Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 15 apr 2021, 11:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 13:33 
Oud-Roerganger

Natuurlijk ging er een vlag mee...
Afbeelding
Raststätte Michendorf
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een Raststätte niet ver van Berlijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 14:24 
Oud-Roerganger

Dag 2
Wonder boven wonder sliep het best goed in de auto. Ik werd om kwart over 5 wakker van de kou, heb mijn jas om gedaan, en weer doorgeslpaen tot een uur of 9. Rustig ontbeten, en bij Cottbus even de stad in geweest, onder andere een stokoude Multicar op de foto gezet. Daarna door naar de Poolse grens. De douaniers daar waren erg vriendelijk, en ik kon zonder problemen door. Eerst even geld gewisseld, en vervolgens via de 'snelweg' verder Polen in. Deze weg was niet meer dan een wasbord, en langs de kant zat om de paar kilometer iemand paddestoelen te verkopen. En natuurlijk de nodige fietsers en voetgangers op de snelweg. Nog even bij een kermis gekeken in Polska Cerekew, maar helaas geen vractwagens daar, alles werd met tractoren gebracht. Nog even verdwaald in de bergen, en in Raciborz foto's gemaakt in een volksbuurt, waar ten minste een para typisch Poolse auto's stonden. Helaas geen Star, Jelcz of andere Poolse vrachtwagens p de foto kunnen zetten op deze zondag, dus ik zal een andere keer terug moeten naar Polen :herie: . Wat erg toch ;) .
De grensovergang naar Tsjechië was een piepkleine, er was ook helemaal geen wechselstube of iets waar ik autobahnvignetten kon kopen. Doordat ik nog niet aan de auto gewend was deed ik bij de paspoortcontrole mn raam dicht in plaats van open, en reed ik weg in plaats van dat ik stil ging staan, maar ondanks dit ook hier vriendelijk lachende douaniers, kreeg zelfs nog een compliment voor de auto geloof ik. Waar komen toch die verhalen over grimmige oostblokdouaniers vandaan? Ik zou ze bijna gaan missen als Polen en Tsjechië straks ook Schengen landen zijn...
Meteen over de Tsjechische grens kreeg ik al veel bekijks. De nieuwe Fabia zie je zelfs daar nog niet zo veel, en zeker niet met Nederlandse kentekenplaten. Na de grens bij Bohumin was de eerste stad van formaat in Tsjechië Ostrava. Vanaf de rondweg gezien een mooie stad, ook al is die rondweg soms best eng, als er weer eens een stuk driebaans is zonder strepen op de weg. Gelukkig rijden de Tsjechen iets beter dan de Polen, dus geen ongelukken gebeurd. In Kopřivnice aangekomen hadik keus uit het stadion hotel, aan de rand van de stad heuvel op, een pension aan de andere kant van de stad, en het Tatra hotel, wat letterlijk het middelpunt van de stad vormt. Ik heb heit en mim geSMSt met de vraag of ze uit konden zoeken wat dat hotel zou kosten. Dat hebben ze voor me gedaan (bedankt nog!), en de prijs viel me mee, dus naar binnen gestapt en gevraagd of ze een kamer vrij hadden tot en met woensdag. Dat bleek zo te zijn, ik kreeg kamer nummer 908. De kamer had een hard en een zacht bed, dus ik kon kiezen. Het uitzicht was fijn, het centrale plein van de stad zag ik als ik naar beneden keek, recht nara voren de bergen, en als ik naar links keek zag ik een stukjevan de Tatra fabriek. Deze fabriek neemt ongeveer 1/3e van het oppervlakte van de stad in beslag. De hele stad ademt Tatra uit, je ziet de personenwagens zelfs nog in het gewone straatbeeld rondrijden! Op zondag dan, een Tatra is niet echt een doordeweekse auto ;) In heel Tsjechië zie je de vrachtwagens van Tatra, dus dat is op zich niet zo heel bijzonder als je die ziet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 14:26 
Oud-Roerganger

De Raststätte voor Cottbus, waar ik heb overnacht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Cottbus.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 14:36 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een saloon met Biergarten...
Afbeelding
Afbeelding
De eerste foto's in Polen, hier het dorpje Legnickie Pole
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 14:37 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Openbaar toilet onder de grond
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In de omgeving van Wroclaw (ook bekend als Breslau).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 14:40 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Polska Cerekew
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Raciborz
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 14:41 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 14:42 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 14:54 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En in Tsjechië, Ostrava om precies te zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 14:55 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 14:56 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 14:59 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kopřivnice.
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 15:00 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het hotel.
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 15:14 
Oud-Roerganger

Dag 3.
Een korte nacht gehad. Vergeleken met thuis is de kamer erg gehorig, en er kwam ook veel licht van het plein binnen in de kamer, de gordijnen hielden niet echt licht tegen. Toen ik wakker werd regende het flink buiten. Eerst maa eens lekker ontbeten, en toen ik daar mee klaar was, was het ondertussen droog, en ben ik een stuk door de stad gaan wandelen. Tussen de middag de bus naar Ostrava gepakt, die stad wilde ik het centrum ook wel eens van bekijken. Toen ik op die bus stond te wachten kwam er ineens een vreemd blauw bestelbusje langs gereden, dat een Tatra bleek te zijn. Een oud prototype wat nu gewoon gebruikt word door de fabriek? Ook onderweg in de bus ws te merken dat de meete steden in de omgeving een eigen Tatra fabriek hebben, je komt regelmatig een spiksplinternieuw chassis-cabine tegen op de weg. En zelfs nog een paar hele grote herten gezien, die rustig stonden te eten in een graanveld.
In Ostrava heb ik hele stukken gelopen, maar een echt stadscentrum zoals wij dat kennen is er geloof ik niet... Bij een Vietnamees vlak bij het busstation wel een nieuwe rugzak gekocht, de oude was op. Bij het bus station even een hot dog gegeten, terwijl ik dat deed kwam er een man op me af die erg geinteresseerd was in mijn camera. Helaas sprak hij geen Duits of Engels, en ik geen Tsjechisch, dus echt veel kon ik er niet mee, mara ik vertrouwde hem maar niks, heb doeg gezegd, en ben naar de andere kant van het busstation gelopen. 5 minuten later kwam er een politie auto aangereden op het busstation, deze namen de man in kwestie mee. :? Weer terug met de bus, even uitgerust in het hotel, en daarna naar Strambersk gelopen, wat tegen Kopřivnice aanligt. Maar waar Kopřivnice in een dal ligt en nog relatief vlak is, is Strambersk helemaal tegen een heuvel op gebouwd, een flinke wandeling dus, en het was best zuur toen bleek dat het enige restaurant daar op maandag dicht is :') Weer terug gelopen naar Kopřivnice, en daar bij één van de 4 supermarkten (er is een Albert, Plus, Kaufmarkt en een Lidl) wat eten gekocht, en die op mijn kamer opgegeten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 15:31 
Oud-Roerganger

Uitzicht vanuit de hotelkamer. Ik kreeg het raam niet open, en het regende, dus hopelijk is er nog wat van te zien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur