Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 21 jul 2018, 16:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 168 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 dec 2011, 22:17 
Bijenkoningin

Assen krijgt TT Circuit voor de jeugd

DVHN | Gepubliceerd op 13 december 2011, 13:19
Laatst bijgewerkt op 13 december 2011, 14:59

PAPENDAL - Assen krijgt een tweede TT Circuit. Daar waar nu aan de zuidzijde van de huidige baan grasland ligt verrijst binnen enkele maanden de TT Junior Track. Daar moet de kiem worden gelegd voor toekomstige TT-helden. De kosten: 500.000 euro. Op een gezamenlijke persconferentie maakten het TT Circuit Assen en de KNMV bekend de krachten op gebied van opleiding van nieuw wegracetalent te gaan bundelen.

De nieuwe baan met een totale lengte van 1005 meter, compleet met pitsstraat, speelt daar een cruciale rol in. De baan moet in april volgend jaar gebruiksklaar zijn. De Asser ondernemer Roger Koers lanceerde begin dit jaar het idee bij de TT-organisatie een jeugdcircuit te gaan bouwen. “Ik werkte al samen met het circuit omdat ik landelijke motordagen op het circuit organiseer. Mijn zoontje Quentin racet sinds twee jaar bij de minibikes. De slechte doorstroming van jeugd gaat mij aan het hart. Zo'n baan geeft de jeugd de kans regelmatig te trainen. Dat idee heb ik gedropt bij directeur Peter Oosterbaan en zo is het balletje gaan rollen.”

Oud-coureur Barry Veneman werkt sinds 1 oktober als bondscoach voor de motorbond KNMV. Hij heeft een stevige vinger in de pap gehad bij het ontwerpen van de baan. Die bestaat uit twee banen van 508 en 534 die zijn samen te voegen tot één grote baan van 1005 meter (zie illustratie). Alle circuits zijn zo ontworpen dat ze zowel links- als rechtsom kunnen worden bereden. Veneman: “Ik val met de neus in de boter. Op deze baan kan ik twee keer per week op woensdagmiddag en zaterdag met de jeugd aan de slag.”

bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/sport/article ... r-de-jeugd

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 sep 2012, 20:41 
379

Een paar foto's van vorige week vrijdag. De eerste trainingsdag voor de British Superbikes. Ik had gehoopt op wat dikke ERF's of Fodens. Maar ja, die zie je nauwelijks nog. Maar de Mercedes trucks mochten er ook zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 sep 2012, 20:43 
379

Er waren nog wel wat kleine britten.

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 168 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur