Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 14 dec 2017, 18:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 dec 2012, 12:53 
Oud-Roerganger

Grote chaos op busstation Leiden

Op het busstation in Leiden heerst maandagochtend grote chaos. Er is grote onduidelijkheid onder de busreizigers nu het openbaar vervoer in Leiden, Gouda en de Bollenstreek is overgenomen door Arriva.
De perrons staan vol met mensen die niet weten welke bus ze moeten hebben. Op de bussen zelf staat geen bestemming. Ook rijden de bussen niet volgens de nieuwe dienstregeling.

Arriva heeft het openbaar vervoer sinds zondag overgenomen van Connexxion. Het bedrijf kwam met het beste bod op de aanbesteding voor het openbaar vervoer.

bron: Omroep West

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 dec 2012, 12:54 
Oud-Roerganger

Arriva: Chaos kwam niet onverwacht

Reizigers op busstation Leiden klagen over de chaos bij de bussen. Het busvervoer in Leiden, Gouda en de Bollenstreek is sinds zondag overgenomen door Arriva.
En dat leidt op de eerste werkdag van de week tot grote onduidelijkheid bij de reizigers. Zo staat er op de stadsbussen geen bestemming, werken de informatieborden boven de perrons niet, rijden veel bussen niet volgens de dienstregeling en weten veel chauffeurs ook niet welke bus de reiziger wel moet hebben. Daarnaast klagen de reizigers over de slechte informatievoorzienning op het station.

Arriva laat in een reactie weten dat de problemen met de bussen niet helemaal onverwacht komen. Zo kon Arriva de bussen niet van te voren programmeren, omdat ze tot afgelopen weekend door Connexion gebruikt werden. Daardoor is de bestemming niet op de voorkant van de bus te lezen. Ook moet de OV-chipknip worden ingebouwd. Verder moet in de praktijk blijken of de op papier bedachte dienstregeling goed werkt, aldus een woordvoerder.

bron: Omroep West

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 dec 2012, 13:14 
Bijenkoningin

Reizigers klagen over nieuwe treinen tussen Emmen en Zwolle

De inzet van de nieuwe treinen van Arriva op het spoor tussen Emmen en Zwolle leidt vandaag tot klagende reizigers.

Volgens verschillende reizigers was het op de tweede dag van de nieuwe dienstregeling een chaos. De nieuwe treinen zaten tijdens de ochtendspits propvol en reden met grote vertraging. Ook zouden er treinen zijn uitgevallen.

Een machinist bevestigt dat de dienstregeling vanochtend slecht op gang kwam, maar dat alle treinen later op de ochtend wel op tijd reden. Hij sprak van kinderziektes. De woordvoerder van Arriva was niet bereikbaar voor commentaar.
(Bron: RTV Drenthe)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 dec 2012, 13:16 
Bijenkoningin

Arriva geplaagd door vertragingen

De eerste werkdag met treinen van Arriva op het spoor tussen Arnhem en Winterswijk, verliep maandag niet zonder problemen. De treinen reden de hele ochtend met vertraging en ook moesten reizigers rekening houden met treinuitval.

Tussen Doetinchem en Arnhem werden bussen ingezet. Reizigers moesten rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten. Ook op het spoor tussen Arnhem en Tiel waren er problemen. Daar viel zeker één Arriva-trein uit.

'Problemen met treeplanken'
Volgens Arriva, die de treinverbinding tussen Arnhem en Winterswijk heeft overgenomen van Syntus, waren er diverse oorzaken voor de vertraging. Zo zouden er onder meer problemen zijn met de treeplanken in de nieuwe Arriva-treinen. Bij een volle trein zouden de deuren daardoor niet dichtgaan. De vervoerder is nog niet bereikbaar voor commentaar.

ROCOV: schuld ligt niet bij Arriva
Reizigersorganisatie ROCOV denkt dat de storing op het spoor tussen Arnhem en Winterswijk aan de infrastuctuur ligt. De afgelopen jaren zou het spoor slecht zijn onderhouden. De problemen zouden dus niet bij de nieuwe vervoerder liggen.

De reizigersorganisatie noemt het triest dat Arriva op deze manier moet starten. "Het materieel is spiksplinternieuw en er is uitgebreid mee proefgereden, dus daar zou het niet aan kunnen liggen", zegt voorzitter Ben Mouw van ROCOV. De reizigersorganisatie houdt de situatie nauwlettend in de gaten. Als het blijvend is, trekt ze aan de bel.

(Bron: Omroep Gelderland)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 dec 2012, 13:19 
Bijenkoningin

En zo zie je maar: Mensen vinden het maar moeilijk als dingen veranderen. Gun het even de tijd en je hoort over een week niemand meer over alle nieuwigheden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 dec 2012, 19:39 
Bijenkoningin

Morgen ga ik het aan den lijve ondervinden. Op de halte in Ter Aar hangt het kaartje met tijden van Connexxion nog en op internet vind ik twee verschillende vertrektijden terug. ben in ieder geval benieuwd naar de nieuwe VDL's.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 dec 2012, 19:29 
Bijenkoningin

Vandaag dan met Arriva meegeweest. Mijn bussen kwamen 11 en 16 minuten te laat. De haltes die met de nieuwe regeling vervallen worden nog wel omgeroepen en soms aangedaan en er rijden bussen zonder bestemming of nummer in de lichtbak en zonder paal om in/uit te checken.

Nieuwe bussen zijn overigens wel goed.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 dec 2012, 16:57 
Bijenkoningin

Ik als leek vind het allemaal maar onzin al die aanbestedingen , vroeger had je openbaar vervoer door een x aantal busbedrijven , de VAD reed op de veluwe , de Fram in Friesland , aan de naam kon je zien waar ze ongeveer vandaan kwamen , de service was toen goed en als je een keer vroeg of de buschauffeur een honderd meter eerder wou stoppen dan kon dat .

Als je nu met de bus gaat (laatste keer voor mij 2 jaar geleden) , kom je eerst langs een chagerijnige man achter het stuur die misschien hallo zegt als je geluk hebt , als je vraagt kunt u mij waarschuwen als ik daar of daar ben , krijg je een blik van jij reist met de bus dus weet je ook waar je naar toe moet . Als je dan zit in de bus kun je net zo goed weer gaan staan aangezien de stoelen/bankjes in het park beter zitten.
We gaan eindelijk rijden of is het nou racen , drempels neemt de chauffeur met een gangetje welke ik met de luxe wagen nog niet eens over een drempel ga , o verrek een bushalte ff remmen niet normaal maar gewoon noodstop, stel je voor dat er iemand de halte mist , nu een half uurtje zo in de bus te hebben gezeten zegt de man achter het stuur in eens meneer u had er 2 haltes gelden uitgemoeten , sorry ik was u vergeten , maar wilt u nog wel even bijstempelen (dat was toen nog) want u bent een zonegrens voorbij .

Dat was tevens mijn laatste reis met de bus , mijn vader is bijna 20 jaar buschauffeur geweest en ook die reist niet met de bus tegenwoordig , als hij ergens heen moet en het ijzelt of er ligt sneeuw dan belt hij mij op of ik even met hem mee wil .

Het is jammer dat het zo moet , vroeger betaalde we 5,50 euro voor 15 strippen tegenwoordig betaal je soms het dubbele omdat een bus een omleiding heeft gehad en aangezien je nu als gast betaald per kilometer betaal je ook voor die omleiding .

Zo zie ik het ik heb geen ov pas en zal die ook nooit aanschaffen , mocht ik zonder auto komen te zitten dan bel ik nog liever Taxi Koopmans ;)

Zoals het nu gaat gaat het niet alleen bij de Ariva maar ook bij Connexxion , syntus en noem maar op

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 dec 2012, 17:18 
Bijenkoningin

Jammer om te lezen dat je ervaring zo negatief zijn, Wim. Ik ervaar het toch hel anders allemaal. Als OV gebruiker zal je soms wat moeten slikken, maar ach, dat geldt ook als je met de auto in 20 km file staat, met pech langs de kant staat in de stromende regen, of wat dan ook. Het is een kwestie van geven en nemen.

Wat ik wel met je eens ben is de marktwerking die niet bevoordelijk is. Alles waar Openbaar voor staat, zou eigenlijk gewoon in handen van de overheid moeten zijn. Duidelijk voor iedereen! En laten we eerlijk zijn, het OV krijg je nooit winstgevend.

Ik zou zeggen: Probeer het nog eens met de bus. Mocht je een ervaringsdeskundige mee willen, dan mag je me bellen. Kun je nog gratis mee ook, aangezien ik een begeleiderskaart bezit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 dec 2012, 19:28 
Bijenkoningin

Ik kan me wel deels in het beeld van Wim herkennen. Ik reis nu zes keer per week met de bus en ik heb meegemaakt dat een chauffeur niet handsfree zat te bellen of te hard door een scherpe bocht ging met één hand aan het stuur.

Ook heb ik al meegemaakt dat er door een omleiding een aantal haltes kwamen te vervallen, dit was niet duidelijk aangegeven en er kwamen dus mensen 6 km verder op tot de conclusie dat die omleiding gold.

Bij het instappen weet je al wat voor chauffeur je hebt, de ene chauffeur wacht tot je zit, de andere trekt op zodat je door het gangpad vliegt.

Maar goed ik heb ook goede ervaring met buschauffeurs die wel even een seintje geven hoor.

Om terug te keren op Arriva, vandaag waren ze redelijk op tijd, maar ontbraken de lijnnummers en de beeldschermen in de bussen gaven de verkeerde haltes en tijden aan. Ze rijden nu in ieder geval wel de goede route.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur