Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 22 okt 2017, 14:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Held van de dag!
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 jul 2009, 14:51 
Retired

Wie is jouw held van de dag???

Vandaag is dat voor mij Isabelle :D

Peuter redt moeder

BOURNEMOUTH - Een twee jaar oude Britse peuter heeft het leven van haar moeder gered dankzij haar favoriete televisieprogramma, The Tweenies.
Isabelle Keeling belde het alarmnummer toen haar moeder een hevige allergische reactie kreeg en viel. Terwijl haar moeder geen adem meer kreeg, legde het meisje rustig uit dat ze hulp nodig had en liet ze de ambulancebroeders binnen.

Tweenies
Haar moeder Joanne (34) verklaarde in de The Mirror: “Ze is gefascineerd door The Tweenies en zingt met alles mee. De dag ervoor werd in het programma aandacht besteed aan het alarmnummer. We hebben het nog samen geoefend op haar speelgoedtelefoon.”
Joanne was aanvankelijk bang dat haar dochter het alarmnummer onnodig zou bellen, maar achteraf is ze blij dat ze er veel van opgestoken heeft.

Kleine held
Joanne had een hevige allergische reactie op een stuk latex. Haar lippen, keel een tong begonnen te zwellen en ze kon amper ademen. “Ik had binnen een paar minuten hulp nodig.”
“Ik zei Isabelle dat ze me de telefoon moest brengen. Ze liep de kamer in om hem te halen en het volgende moment hoorde ik haar bellen. Ze liet zelfs de ziekenwagenbroeders binnen.”
Joanne is erg trots op haar dochtertje. “Isabelle is een kleine held en ze redde mijn leven.”
Bron telegraaf.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Held van de dag!
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 jul 2009, 13:32 
Retired

Lottowinnaar geeft prijs aan zwerver

LAGOS - Een Nigeriaanse vrouw die een loterij had gewonnen, gaf al haar gewonnen geld aan een bedelaar.
Rosemary Obiakor (46) won meer dan drie miljoen naira (14.500 euro) in de nationale sportlotto. Op de vraag wat ze met het geld ging doen, antwoordde ze dat ze het aan een “gelukkige bedelaar” zou geven, schrijft Ananova.

Ongeluk
“Ik heb veel verhalen gehoord over mensen die de loterij wonnen en uiteindelijk veel ongeluk kregen. Ik ben bang en geef alles dus weg aan een bedelaar.”
Obiakor inde haar prijs en gaf de grote zak met bankbiljetten aan een zwerfster die samen met haar kind op straat zat. De stomverbaasde vrouw gilde van geluk en omhelsde haar weldoener. Ze beloofde met het geld een winkel te openen.
Voor ze wegging met het geld, gaf de kersverse ‘miljonair’ handenvol bankbiljetten aan andere zwervers in de straat.
Bron Telegraaf.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 jul 2009, 11:58 
Retired

Stel mist eiland door tikfout in gps

ROME - Een Zweeds stelletje dacht eindelijk hun vakantiebestemming bereikt te hebben, maar bleek door een tikfout in hun gps-systeem 650 kilometer verderop te zitten. Ze kwamen in het Noord-Italiaanse industriestadje Carpi terecht in plaats van op het Zuid-Italiaanse eiland Capri.

„Het is nauwelijks te begrijpen hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben, want Capri is een eiland!”, aldus een woordvoerder van de gemeente Carpi.
Het stel van middelbare leeftijd ontdekte de fout toen ze bij de lokale VVV van Carpi vroegen hoe ze het best naar de beroemde blauwe grotten konden rijden op het eiland in de baai van Napels. Het stel is volgens de gemeentewoordvoerder alsnog naar Capri vertrokken.

:lol: :lol: :lol: Geweldig!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 sep 2009, 16:24 
Retired

Meisje in Kashmir schiet militieleider dood

JAMMU - Een 18-jarig meisje heeft in het Indiase deel van Kashmir een militieleider met zijn eigen geweer gedood, nadat opstandelingen haar huis waren binnengevallen.

Drie militanten overvielen de woning in de regio Jammu en sloegen de ouders neer voor de ogen van hun kinderen, berichtte de BBC dinsdag.
Buiten de woning stonden nog vier strijders. Een van de overvallers wilde tegen haar wil met Rukhsana Kauser trouwen.

Volgens de politie ging het om militieleider Abu Osama, die lid was van het verboden terreurnetwerk Lashkar-e-Taiba.
Verstopt
Kauser lag onder het bed verstopt, maar kon niet aanzien hoe de strijders zich uitleefden op haar ouders. Samen met haar 19-jarige broer greep ze in.
Ze sprong op een van de opstandelingen, greep hem bij zijn haren en sloeg zijn hoofd tegen de muur.

Toen hij op de grond viel, sloeg ze hem met een bijl en greep vervolgens zijn wapen. ''Ik heb eindeloos op hem geschoten.
De militieleider had twaalf kogels in zijn lijf.'' Kauser had nog nooit eerder een geweer in haar handen gehad, maar zei dat ze ''helden in films'' had zien schieten.
Het vuurgevecht met de opstandelingen duurde vier uren. Rukhsana en haar broer wisten de overige strijders te verjagen. De politie prees de moed van broer en zus.
© ANP

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 sep 2009, 17:21 
Retired

Kleuter redt ouders uit vlammenzee

AMSTERDAM - De 5-jarige Nederlandse Fleur Van der Linden heeft haar ouders gered uit een vlammenzee.

Het meisje, dat met haar ouders in het Belgische Scholten woont, lag boven te slapen toen ze wakker werd omdat de dakpannen naar beneden kwamen. Ook vond ze het wat raar ruiken. Het dak van de villa stond toen al in lichterlaaie.
Fleur bleef echter ijzig kalm, pakte haar dekentje en knuffels op en liep naar de slaapkamer van haar ouders, die nog in diepe slaap waren. Dankzij het snelle optreden van Fleur kon de brandweer nog net voorkomen dat het hele huis afbrandde.
De volgende dag ging Fluer gewoon naar de Sint-Ludgardisschool om haar klasgenootjes te trakteren voor haar verjaardag, aldus Het Nieuwsblad.
Klik hier voor een filmpje van deze heldin!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 sep 2009, 18:41 
Transporthistoricus

Woonplaats: In een kartonnen doos tussen Bolsward en Leeuwarden.
Luna schreef:
Kleuter redt ouders uit vlammenzee

AMSTERDAM - De 5-jarige Nederlandse Fleur Van der Linden heeft haar ouders gered uit een vlammenzee.

Het meisje, dat met haar ouders in het Belgische Scholten woont, lag boven te slapen toen ze wakker werd omdat de dakpannen naar beneden kwamen. Ook vond ze het wat raar ruiken. Het dak van de villa stond toen al in lichterlaaie.
Fleur bleef echter ijzig kalm, pakte haar dekentje en knuffels op en liep naar de slaapkamer van haar ouders, die nog in diepe slaap waren. Dankzij het snelle optreden van Fleur kon de brandweer nog net voorkomen dat het hele huis afbrandde.
De volgende dag ging Fluer gewoon naar de Sint-Ludgardisschool om haar klasgenootjes te trakteren voor haar verjaardag, aldus Het Nieuwsblad.
Klik hier voor een filmpje van deze heldin!

De video is niet meer beschikbaar. :gert:

klaes@buzzybeeforum.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 sep 2009, 18:46 
Retired

Bij mij wel hoor

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 dec 2009, 18:56 
Retired

Man in scootmobiel redt honden

MAARSSENBROEK - Een invalide man in Maarssenbroek bedacht zich donderdag geen moment toen hij twee honden door het ijs zag zakken.

De man, die ook nog eens hartpatiënt is, kroop uit zijn voertuig en redde de honden uit het ijskoude water van de verdrinkingsdood, meldt RTV Utrecht.
:hail: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 jan 2010, 18:49 
Retired

Man (74) redt 83-jarige uit water

RIJSWIJK - Een heldhaftige actie van een 74-jarige man uit Rijswijk. Toen hij zag dat een 83-jarige plaatsgenoot met zijn scootmobiel in het water terecht kwam, twijfelde hij geen moment en sprong de man achterna. Dat meldt de politie.

De hoogbejaarde man raakte vrijdagmiddag door nog onbekende oorzaak met zijn wagentje te water. Samen met een voorbijganger hielp de 74-jarige Rijswijker de onfortuinlijke man uit het water. Politieagenten brachten de verkleumde man thuis.
De hulpvaardige Rijswijker kreeg later die avond van de politie een mooie bos bloemen als blijk van waardering voor zijn kordate optreden.
:D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 maart 2010, 00:41 
Zwarte Weduwe

Paulb die Kyra van zeven meter hoog uit de boom haalt! :kus:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 jul 2010, 12:58 
Retired

Oververhitte hond redt zichzelf met claxon

MACUNGIE - Een slimme Amerikaanse hond die opgesloten zat in een oververhitte auto heeft zichzelf gered door op de claxon te duwen.

Labrador Max uit de staat Pennsylvania werd daar door zijn baasje in de auto achtergelaten, terwijl het buiten 32 graden was. Zij had boodschappen gedaan en was vergeten dat Max nog in de auto zat.
Na een uur kwam ze weer naar buiten toen ze alsmaar getoeter hoorde. Max bleek achter het stuur te zijn gekropen en met zijn voorpoten de claxon te bedienen. Snel werd Max bevrijd en naar een dierenziekenhuis gebracht. Hij was oververhit, maar heeft niets aan het voorval overgehouden.
In de zomer worden regelmatig honden achtergelaten in oververhitte auto's. Dat kan binnen korte tijd fataal zijn voor niet toeterende honden.
:hail: :hail: :autumn: :autumn: :duim: :spinning:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 jul 2010, 13:39 
Bijenkoningin

Luna schreef:
Oververhitte hond redt zichzelf met claxon

MACUNGIE - Een slimme Amerikaanse hond die opgesloten zat in een oververhitte auto heeft zichzelf gered door op de claxon te duwen.

Labrador Max uit de staat Pennsylvania werd daar door zijn baasje in de auto achtergelaten, terwijl het buiten 32 graden was. Zij had boodschappen gedaan en was vergeten dat Max nog in de auto zat.
Na een uur kwam ze weer naar buiten toen ze alsmaar getoeter hoorde. Max bleek achter het stuur te zijn gekropen en met zijn voorpoten de claxon te bedienen. Snel werd Max bevrijd en naar een dierenziekenhuis gebracht. Hij was oververhit, maar heeft niets aan het voorval overgehouden.
In de zomer worden regelmatig honden achtergelaten in oververhitte auto's. Dat kan binnen korte tijd fataal zijn voor niet toeterende honden.
:hail: :hail: :autumn: :autumn: :duim: :spinning:

In dit soort gevallen ook de baas/bazin maar eens een uurtje in de auto laten zitten met
32°C om te ervaren hoe dat is......

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 jul 2010, 21:03 
Bijenkoningin

Kranige zussen verweren zich tegen straatrover
zondag 18 juli 2010 21:29

Breda - Een 32-jarige zwerver dacht vanmorgen rond 11.00 uur vermoedelijk op een makkelijke manier een straatroof te plegen.. Dat was echter in het geheel niet het geval. Hij wist vanmorgen op de Schorsmolenstraat de tas van een 90-jarige vrouw te roven.

Hij werd daarop echter vastgepakt door haar 78-jarige zus, die, nadat hij op de grond terecht kwam, bovenop hem ging zitten. Nadat hij toch wist te vluchten, heeft de politie hem mede dankzij een behulpzame getuige, op de Etnastraat kunnen aanhouden. De tas had hij echter niet meer bij zich en is nog niet terecht.

Biede vrouwen liepen terug naar hun geparkeerde auto, toen een man de weg schuin overstak en hen tegemoet liep. Hij liep rechtstreeks op de aangeefster af en trok haar tas uit haar rechterhand. Haar zus pakte in een reflex de straatrover bij zijn rug vast en gaf hem een duw, waardoor hij op de grond terecht kwam. De 78-jarige vrouw ging bovenop de straatrover zitten. Hij was echter te sterk voor haar en wist zichzelf te bevrijden. Ze is nog achter de dader aangegaan maar staakte de achtervolging. Wel vond ze op de Leuvenaarstraat de twee slippers van de dader, die hij tijdens zijn vlucht achterliet.

Ze vertelde dat ze last had van haar linkervinger, ook ze enkele schaafwonden op haar rechterarm en had haar jas bloedvlekken opgelopen. In het tumult kwam ook de 90-jarige aangeefster ten val. Zij liep een wond op haar rechterelleboog op.

bron: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1162 ... rover.html

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 aug 2010, 18:16 
Retired

Amerikaanse vrouw leent zwerver creditcard

AMSTERDAM - Een vrouw uit New York heeft een dakloze man haar creditcard gegeven. Na wat spullen gekocht te hebben bracht de man de kaart weer terug.
Naar eigen zeggen twijfelde de vrouw er geen moment aan dat hij de creditcard terug zou geven.
De vrouw, Marrie Harris, vertelde dagblad New York Post dat ze geen geld had toen de zwerver, Jay Valentine, haar maandag om wat geld vroeg.
Ze gaf hem daarom haar platinum card. Vrienden en familie zeiden dat ze de kaart waarschijnlijk nooit meer terug zou zien.

Verbaasd
Valentine bracht de kaart echter terug nadat hij deodorant, badzeep, sigaretten en water had gekocht. In totaal bedroeg de rekening 25 dollar.
Valentine zei verbaasd te zijn dat hij de kaart kreeg, maar heeft nooit overwogen om misbruik van de generositeit van Harris te maken.
Valentine verloor een paar jaar geleden zijn baan in de vastgoedbranche en slaapt in een internetcafé. Dat is ook de plek waar hij Harris tegenkwam.
© Novum

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 aug 2010, 07:18 
Retired

Nederlander redt levens in Algarve

MONCHIQUE (PORTUGAL) - De 48-jarige Eric Boekhoven uit Roden heeft in Zuid-Portugal het leven van minstens vijf mensen gered.

Samen met zijn gezin verblijft Boekhoven in een vakantiehuis in het bergdorpje Monchique. In de nacht van donderdag op vrijdag werd zijn vrouw wakker van een brandgeur. "Ik keek uit het raam en zag honderd meter verderop flinke vlammen. Ik heb direct 112 gebeld en met een zaklantaarn ben ik op het vuur afgelopen. Daar trof ik midden in het bos een huis aan, waarvan de aanbouwschuur al op instorten stond. De oven stond nog aan."
De deuren waren op slot en er brandde geen licht. Boekhoven zocht water en schreeuwde om hulp. "Na enkele minuten kreeg ik antwoord uit het huis van een jonge Portugees in gebrekkig Engels. Hij deed echter niet open."
De Nederlander vond een half kapotte tuinslang en deed een poging om het vuur te blussen. Meer dan tien minuten bleef het in huis muisstil. "Ik probeerde me te concentreren op het blussen en bleef schreeuwen om contact met die jongen te houden. Toen ik geen reactie kreeg, vroeg ik me af of ze gevlucht waren. In mijn achterhoofd spookte het rampscenario dat het vuur bij een gasfles zou komen. Ik bleef 'where is the gas?' roepen en toen ging de deur open."

Van streek
Pas op dat moment zag de Portugese jongen dat hun huis in vuur en vlam stond. Vrijwel direct kwamen zijn moeder, opa, oma en zus naar buiten gerend. "Ze waren totaal van streek. Uiteindelijk vond ik de hoofdkraan van het gas onder een luik. Het vuur was al op minder dan een meter genaderd. Het had weinig gescheeld of de hele boel was geëxplodeerd."
Vlak nadat de gasfles was weggehaald, kwam de brandweer, ruim een uur nadat Boekhoven het noodnummer had gebeld. "Het vuur dreigde via de bomen richting andere huizen uit te breiden. Met voor Portugese begrippen professionele apparatuur was de brand snel onder controle. De mensen stonden in hun pyjama te huilen. Ze bleven maar roepen dat ik een engel moest zijn. Dat ging recht door mijn hart."
Rond zes uur 's ochtends stond hij in zijn vakantiebungalow huilend onder de douche. "Vorig jaar moesten we tijdens de vakantie vluchten voor de bosbranden op Sardinië. Nu dit weer. Mijn vrouw stond al klaar om te vertrekken. Maar we proberen nog een weekje te genieten."
Bron Telegraaf.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur