Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 19 apr 2021, 13:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 17:19 
Oud-Roerganger

Dag 5.
Het plan van deze dag was om het Skoda museum in Mlada Boleslav te bezoeken, en dan daar in een hotel, of ergens in Duitsland in de auto, te overnachten, om dan donderdag nog even een kijkje te nemen bij de Nürburgring in Duitsland. Dit liep echter anders.

Vanochtend al vroeg uitgechecked bij het hotel. Het hotel is me erg goed bevallen. Als ik weer een naar deze omgeving ga denk ik dat ik er weer zal overnachten.
Voor de tijd met de hulp van de kaart een route voornamelijk over (tol)snelwegen uitgestioppeld. Tussen Brno en Praag reed ik keurig 130, wat de maximum snelheid in Tsjechië is, op het moment dat ik ineens een bordje zie staan dat de maximum snelheid 60 kilometer per uur is. Nu ben ik nooit zo'n fan van remmen, maar ik liet wel keurig het gas los... En op het moment dat ik ongeveer 120 reed, springt er plots een agent midden op de snelweg, compleet met rood bordje en fluitje, die me naar de zijkant stuurt. Ik voelde de bui al hangen, 60 kilometer per uur te hard, het dubbele van de maximum snelheid..... Bij het naar de kant gaan reed ik nog bijna over de agent heen ook, hij wist gelukkig nog aan de kant te springen. (Sorry agent! :oops: ) Hij loopt naar de voorkant van de auto, en tikt op het raam op het vignet. Ik doe de bijrijdersdeur open (sta op de vluchtstrook uiteraard), de agent steekt zn hoofd naar binnen, zegt "Autobahnvignet controle. Ist OK. Viel Spass!", en doet de deur weer dicht... :shock: Dat ik veel te hard ging en bijna over hem heen reed interesseerde hem niet, daar hoefde hij blijkbaar niet op te controleren.. HEEL veel geluk gehad dus.
Met de schrik nog in de benen doorgereden via de rondweg van Praag (druk!) naar Mlada Boleslav. Dar was het mij ookvele te druk, dus ik ben niet naar het Skoda museum gegaan (er wel langs gereden :oops: ). Bij de McDonalds aldaar geprobeerd een grote patat en een grote aardbei milkshake te bestellen, maar ik kreeg een medium Big Mac menu :') . Het meest logische zou zijn om via Liberec weer naar Duitsland te gaan, maar dat is een vrij grote grensovergang, en daar had ik op zich niet zo heel erg veel zin in, met een bijl tussen mijn vieze was :oops: . Ik ben via een klein weggetje langs de Elbe gereden, en zoals ik al verwachtte was daar ook een piepklein grensovergangetje. Hier was geen controle, behalve dan of ze keken of ik wel op mn pasfoto leek, dus wederom veel geluk gehad... In Duitsland kwam ik terecht in een of ander kuuroord, waar het echt stikte van de toeristen. In combiantie met smalle weggetjes mondde dit uit in lange file's, dus ik was blij dat ik eindelijk op de Autobahn bij Dresden zat. Vanaf daar de hele tijd zo snel mogelijk gereden, meestal toch wel zoo'n 170 a 180 kilometer per uur. Rammstein uit de speakers, heerlijk.
Bij Raststätte Berfa, op een uur rijden voor Frankfurt am Main, zette ik mijn auto neer direct naast een zogenaamde Frauenparkplatz, die extra verlicht is. Even wat liggen soezen op de bijrijdersstoel, maar ik kon de slaap niet vatten. Daarom maar een stukje gaan wandelen over de parkeerplaats, en van de frisse lucht kreeg ik hernieuwde energie, dus ik dact, kom, ik rijd nog even een stukje door naar de Nürburgring. Maar ik had de smaak zo te pakken van het autorijden dat ik gewoon door de nacht in een keer door ben gereden naar Nederland. Ik had ook niet echt veel zin in de ochtendspits van het Ruhrgebied, en in Nederland mag je niet in de auto slapen langs de snelweg voor zover ik weet. Even voor 4 uur weer thuis aangekomen. Dus korter dan verwacht weg geweest, maar ik heb het wel erg leuk gehad!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 17:21 
Oud-Roerganger

De laatste paar foto's uit Kopřivnice.

Afbeelding
Afbeelding
Een van de Tatra betselwagens!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 17:22 
Oud-Roerganger

Locatie onbekend
Afbeelding
Olomouc
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 17:23 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mlada Boleslav
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 17:24 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dresden. Weer terug in Duitsland dus.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 17:25 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Chemnitz
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Raststätte Teufelstal, bij Jena.
Afbeelding
Afbeelding
Tankstelle Hörselgau Nord
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En toen was ik al weer thuis...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 18:15 
Oud-Roerganger

Helemaal vergeten! De 'detailfoto's', oftewel de uitsnedes uit de grotere foto's :oops:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 18:27 
Nachtpauwoog van 2005

Leuk verslag!
Je hebt je hart weer op kunnen halen zie ik alweer, aan die aparte voertuigen :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2007, 18:34 
Taxismurf

Idd leuk verslag en leuke fotos van aparte mobielen :D

voor nog meer historie klik je hier , het buzzybee documentatie centrum , members only

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 aug 2007, 18:36 
Enigma

Toffe foto's ! Toffe verslagen !

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 aug 2007, 20:44 
Ei

He Alex, een geweldige reis, mooie foto's ik heb dan jou verslagen ook maar eens aandachtig doorgelezen, toch wel weer wat beleefd.
Jij bent zo ook een echte oostganger he, ik ben ook wel wat aan Tsjechië gehecht na een zomer en een winter vakantie, in de zomervind ik Tsjechië dan ook heel mooi, wij waren toen in het ijzergebergte zo'n 20 Km van af Karlovyvarie. ook een mooie omgeving. O, ja die Vietnamezen die hebben daar heel veel van die markten wij hebben toen een nieuwe brievenbus gekocht voor omgerekend maar € 15,00 dus dat was niet duur, ook het eten in de plaatselijke horeca voor 5 personen met elk dan ook nog twee Pivo's van een ½ liter € 25,00 dus dat was alle dagen uit eten!!!

Groetjes,
Sytze.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 aug 2007, 20:57 
Oud-Roerganger

Uit eten heb ik niet gedaan, ik kwam er maar niet achter wat het Tsjechische woord voor Wiener Schnitzel is :lol: Maar ik heb wel een mand vol boodschappen met A-merken gekocht voor 7 euro... en daar kon ik dan een paar dagen van eten. :shock: En de vietnamezen zijn ook een must inderdaad, heb er ook dit keer weer wat mooie spulletjes gekocht.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 aug 2007, 20:20 
Termiet

Alex, ik heb van je vakantieverslag genoten, helemaal top man!

Emiel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 aug 2007, 23:06 
Import Fries

Ik heb het allemaal ook maar eens bekeken Alex en het ziet er zeer moi uit.

De Volgende Reis alweer in je achterhoofd :?: :D

Mijn Autobussensite

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 aug 2007, 15:59 
Oud-Roerganger

Met de kerst misschien naar Monaco, als ik de Visa door de APK krijg. En volgende zomer misschien de Baltische staten? En waarschijnlijk ga ik nog een keer naar Stettin, in Polen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur