Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 21 jun 2018, 03:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Naakt langs zeedijk mag
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 jul 2009, 16:08 
Transporthistoricus

Woonplaats: In een kartonnen doos tussen Bolsward en Leeuwarden.
Naakt langs zeedijk mag

MODDERGAT -
De expositie langs de zeedijk bij Moddergat van twintig foto's van vrouwelijk naakt mag gewoon volgens plan doorgaan. Volgens het college van Dongeradeel is er geen wettelijke reden om de expositie op die plek te verbieden. De ChristenUnie in de gemeente had hierover vragen gesteld.

De partij vindt het een probleem dat voorbijgangers ongevraagd met de foto's geconfronteerd worden. Ze denkt dat mensen aanstoot zullen nemen aan het naakt. De foto's van kunstenares Mijke Bos worden volgende week geplaatst en blijven staan tot half september.

Bron: LC.nl

Nog even een artikeltje van 30 juni 2009.

ChristenUnie tegen naakt op zeedijk

LEEUWARDEN -
Tussen Moddergat en het Groningse Nieuw Onrust worden vanaf half juli op de zeedijk twintig grote doeken met daarop vrouwelijk naakt neergezet. Fractievoorzitter Dirk van der Meulen van de ChristenUnie in Dongeradeel is niet blij met het project omdat voorbijgangers ongevraagd met blootfoto's worden geconfronteerd.

Van der Meulen: ,,Ik begryp bêst dat keunst wat stikelje moat. En ik soe dit sels ek gjin ‘aanstootgevende' foto's neame. Mar ik bin der wis fan dat hjir yn de gemeente minsken wenje dy't har wol steure oan ditsoarte bylden. Wêr't ik de measte muoite mei haw, is dat je net om dy foto's hinne kinne. Dat is wat fundamentiels. Want minsken dy't se net sjen wolle, beheine je yn harren frijheid.''

Kunstenares Mijke Bos uit Lauwersoog fotografeerde onder de titel ‘Wad naakt' blote vrouwenlichamen in het waddenlandschap. De doeken hebben een afmeting van 2,5 bij 3,5 meter.

Afbeelding

Bron: LC.nl

klaes@buzzybeeforum.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 jul 2009, 15:02 
Oud-Roerganger

klinkt heel groot, maar als je voor de dijk staat en je kijkt naar boven zijn het nog steeds postzegels.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur