Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 25 sep 2017, 23:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Renault Saviem JK
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 dec 2014, 20:13 
Ei

Hallo,

Ik ben nieuw op deze site. Ik woon in België en de reden waarom ik nu inlog is dat ik een oude Saviem SG2 hebt als camper met de MAN 712 dieselmotor erin. Niettegenstaande de motor slechts 35.000 km heeft had ik graag mijn camper wat meer power gegeven om beter in het verkeer te kunnen" meespelen". Mijn camper haalt max amper 90/u.
Blijkbaar bestaat er een opgevoerde versie van de MAN 712 namelijk de 4 cyl MAN 720 zelfs met turbo. Ik ben dus op zoek naar zo'n motor en heb die gevonden in de Renault TRM 2000, de SUMB diesel, en de Renault JK serie. zeker in de JK 75.
Maar kan er me iemand zeggen in welke andere vrachtwagens van Renault, Saviem of Berliet deze 720 ook ingebouwd is geworden. Ik zoek dus specifiek de MAN 720 liefst met de turbo, en gekoppeld aan de versnellingsbak ZF5 24/3 ( met echte vijfde versnelling ) Ook had ik graag de stuurbekrachtiging , gerecupereerd, als dit een Calzoni systeem is.
Een TRM 2000 op de tweedehandsmarkt is peperduur en zelfs als sloper nog te duur voor mijn budget. Maar een volledige Renault vrachtwagen, mogelijks uit Frankrijk moet haalbaar zijn. met de verkoop van de onderdelen en wat schroot moet het binnen mijn budget liggen.
dus als er mij iemand kan zeggen waar ik de gevraagde info kan vinden, alvast bedankt.

Bernard

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur