Gedwongen weekendrust in TN: door files rond Atlanta, GA kwam mijn maat John op zaterdagmiddag in de problemen met zijn uren en konden we Paducah, KY (vlak voor de state line met IL, tot daar hebben we begeleiding nodig) niet meer halen.
Zelf had ik uren genoeg voor die dag, dus ik had in mijn eentje door kunnen rijden, maar: samen uit, samen thuis!
Ik ben een "trucking tourist", ik kan maar één steak per dag eten (sort of

) dus ik doe het niet voor het geld.
De meeste collega's zouden doorrijden vanwege de verdiensten + extra tijd thuis.
Maar als je zoals ik in je truck woont, dan maakt het niet uit wanneer je op de thuisbasis aankomt.
De bestuurders van de escortwagens wonen in de buurt van Chattanooga, TN, om ze niet op zaterdagavond naar huis te laten rijden en dan maandagochtend weer terug te komen om ons verder te begeleiden, besloten we om op de nieuwe Love's truckstop bij Nickajack Lake te stoppen.
Camp Holland:

Tractor mag je gebruiken voor privékilometers (wordt ook niet bij je rijtijd opgeteld), mijn #014 was dit weekend het boodschappenwagentje.
Normaal gesproken gooi ik de kleden ín de eerste banden op de trailer, maar ik had een raar step-deck trailertje waardoor ik niet goed met mijn gewicht zat.
Ik moest zelfs de achterassen verschuiven (spreiden) om goed uit te komen op de schotel (die je overigens ook kunt verschuiven om je gewicht goed te verdelen)
Zo gauw als ik de grens met Canada over was moesten de assen weer bij elkaar, omdat ik in Canada wel legaal was met deze vracht.

Plek zat, dus we hadden ons eigen hoekje geconfisqueerd.
De temperatuur was goed, dus we hoefden niet de hele nacht de motoren met 1000 tpm te laten brullen om de A/C te laten blazen, op deze manier kwamen er ook geen andere trucks naast ons staan die dat wel deden.
In Noord Amerika draait een truck meestal 24/7: in de winter om de kachel te laten branden, de rest van het jaar om de boel een beetje koel te houden in de sleeper.
Een Tri-Pac (diesel generatortje) voor verwarming van het blok + koelwater, 240 Volt, verwarming en A/C is te zwaar voor ons soort werk, dat extra gewicht kan net het laden van een extra band schelen.
Op een truckstop is het soms een intimiderend, dreigend geluid als je in het donker van de douche terug loopt naar je truck en er staan een paar honderd trucks te draaien met 1000 tpm.
Moeilijk uit te leggen, je moet het gehoord hebben....


Na naarstig overleg besloten John en ik om toch maar niet voor Swift (de Waberer's van Noord Amerika, een bedrijf met meer dan 16000 trucks) te gaan rijden..

Om jullie een idee te geven waar wij dat weekend stonden:

Nickajack Lake is eigenlijk een verbreding in de Tennessee River, de I-24 loopt er doorheen.
John en ik zijn op zondag naar het meer gereden, daar wilden we een speedboat huren maar dat was niet zo'n succes...
