Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 21 okt 2017, 07:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2576 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 172  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 mei 2003, 18:34 
Bezige Bij

Afbeelding

Een paint-tekening van mij, bewerkt in photoshop

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 mei 2003, 18:49 
Nachtpauwoog van 2005

Heel erg mooi :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 mei 2003, 19:03 
Nachtpauwoog van 2005

Oh sorry, offtopic, zo dan;
ctrl+v schreef:
Heel erg mooi :D
:lex:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 mei 2003, 07:15 
Bezige Bij

ctrl+v schreef:
Dank je :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 mei 2003, 10:15 
Oud-Roerganger

Ik heb nu onder de CTRLv een text voor een PM staan.... lijkt me niet handig die te publiceren ;) ff nieuwe maken

:D Wat zijn jullie toch een gekken :D Geweldig :D
*selecteerd*
*CTRL+C*

Ctrl+V schreef:
:D Wat zijn jullie toch een gekken :D Geweldig :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 mei 2003, 10:58 
Stripster

Afbeelding
Het... :kroko: UPC Logo :kroko: ...
Vanwege de J van Janken... :kaz: ..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 mei 2003, 11:00 
Bijenkoningin

Citaat:
http://www.sailinganarchy.com/general/2002/cool_test.htm

een link naar een test die in op WeZKaZ heb geplaatst, erg leuke test :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 mei 2003, 14:40 
Nachtpauwoog van 2005

[quote=ctrl+v]
Citaat:
Deze 'direct' techniek is gebaseerd op het 'out-of-the-body-experience' waarbij je jezelf voorstelt dat je het fysieke lichaam verlaat. Deze techniek is eigenlijk ontwikkeld door de occultisten en de hier gebruikte techniek is min of meer gebaseerd op de techniek die door de occulte vereniging 'Golden Dawn' is ontwikkeld. Voordat ik deze techniek ga beschrijven wil ik je eerst even iets vertellen over het uittredingsfenomeen.
Volgens sommige is er een wezenlijk verschil tussen een uittreding en een lucide droom. Sommige mensen die zowel een lucide droom als ook een uittreding hebben meegemaakt, zeggen dat de uittreding nog echter is dan de lucide droom. Bij een uittreding zou men namelijk over een beter reflectief bewustzijn (de situatie helemaal in de hand hebben) beschikken. Waar men in de lucide droom vaak een normaal lichaam heeft, bezit men bij uittredingen vaak een ander soort lichaam, het astraal lichaam. De uittreding begint als je wakker bent, de lucide toestand meestal pas als je droomt. Op dit laatste criterium is wel wat te zeggen. Ten eerste bewijst het 'weten dat je wakker bent' niet dat je ook daadwerkelijk wakker bent. Tijdens een 'vals ontwaken' denk je namelijk ook wakker te zijn en toch droom je. Ten tweede, zoals ik al heb vermeld, kun je op twee manieren lucide worden, in de droom en direct vanuit waaktoestand. Als je de uittredingstechniek zou gebruiken om lucide te worden, dan zou je dus ook direct vanuit waaktoestand lucide worden, hetgeen gezien kan worden als een uittreding. Omdat bij een uittreding het bewustzijn vaak helderder lijkt en men de situatie nog beter in de hand heeft, denkt men vaak niet te dromen maar de ervaring werkelijk te beleven. Ook hier is wat op te zeggen. Zoals de ervaren lucide dromer wel weet, kan de helderheid en de handelingsvrijheid in de lucide droom per keer nogal sterk verschillen.

Lucide dromers, met een eerdere uittredingservaring, die gebruik maken van de uittredingstechniek om lucide te worden melden dat er absoluut geen verschil is op te merken tussen beide fenomenen. Toch is er een verschil, tijdens een lucide droom weet men dat men droom, tijdens een uittreding niet en daarom kan een uittreding op zich gezien worden als luciditeit op een zeer laag nivo. Denk maar weer aan het 'vals ontwaken'. Volgens velen, en ook volgens mijzelf, zit het als volgt in elkaar; de persoon die uittreedt beseft niet dat hij of zij aan het dromen is, maar is zich wel bewust van de situatie en de handelingsvrijheid omdat om de n of andere reden het bewustzijn enigszins bewaard is gebleven. Alles lijkt zo echt, dat men denkt cht wakker te zijn. Daardoor zal de droomomgeving vaak heel veel lijken op de werkelijke omgeving. Een uittreding is dan ook bijna gelijk aan een 'vals ontwaken' met dat verschil dat men tijdens een 'vals ontwaken' vaak heel erg bang is en tijdens een uittreding niet. Wie geoefend is zal na verloop van tijd ook tijdens het 'vals ontwaken' niet meer zo bang zijn en een uittreding kunnen opwekken. Vaak ziet men dan zijn eigen lichaam liggen. Laat je echter niet in de maling nemen door je droom.

Ik heb ook wel eens een uittreding gedaan en zag inderdaad mijn eigen lichaam liggen. Soms dacht ik even terug in mijn eigen lichaam te zijn en was wat treurig om het feit dat het dreigde te mislukken. Dat kwam door de zon, zo dacht ik, die door de kieren van het gordijn heen scheen. Daarom deed ik de gordijnen goed dicht en probeerde het opnieuw. Telkens voelde ik hoe ik uit mijn lichaam trad en daarbij mijn fysieke lichaam op bed achter liet. Maar telkens weer vloog ik terug in mijn lichaam en schrok ik wakker. Pas toen ik echt wakker werd zag ik dat het nog nacht was en dus ook het steeds opnieuw proberen uit te treden, het mislukken daarvan en het wakker worden gewoon gedroomd had. Zoiets noemt men een serieel 'vals ontwaken'. Het bewerkstelligen van een lucide droom via een uittredingstechniek heeft n verschil met de andere uittredingservaringen namelijk dat men weet dat men aan het dromen is. Dit komt omdat men met die instelling de uittreding heeft bewerkstelligd. Naar mijns inzicht is dan ook de droomdimensie dezelfde als de uittredingsdimensie. Deze dimensie is volgens sommige niet alleen een gedroomde dimensie, maar een werkelijk bestaande die dwars door onze werkelijkheid heen loopt. Overledenen zouden volgens zeggen ook gebruik maken van deze zelfde dimensie. Hierover heeft de groot literaire schrijver en paranormaal onderzoeker uit het begin van deze eeuw, 'van Eeden' al tal van keren geschreven. Volgens hem zou als men sterft, de geest naar de blijvende droomdimensie overgaan. Door een nog onverklaarbare reden zou zo af en toe iemand die zich in deze andere dimensie bevind, zichtbaar kunnen worden in de werkelijke wereld.

Als dat waar is zou het wel direct het verschijnsel 'geesten' verklaren, maar het zou ook verklaren waarom astrale- en droomlichamen soms op kilometers afstand van het fysieke lichaam worden waargenomen. Deze techniek kan ook gebruikt worden om paranormale proeven te nemen zoals helderziendheid en buitenlichamelijke waarnemingen, ook wel ESP, hetgeen staat voor 'Extra Sensory Perception'. Helaas zal men in de praktijk vaak wakker worden of de helderheid of clearvoiance verliezen alvorens het doel bereikt is. Over het astrale- en het droomlichaam wordt al duizenden jaren lang melding gemaakt. Zo spreekt de bijbel, predikter 12:6, over de laatste geestelijke reis, gepaard gaand met het zien van het zilveren snoer. Na de dood van het stoffelijk lichaam zou het snoer verbroken worden en men terug keren naar vanwaar men is gekomen, in dit geval God. Ook hier is weer wat op te zeggen. Mogelijkerwijs gaat het sterven gepaard met een uittredingservaring, want als het hart niet meer slaat werken de hersenen nog even door, althans in de meeste gevallen. Omdat men gelooft dat, als men sterft, het zilveren snoer of koord verbroken zou moeten zijn, zal dit snoer of koord niet meer zichtbaar zijn. Ook hier weer zouden verwachtingen dus een grote rol spelen. Die zelfde verwachtingen creren het 'zilveren snoer' tijdens een uittredingservaring. Dat er in de bijbel sprake is van dit verschijnsel is niet zo vreemd, ook vroeger zullen er wellicht mensen zijn geweest die een uittredings- of bijna dood ervaring hebben gehad. In ieder geval staat het een ieder vrij te geloven wat hij wil, en ik moet hen die wel geloven in echte uittredingen, gelijk geven als ze zeggen dat een uittreding misschien wel perfect nagebootst kan worden maar dat zoiets niet bewijst dat er geen echte uittreding bestaat. Voor hen die ondanks de moeilijkheid van de techniek deze toch willen gaan aanleren, volgt hier de handelingsmethode.

Zodra je in bed ligt sluit je de ogen en probeer jezelf te ontspannen en zo min mogelijk te bewegen. Na verloop van tijd merk je dat je lichaam enigszins verstijfd gaat aanvoelen. Je stelt jezelf nu voor dat je alle lichaamsdelen langzaam gaat bewegen. Je begint met de tenen en eindigt bij het hoofd. Vervolgens stel je jezelf voor dat je door je gesloten oogleden heen kunt kijken. Dan laat je het droomlichaam, ook wel het astraal lichaam genoemd, langzaam omhoog zweven, door het bed vallen of je stapt gewoon met het droomlichaam uit je bed. Omdat het hier een uittredingstechniek betreft, kun je mogelijkerwijs je fysieke lichaam op bed zien liggen dat al dan niet met je astraal- of droomlichaam verbonden is via een zilveren koord. Alles wat je nu ziet is slechts een droom en dus niet echt. Wees dus ook niet bang dat het koord verbroken zal worden of niet zichtbaar is. Wetenschappelijk is namelijk bewezen dat zoiets absoluut geen kwaad kan en dat je ondanks dat het koord verbroken zou zijn, gewoon terug kan keren in je fysieke lichaam. Daarmee heb ik ook zelf gexperimenteerd. Ik heb tijdens een uittredingservaring het zilveren koord eigenhandig verbroken. Ik kon daarna gewoon weer terug in mijn lichaam. Misschien is het wel zo dat angst hierbij een grote rol speelt. Voor hen die geloven dat ze zouden sterven als het koord verbroken zou worden zou het misschien heel anders af lopen. Ondanks dat het onwaarschijnlijk lijkt, zouden zij mogelijk kunnen sterven aan een hartstilstand veroorzaakt door hun eigen angst.

Als je beseft dat het allemaal niet echt is en dat alles wat je ziet slechts een droombeeld is hoef je helemaal niets te vrezen. Wees niet bang dat je niet meer in je eigen lichaam ontwaakt, je hebt het immers nooit echt verlaten. Ondanks dat moet je jezelf voorstellen dat je het fysieke lichaam wel echt verlaten hebt. Met je droomlichaam kun je nu vervolgens overal naartoe. Om wakker te worden staar je minstens tien seconden naar n en hetzelfde punt, de droomomgeving lost op en je wordt wakker in je bed. Wie regelmatig vals ontwaakt weet hoe moeilijk het is om dan volledig reflectief te worden. Wie het wel lukt merkt vaak dat hij niet of nauwelijks iets kan relativeren. Probeer in dat geval eens om uit te treden. Meestal zal je dat wel lukken en kun je op die manier lucide worden. Weet echter wel dat als je gaat experimenteren met een 'vals ontwaken', je heel vaak een serieel 'vals ontwaken' creert.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 mei 2003, 16:53 
Oud-Roerganger

ctrlV schreef:
Wil je uit je lichaam treden Wezli

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 mei 2003, 16:55 
Nachtpauwoog van 2005

ctrlV schreef:
Ja dat wil ik eigenlijk best wel :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 mei 2003, 16:57 
Oud-Roerganger

CtrlV schreef:
je kunt je ctrlV van zonet ook als topic posten bij Myzztiek :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 mei 2003, 18:38 
Bijenkoningin

ummm we mogen toch gewoon praten in dit topic, het is namelijk ongeloofwaardig dat dat juist onder je ctrl V zit.
en voor mij :

http://www.liquidgeneration.com/poptoon ... loaded.swf

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 mei 2003, 18:48 
Bijenkoningin

:rock: = slecht
:rock::rock: = heel matig
:rock::rock::rock: = wel goed
:rock::rock::rock::rock: = vet !
:rock::rock::rock::rock::rock: = super wreed !
:rock::rock::rock::rock::rock::rock: = grandioos goed legendraisch nummer.

maar opbuzzy bee zou dat vervangen moeten worden door : autumn:
:autumn:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 mei 2003, 18:48 
Oud-Roerganger

Shiiiit he, en Wezli en ik maar tyelkens word bestandjes openen om iets onder je ctrlV te zetten en dat hier te posten :shock:
Goed dat je het zegt ;)

Mn ctrlV is nu leeg, net weer opnieuw opgestart... Ik ga Wezli inhalen met aantal malen rebooten vandaag :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 mei 2003, 21:16 
Bijenkoningin

ga een opblaaspop

ik was het niet...

het was alexxxxxx.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2576 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 172  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur