Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 22 okt 2017, 12:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 maart 2011, 12:23 
Retired

Meisje (12) bevalt tijdens schoolexcursie

GRONINGEN - Een 12-jarig meisje :OMG: uit Groningen is vorige week tijdens een schoolexcursie bevallen van een gezonde dochter. Het kind wist niet dat ze zwanger was, meldde een woordvoerder van de Hulpverleningsdienst Groningen dinsdag.

De scholiere was dinsdag 22 maart met haar klasgenoten van de basisschool een dagje op excursie, toen ze last kreeg van hevige kramp in haar buik. De schoolleiding had vrij snel in de gaten dat er een bevalling gaande was en belde de ambulance. Kort daarop werd de baby ter wereld geholpen.

Moeder en dochter zijn overgebracht naar het ziekenhuis in Groningen en maken het goed, laat Cyriel Hamstra van GGD Groningen weten. Hamstra wilde geen verdere informatie verstrekken in het belang van de jonge moeder. Over de vader is niets bekend. Waar de schoolexcursie plaatsvond, wil de woordvoerder niet kwijt. Vermoedelijk gaat het om de christelijke basisschool de Heerdstee in Beijum, maar dat wilde Hamstra niet bevestigen.

Er zijn inmiddels meerdere hulpinstanties, waaronder Jeugdzorg, ingeschakeld om de tienermoeder bij te staan. Ook is er een voogd aangesteld die primair verantwoordelijk is voor de zorg voor de baby. "Deze zal er voor zorgen dat alle hulp georganiseerd wordt", aldus Hamstra.
Klasgenootjes van het meisje zijn geschrokken en werden na afloop van de bevalling bijgestaan. "Leerlingen en docenten zijn begeleid. Voor de klasgenootjes was het een verrassing, net als voor iedereen. Zij moeten ook hun verhaal kwijt kunnen."
De ouders van klasgenootjes van het meisje zijn per brief geïnformeerd. Docenten en begeleiders hebben ondersteuning aangeboden gekregen.

:huh: :huh: :huh:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 maart 2011, 13:34 
Wandelende Tak

ik hoop echt heel erg dat dit een 1 april grap is... niet ongesteld zijn op je 12e kanik nog mee leven, maar ho dik ben je als 12 jarige dat je neit merkt dat je zwanger bent?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 maart 2011, 13:57 
the nightflier

als het een 1 april grap zou zijn alex , zou men dan ook een naam van een school noemen ??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 maart 2011, 14:22 
Retired

Nee nee, dit is geen grapje.
Het is helaas echt waar. :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 maart 2011, 16:35 
Bijenkoningin

Tja, laten we eerlijk zijn, heb je liever een moeder die 64 is of een moeder van 12?

De kids van tegenwoordig zijn er duidelijk vroeg bij! Het zegt iets over de tijd waarin we leven. Gelukkig maken moeder en kind het goed, dat is het belangrijkste.

Nu hopen dat ze beide liefdevol worden opgevangen door de ouders van het meisje en de ouders van de vader natuurlijk. Het heft nu geen zin meer om discussies te gaan voeren over hoe het zover heeft kunnen komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 maart 2011, 16:57 
Retired

De mogelijkheid van misbruik wordt voor het gemak steeds over het hoofd gezien merk ik?

Er is aangifte gedaan van sexuele omgang met een minderjarige door de kinderbescherming en justitie onderzoekt WIE de vader is...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 maart 2011, 19:42 
Bijenkoningin

ik vind het niet normaal dan zou ik nu een kind hebben van twee :shock: twee jaar geleden was ik er niet eens zo mee bezig :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 maart 2011, 23:43 
Enigma

Op de radio hoorde ik dat de jonge moeder uit huis geplaatst zal worden. Waarom begrijp ik niet.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 maart 2011, 06:51 
Hulppiet

2cv schreef:
Op de radio hoorde ik dat de jonge moeder uit huis geplaatst zal worden. Waarom begrijp ik niet.

Misschien dit?

Luna schreef:
De mogelijkheid van misbruik wordt voor het gemak steeds over het hoofd gezien merk ik?

Er is aangifte gedaan van sexuele omgang met een minderjarige door de kinderbescherming en justitie onderzoekt WIE de vader is...

Piet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 maart 2011, 07:49 
Enigma

Dan zou dat misbruik dus thuis plats hebben moeten vinden terwijl het nog niet duidelijk is of dat ook gebeurd is. Als het an mij gelegen had, had de jonge moeder zelf mogen bepalen of ze thuis bleef of niet.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 maart 2011, 08:46 
Transporthistoricus

Woonplaats: In een kartonnen doos tussen Bolsward en Leeuwarden.
2cv schreef:

GRONINGEN - Geschokte reacties komen er naar aanleiding van de plotselinge, onverwachte bevalling van een twaalfjarig meisje uit Groningen tijdens een schooluitje. Het gaat waarschijnlijk om een ernstig zedenmisdrijf, bericht woensdag de Leeuwarder Courant. De vader van het meisje wordt verdacht.
De Raad voor de Kinderbescherming heeft bij de Groningse politie aangifte gedaan. Het meisje was vorige week dinsdag met haar klasgenoten van groep acht van christelijke basisschool De Heerdstee op excursie in natuurgebied De Onlanden, toen ze plotseling buikkramp kreeg. Medewerkers van de gealarmeerde ambulance hielpen de baby ter wereld. Moeder en dochter liggen nog in het ziekenhuis en maken het lichamelijk goed. Ze krijgen begeleiding van ondermeer Jeugdzorg.

Het meisje was elf jaar toen ze zwanger werd. De Raad voor de Kinderbescherming heeft daarom aangifte gedaan van ‘het strafbaar binnendringen bij een meisje jonger dan twaalf jaar'. „Deze aangifte geeft ons een handvat om een onderzoek in te stellen naar de vader van de baby, en dat is nu in volle gang”, zegt woordvoerder Ron Reinds van de politie Groningen.

Bron: LC.nl

Zo wel duidelijk 2CV.

klaes@buzzybeeforum.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 maart 2011, 09:48 
Retired

Vader blijkt eerder al vastgezeten te hebben ivm incest van een oudere dochter :muur: :muur: :muur: :muur: :muur: :muur: :muur: :gert: :gert: :gert:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 maart 2011, 11:07 
Wandelende Tak

onbegrijpelijk.... :nono:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 maart 2011, 13:01 
Duizendpoot

Luna schreef:
Vader blijkt eerder al vastgezeten te hebben ivm incest van een oudere dochter :muur: :muur: :muur: :muur: :muur: :muur: :muur: :gert: :gert: :gert:

Hoe kom je aan die informatie?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 maart 2011, 13:10 
Retired

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9401 ... tml?p=24,1

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur