members only

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2009, 21:04 
Oud-Roerganger

haainje schreef:
Alexxxxx schreef:

http://www.alexmiedema.com/images/009/0704X/IMG_9731-border.JPG

Dit was vroeger een kroeg...............
Hier hadden we eerder wel biljart-toernooien............ :happy: :toost: :toost: :toost:

Bier valt onder mooie dingen denk ik? :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 jul 2009, 18:45 
Oud-Roerganger

Rose is lekker een weekje weg, het was vandaag mooi weer, dus maar een vervolg op deze rit gemaakt :) Weer even Groningen in geweest :D

Maar de eerste stop was Techum, vlak buiten Leeuwarden. Hier zijn ze al een hele tijd bezig met een nieuwbouwproject, dus er waren een aantal leuke bouwmachines te zien. En meteen al modderpoten :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leukste apparaat wat daar stond was de Terex dumper :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 jul 2009, 18:49 
Oud-Roerganger

Via de Wâldwei ging het naar de A7.. Bij Frieschepalen waren wegwerkzaamheden :kaz: Doordat er zoveel files waren, werd deze op de A7 niet genoemd op de radio, helaas... Maar het was net alsof ik op BuzzyBee zat in de file.... voor me een auto uit Ter Aar, en daar weer voor een ProViande auto. :shock:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur