Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 26 sep 2020, 22:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 mei 2012, 11:12 
Offline
Oud-Roerganger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003, 13:56
Berichten: 172823
De nieuwe Mercedes-Benz Antos: de truck voor het zware distributietransport

Met de nieuwe Antos krijgt Merecedes-Benz truckfamilie er een nieuwe telg bij: een modelreeks die speciaal geschikt is voor de inzet in het zware distributietransport. De voertuigen zijn nu nog niet in levenden lijve te bewonderen, maar tijdens de IAA Hannover, de beurs voor bedrijfswagens in september, zullen ze worden onthuld. In Nederland begint is de verkoopstart al in juli.
Mercedes-Benz is de eerste fabrikant die met de Mercedes-Benz Antos een truckrange presenteert die speciaal is ontwikkeld voor deze verschillende vormen van distributie.

De Mercedes-Benz Antos belooft de transportondernemer en de chauffeur een optimaal gebruiksgemak en doordacht comfort voor een optimale efficiency. Het design en de uitstraling van de Mercedes-Benz Antos vertonen weliswaar overeenkomsten met de Mercedes-Benz Actros, maar door de afwijkende eisen die aan de cabine worden gesteld, heeft de nieuwe truck een geheel eigen stijl. Ook de op de distributie toegesneden 2300 mm brede cabines worden als korte en middellange variant aangeboden. Deze bieden een gemakkelijke instap, optimale ergonomie en eenvoudige bediening.
Afbeelding
In het hart van de truck zitten de nieuwe Euro 6-motoren met BlueEfficiency Power technologie, die in maart geïntroduceerd werden. Met in totaal 13 vermogensvarianten biedt de Mercedes-Benz Antos een breed scala aan motorvarianten met vermogensklassen tussen 175 kW (238 pk) en 375 kW (510 pk). De nieuwe trucks worden als bakwagen en als trekker met in totaal 67 wielbasisvarianten geleverd, van de kortste lengte van 2650 mm tot maximaal 6700 mm. Bij zijn dagelijkse werkzaamheden wordt de chauffeur onder andere ondersteund door de standaard volautomatische PowerShift versnellingsbak. Een bijdrage aan zijn veiligheid leveren bovendien optionele veiligheidssystemen zoals Active Brake Assist, dat zelfs op stilstaande obstakels reageert.

De nieuwe specialisten
Het basisprogramma van de nieuwe Mercedes-Benz Antos en de nieuwe Actros krijgt er nog twee extra varianten bij die de efficiency van beide modelreeksen nogmaals verhogen. Als lichtgewicht variant met een eigengewicht van ca. 6 ton is de lichte Antos geschikt voor een maximale laadvermogen en een tweede variant met een lage chassishoogte die een maximaal laadvolume van ruim 3 meter binnen de wettelijke rijhoogte van 4 meter mogelijk maakt.
Afbeelding
Inzet in het zware distributietransport
In het zware distributietransport gaat het vooral om het regionale transport en stadsdistributie van bijvoorbeeld levensmiddelen. Hiervoor worden veelvuldig bakwagens met koel- of gesloten opbouw ingezet. Aan deze inzet zijn speciale eisen verbonden: zo worden de schone Euro 6-motoren van steeds groter belang. Voor diverse beladingen is een breed spectrum van motorvermogens noodzakelijk. Bovendien moet het voertuig er representatief uitzien, het is per slot van rekening het visitekaartje van de ondernemer.
Afbeelding
bron: Daimler AG

_________________
Meer curiositeiten en actualiteiten op bedrijfswagengebied zien? Klik dan eens door naar alexmiedema.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 mei 2012, 11:20 
Offline
Oud-Roerganger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003, 13:56
Berichten: 172823
Afbeelding
The new Mercedes-Benz Antos – the heavy-duty short-radius distribution truck. Georg Weiberg, Head of Truck Product Engineering (left) and Hubertus Troska, Head of Mercedes-Benz Trucks (Europe/Latin America) (right), “christen” the new Mercedes-Benz Antos.

bron: Daimler AG

_________________
Meer curiositeiten en actualiteiten op bedrijfswagengebied zien? Klik dan eens door naar alexmiedema.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 mei 2012, 08:01 
Offline
Ei

Geregistreerd: 08 sep 2008, 18:59
Berichten: 4
Woonplaats: Purmerend
Afbeelding
Bron Mercedes


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2012, 17:02 
Offline
Oud-Roerganger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003, 13:56
Berichten: 172823
Mercedes-Benz Antos: World premiere of the first truck specifically designed for heavy-duty short-radius distribution transportation

At the beginning of the week Daimler presented the new Mercedes-Benz Antos, the first specialist vehicle model series designed for heavy-duty short-radius distribution transportation use. The vehicle will celebrate its public premiere at the IAA Commercial Vehicles show in Hannover in September. Whether put to use for food, heating oil, building materials or municipal transportation applications, with a permissible gross vehicle weight of between 18 and 26 tonnes the Antos is totally at home in the regional transportation sector.
Even though its exterior unmistakably reflects its relationship with the new Actros, the Antos boasts a number of special highlights in terms of its design. In line with its often urban area of application, on the one hand the Antos sports a very friendly look. At the same time, the relatively flat design for short-radius distribution creates an extremely robust and sturdy appearance.
The continuous 2.30 metre-wide cab of the new Mercedes-Benz Antos is available in the ClassicSpace design in short (S) and medium (M) lengths. The medium-length variant is also available as the super-flat CompactSpace cab, for trucks with cooling units fitted to the body, for example. The premium cockpit area provides the driver with an ergonomic place of work: the vehicle instruments are clearly arranged and easy to use from an ergonomic point of view. In addition, the modern multifunction steering wheel as well as the generous seat adjustment options help to make the day-to-day work of the driver easier.
Afbeelding
Wide range of safety assistance systems
For the first time, all of the safety assistance systems with which drivers are familiar in the Actros are now also available for drivers in the short-radius distribution sector. The following systems are fitted as standard: the electronically-controlled braking system EBS with disk brakes all-round, the highly-effective engine brake, the anti-lock braking system ABS, the acceleration skid control system ASR, and Stability Control Assist. Right through to the third-generation Active Brake Assist, Mercedes-Benz has also put together an uncompromising safety package of additional optional assistance systems for the Antos. The new ABA 3 system now also automatically initiates full brake application on detecting stationary obstacles.
Euro VI engines from 175 kW (238 hp) to 375 kW (510 hp)
The Antos is making its debut with an exceptionally wide range of Euro VI diesel engines comprising three inline six-cylinder engines with displacements of 7.7 litres, 10.7 litres and 12.8 litres. Power outputs range from 175 kW (238 hp) for lighter applications as a single vehicle through to 375 kW (510 hp) for heavy-duty tractor/trailer and tractor/semitrailer combinations used under topographically very demanding conditions.
All of the engines meet the Euro VI emissions level, and also feature common rail injection and exhaust gas recirculation. The treatment of exhaust gas emissions is implemented by means of SCR technology with AdBlue injection, as well as an oxidizing catalytic converter connected in series and a particulate filter.

Fully-automatic transmissions for all variants
Consistent power transmission comes courtesy of fully-automated, quick-shifting Mercedes PowerShift 3 transmissions with eight and twelve gears. A special feature of the new Antos is the option to combine extremely compact engines such as the OM 936 with multi-gear transmissions. This results in favourable performance, even in the case of tractor/trailer and tractor/semitrailer combinations which are only occasionally fully loaded and using corresponding payload-optimised drive units.
Crawler mode is a special feature offering significant benefits for short-radius distribution transportation, which often features a high proportion of urban stretches and manoeuvring sequences in tight unloading areas: when in start-off or reverse gears, the driver can control the speed of the Antos using only the brake pedal.
Afbeelding
Loader/Volumer: application-specific models for the first time
For specific areas of application, for the first time Mercedes-Benz is introducing specialist models for the Antos in the heavy-duty short-radius distribution sector as well as the Actros in the long-distance transport sector. Under the term Loader, Mercedes-Benz has grouped together payload-optimised variants which achieve record values in terms of unladen weight and payload. The Volumer, meanwhile, provides maximum load capacities thanks to its load compartment interior height of three metres.

Antos Loader: payload record for semitrailer trucks
The Antos Loader is the first semitrailer truck for 40-tonne vehicle combinations to come in below the 6-tonne unladen weight limit – and it does so even with an engine meeting the Euro VI emissions level.
Even with the larger OM 470 inline six-cylinder engine meeting the Euro VI emissions level and producing up to 315 kW (428 hp), the semitrailer truck weighs approx. 6400 kg. At this weight, the new Antos occupies an excellent position in the competitive environment, and even compared with Euro V vehicles it can be considered one of the leading trucks.
A prerequisite for this is a consistent design oriented towards low weight. In the case of the Antos Loader, this includes entrance supports made of aluminium, weight-optimised front windows and floor coverings, batteries with a reduced capacity, a combined tank for fuel and AdBlue, and also numerous other measures.
Afbeelding
Antos Volumer for applications requiring a low load compartment sill
The benefits afforded by the Antos Volumer include a load compartment sill which is 80 mm lower than previously available. The interior height of up to three metres also provides customers with extended load options, which in practice can mean being able to transport an additional palette of goods.
In addition to a wide range of cabs, customers can also choose between different sizes of fuel tanks – depending on whether the priority is payload or range.

Mercedes-Benz Antos: in a class of its own
As the first specialist vehicle for heavy-duty short radius distribution transportation, the new Mercedes-Benz Antos is in a class of its own: the model series for short-radius distribution use covers a wide variety of applications in its segment. Companies are able to benefit from its economy and efficiency, body manufacturers from its good body mounting ability and individuality, and drivers from its user-friendliness, safety and handling.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1055_n.jpg
bron: Daimler

_________________
Meer curiositeiten en actualiteiten op bedrijfswagengebied zien? Klik dan eens door naar alexmiedema.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2012, 17:03 
Offline
Oud-Roerganger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003, 13:56
Berichten: 172823
Mocht je zelf een Antos spotten, dan kunnen die foto's uiteraard gewoon in het Antos topic in het Mercedes-Benz subforum. :duim:

_________________
Meer curiositeiten en actualiteiten op bedrijfswagengebied zien? Klik dan eens door naar alexmiedema.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 jul 2012, 19:59 
Offline
vrachtwagenchauffeur

Geregistreerd: 12 apr 2007, 19:00
Berichten: 12690
Woonplaats: arnhem
Ziet er interesant uit

_________________
Marcel1970@buzzybeeforum.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 jul 2012, 11:07 
Offline
Oud-Roerganger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003, 13:56
Berichten: 172823
Daimler heeft weer wat nieuwe foto's vrijgegeven:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Meer curiositeiten en actualiteiten op bedrijfswagengebied zien? Klik dan eens door naar alexmiedema.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 sep 2012, 21:03 
Offline
Luis

Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:48
Berichten: 35
Woonplaats: Nieuw Buinen
Ik vindt het toch vreemd dat de Antos alleen maar als dagcabine leverbaar is, wil je een slaapcabine zit je dus vast aan een Actros. Naar mijn idee niet echt een goede zet, zie maar eens hoeveel axor's er met een slaapcabine rond rijden.....

Groeten,

Emile

_________________
Onderdelen gezocht van "A-type" daf's(ook wel "kikkerdaf's" genoemd)!!! Graag alles aanbieden op: G1600da360 [at] gmail punt com ....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 sep 2012, 13:43 
Offline
verdwaalde Nederduitser

Geregistreerd: 13 okt 2007, 18:21
Berichten: 81539
Woonplaats: Friedrichshafen
Daarom is de Actros ook met een laag- en hoog gemonteerde cabine te krijgen en een cabinebreedte van 2,5 en 2,3 meter. Daarmee kun je de Axor range afdekken.
De beide modelseries moesten geen concurrent van elkaar worden, maar aanvullend op elkaar zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 sep 2012, 18:48 
Offline
verdwaalde Nederduitser

Geregistreerd: 13 okt 2007, 18:21
Berichten: 81539
Woonplaats: Friedrichshafen
en vooral deze nieuwe Actros loader moet een goede vervanger voor de Axor worden, vermoed ik zo. Hij heeft ook de Antos koplampen/bumper trouwens.
Onderwerp: IAA Hannover 2012

Alex Miedema schreef:
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 sep 2012, 18:49 
Offline
Oud-Roerganger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003, 13:56
Berichten: 172823
Dus in principe is Antos gewoon de nieuwe naam voor de Actros dagcabine?

_________________
Meer curiositeiten en actualiteiten op bedrijfswagengebied zien? Klik dan eens door naar alexmiedema.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 sep 2012, 18:51 
Offline
verdwaalde Nederduitser

Geregistreerd: 13 okt 2007, 18:21
Berichten: 81539
Woonplaats: Friedrichshafen
eh, dat wordt nog afwachten wat ze met de bouwmodellen gaan doen

vroeger had je natuurlijk de smalle Axor cabine of de brede Actros cabine, dan zou je nu alleen nog de smalle Antos cabine over hebben, weet niet of dat voldoende is


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 sep 2012, 19:46 
Offline
Bijenkoningin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 feb 2006, 21:32
Berichten: 7013
Woonplaats: waar mijn D300 is ...
In de specificaties van de Antos staat ook een langere cabine, met bed .......

http://www.mercedes-benz.nl/content/net ... .0003.html

De lage Actros ( voor oa autotransport) heeft de Antos bumperpartij...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 sep 2012, 20:00 
Offline
verdwaalde Nederduitser

Geregistreerd: 13 okt 2007, 18:21
Berichten: 81539
Woonplaats: Friedrichshafen
Dat is het bed in de halflange uitvoering, de internationale tankerchauffeur die nu een Axor heeft wordt daar niet gelukkig mee.

De naamsopdeling heeft niet meer zoveel met de modellenreeksen te doen, alswel met het werk dat je ermee gaat doen.
Actros - lange afstand
Antos - korte afstand/distributie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 sep 2012, 20:04 
Offline
Bijenkoningin

Geregistreerd: 15 nov 2010, 20:32
Berichten: 5657
de mercedesen van de vries hebben dit ook, die kunnen ook een matras erin kwijt, maar of het handig is of gebruikt word. :?

_________________
No Farmers No Food


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling