Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 24 okt 2017, 08:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuw: Scania Streamline
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 maart 2013, 14:45 
Oud-Roerganger

Nieuw: Scania Streamline

Scania Streamline is de naam van Scania’s G en R serie trucks voor internationaal vervoer met een nieuw, aerodynamisch design en een complete luchtgeleidingsset voor een zo laag mogelijk brandstofverbruik.
Afbeelding
Er is een nieuwe versie van Scania Opticruise leverbaar die keuze biedt uit meerdere prestatieprogramma’s, waaronder een nieuwe Economy-modus. Voor maximale brandstofzuinigheid is deze volledig geïntegreerd in Scania Active Prediction.
Afbeelding
Met de nieuwe, efficiëntere, tweede generatie Euro 6 motoren kunnen in het internationale vervoer brandstofbesparingen tot 8% gerealiseerd worden. Met de Euro 3/4/5 motoren ligt dit cijfer tot 5%.
Afbeelding
Verder levert Scania nu nieuwe diensten die het dagelijkse werk van chauffeurs en transportondernemers en de communicatie met de werkplaats vergemakkelijken. Ook kunnen de Scania werkplaatsen nu op afstand de diagnosegegevens downloaden om alvast voorbereidingen te treffen voor service of reparaties. Voordeel hiervan is dat het voertuig minder lang in de werkplaats hoeft te staan en snel weer aan het werk kan.
Afbeelding
Aan het woord is Henrik Henriksson, Executive Vice-President en verantwoordelijk voor sales en marketing:
“Scania heeft veel tijd en know-how geïnvesteerd in het perfectioneren van de Euro 6 vrachautoserie. Wij zijn uitermate tevreden over de resultaten en kunnen vol trots melden dat onze Euro 6 motoren zuiniger zijn dan hun Euro 5 voorgangers, iets wat gebleken is in tests bij klanten. En de nieuwe generatie Euro 6 motoren presteren zelfs nog beter. De nadruk die Scania al van oudsher op het brandstofverbruik legt, heeft zich dubbel en dwars terugbetaald. Onze klanten kunnen ervan verzekerd zijn dat wij er alles aan doen om hen concurrerend te laten blijven.”
Afbeelding
Lars Stenqvist, Senior Vice-President voertuigdefinities omschrijft de potentiële besparingen als volgt:
"Scania's nieuwe, tweede generatie 13-liter Euro 6 motoren zijn 2-3% zuiniger dan die van de eerste generatie. Daarnaast zorgen Scania Opticruise en Scania Active Prediction voor een besparing van nog eens 2-3%. Ook de aerodynamische eigenschappen van onze voertuigen zijn verder verbeterd en de wrijvingsweerstand van onze versnellingsbakken is verlaagd. Hoewel je de cijfers niet simpelweg bij elkaar op kunt tellen, kan een klant die in Europa internationaal transport met een Euro 6 motor verzorgt naar schatting wel 8% brandstof besparen. Voor klanten op markten waarvoor geen topografische kaartgegevens beschikbaar zijn, ligt dit cijfer rond de 5%.”
Afbeelding
Bron: Scania

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 maart 2013, 15:01 
Bijenkoningin

net als vroegah de aerodynamica verbeterd

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 maart 2013, 15:22 
Zwarte Weduwe

Mooie auto en leuk dat de naam Streamline weer terug is!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 maart 2013, 16:14 
Duizendpoot

Leuk zonneklepje met die kleinere lampen.

Let ook op de typeplaatjes, 450 en 490.

Die't syn aigen taal fersmyt, raakt syn diepste wezen kwyt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 maart 2013, 18:36 
Bijenkoningin

Ik zie alleen een andere zonneklep en nieuwe hoekschilden....

En voor de naam Streamline vind ik die veranderingen te min..

De echte Streamline zag er een stuk anders uit dan de "gewone" 143 ..

En dat verschil mis ik nu.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 maart 2013, 18:38 
Oud-Roerganger

Ik ben het helemaal met Arie eens. Toen ik hoorde dat er een nieuwe Streamline was had ik gedacht dat je de verandering van verre zou kunnen zien in plaats van zou moeten zoeken.. Had er dan een totaal andere grille in gehangen of zo, dan smoelt het al heel anders...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 maart 2013, 18:55 
Bijenkoningin

deze zal nog wel weer 2 jaar rondhobbelen en dan zal er net als na de streamline een nieuwe serie komen.
hij is wel strakker , maar ben er mee eens om daar nu die legendarische naam streamline aan te verbinden.
cabine is ondertussen ook alweer 17 jaar oud.
de 580 is ook weer terug, maar die zal wel net zo heftig klinken als de eu 3 uitvoering

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 maart 2013, 19:25 
Kiekploatjesmoaker

Hadden ze toch ook de treeplanken weer kunnen wegwerken, zoals bij de 114 124 144 serie.
Die kennis en materialen hadden ze al.

Hans.

FTF Detroit-Diesel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 maart 2013, 19:31 
Oud-Roerganger

Rinsma weigerde die dingen eigenlijk te leveren, veel te vaak kapot begreep ik, en dat idee kreeg Scania zelf later ook?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 maart 2013, 08:22 
Bijenkoningin

Dan had dat nu een mooie uitdaging geweest , in mijn ogen hebben ze alleen dingen weggelaten en de zonneklep iets veranderd ... o,ja en natuurlijk de stikker naam opgezocht ...

Wel vreemd dat ze dan niet het nieuwe motorgamma noemen want dat is veel interressanter denk ik.

Nu word het maar weer afwachten wanneer er losse zijschiltjes leverbaar worden net zoals bij de 143 streamline :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 maart 2013, 13:03 
Duizendpoot

Alex Miedema schreef:
Rinsma weigerde die dingen eigenlijk te leveren, veel te vaak kapot begreep ik, en dat idee kreeg Scania zelf later ook?

Klopt, die afdekkingen waren een ramp. Na een paar jaar sloten ze niet meer fatsoenlijk. Veel te veel bewegende delen. Het zou mooi zijn als ze eindelijk de achterlijke spatbord en motorafdekkingen weglaten. Als je een beurt aan een Scania moet doen, ben je eerst een kwartier bezig dat hele spul te demonteren. Alle andere merken kunnen het prima zonder.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur