Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 17 okt 2017, 10:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Denk jij dat het bestaat?
Ja, er bestaat intelligent buitenaards leven 15%  15%  [ 8 ]
Ja, er bestaat intelligent buitenaards leven 15%  15%  [ 8 ]
Ja, maar niet intelligent 2%  2%  [ 1 ]
Ja, maar niet intelligent 2%  2%  [ 1 ]
Waarschijnlijk wel, maar hoe en wat zou ik niet weten 25%  25%  [ 13 ]
Waarschijnlijk wel, maar hoe en wat zou ik niet weten 25%  25%  [ 13 ]
Misschien 4%  4%  [ 2 ]
Misschien 4%  4%  [ 2 ]
Ik denk t niet 0%  0%  [ 0 ]
Ik denk t niet 0%  0%  [ 0 ]
Zeker weten van niet 2%  2%  [ 1 ]
Zeker weten van niet 2%  2%  [ 1 ]
ik zou het echt niet weten 0%  0%  [ 0 ]
ik zou het echt niet weten 0%  0%  [ 0 ]
KiJk MaAr In DuH sPiEgUhL :P 0%  0%  [ 0 ]
KiJk MaAr In DuH sPiEgUhL :P 0%  0%  [ 0 ]
Anders, namelijk: 2%  2%  [ 1 ]
Anders, namelijk: 2%  2%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 52
Auteur Bericht
 Berichttitel: Buitenaards leven
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 aug 2003, 18:52 
Oud-Roerganger

Denk jij dat het bestaat?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 aug 2003, 19:34 
Bijenkoningin

Denk het wel... waarom niet eigenlijk :oops:
Maar slim of niet slim en hoe het er uit zou moeten zien? Geen flauw idee.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 aug 2003, 20:43 
Bijenkoningin

Waarschijnlijk wel, maar geen idee waar, hoe ze eruit zien en of ze intelligent zijn. Ik hoop alleen wel dat ze wat anders zijn dan de meeste filmaliens... liever geen Mars Attacks! monsters in het heelal...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 aug 2003, 21:33 
Wandelende Tak

ik denk het wel, het zou raar zijn als wij de enigste levende wezens op een planeet waren.
maar hoe ze eruit zien, ik zou het niet weten, ik weet ook niet of ik het perse wil weten

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 aug 2003, 04:04 
Duizendpoot

ik denk het ook. Maar in welke vorm... tja, wie zal het zeggen.
Ik denk dat er vast wel ergens leven zal zijn, waar ze verder zijn dan wij, maar er zal ook vast wel ergens leven zijn, waarmee vergelijken wij veel verder zijn.

Laat ik nu even de wiskundige uithangen. De eisen voor leven op een planeet zijn heel strikt en er moeten aan bepaalde dingen voldaan worden. Onze planeet is eigenlijk vrij uniek en er is leven dankzij een heleboel aaneenschakelingen van toevalligheden. (Hierbij laat ik dan dus de gevallen weg, waarbij onder andere omstandigheden leven, dat voor ons niet voor te stellen is, zou kunnen bestaan.) Laten we zeggen dat de kans op leven op een planeet een op de 100 miljard zou zijn. (voor mij part vertienvoudigen we dit aantal nog even.) Dit getal is nog maar een schijntje bij hoeveel sterren en planeten er bestaan, alleen al in ons melkwegstelsel. En dan heb ik het dus nog niet eens over daarbuiten. Want er bestaan naast ons melkwegstelsel nog eens x miljard planeten, (en x is hierbij heeeeeeeeel groot.)
Naar mijn idee is het dus haast statistisch onmogelijk dat er ergens anders in ons enorm grote heelal geen andere vorm van leven zou bestaan. Intelligent of niet intelligent, daar kan ik natuurlijk niets over zeggen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 aug 2003, 19:06 
Duizendpoot

Natuurlijk bestaat et! En ik ga bewijzen dattet der is ook! Nu zullen jullie allemaal wel denken 'tuurlijk meid, tis goed met je' maar ik ben van plan later als werk microbioloog te worden... Dan ga je bijv. van die steentjes die uit de lucht zijn komen donderen mag onderzoeken en alles. Verder snap ik mensen die denken 'maar der kan tog geen buitenaard leven zijn? in de ruimte is geen zuurstof! en geen water!' niet. Als daar leven is heeft dat kennelijk geen zuurstof en water nodig :roll: Maar in buitenaards leven zoals et in film wordt geschetst ben ik het niet eens... Geen van alle films.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 sep 2003, 21:58 
Bijenkoningin

Evil Kittie schreef:
Natuurlijk bestaat et! En ik ga bewijzen dattet der is ook! Nu zullen jullie allemaal wel denken 'tuurlijk meid, tis goed met je' maar ik ben van plan later als werk microbioloog te worden... Dan ga je bijv. van die steentjes die uit de lucht zijn komen donderen mag onderzoeken en alles. Verder snap ik mensen die denken 'maar der kan tog geen buitenaard leven zijn? in de ruimte is geen zuurstof! en geen water!' niet. Als daar leven is heeft dat kennelijk geen zuurstof en water nodig :roll: Maar in buitenaards leven zoals et in film wordt geschetst ben ik het niet eens... Geen van alle films.

tuurlijk meid, tis goed met je' en daarna gooi je in je straaljagen een paar bommetjes op irak ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 sep 2003, 16:28 
Stripster

Ik denk wel dat er intelligent leven buiten de aarde bestaat. Of dat leven ook in staat is om in de ruimte te reizen en naar de aarde toe te komen weet ik niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 sep 2003, 16:32 
Duizendpoot

Afbeelding

Aarde minder leefbaar dan gedacht

Gepubliceerd op dinsdag 02 september 2003

In hun zoektocht naar buitenaards leven, werd door astronomen altijd uitgekeken naar planeten die vergelijkbaar waren met de aarde. Nu blijkt echter dat de aarde een van de meest onbewoonbare plekken in het universum is.
Water
Een van de hoofdredenen voor het bewoonbaar zijn van een planeet, is het aanpassingsvermogen van de ondergrond met vloeibaar water. Het bevriezen en smelten van water is afhankelijk van seizoenen. Deze seizoenen worden weer bepaald door de rotatie van de planeet om de zon. Onderzoekers van Penn State University hebben aan de hand van schaalmodellen deze rotatie aangepast. De uitkomst: de aarde blijkt helemaal niet zo ideaal voor leven als werd aangenomen.

Schaalmodellen
Darren Williams en David Pollard van Penn State maakten gebruik van schaalmodellen die normaal gesproken worden gebruikt om klimaatsveranderingen zoals El Nio te voorspellen. Met het model zijn wetenschappers in staat te berekenen hoe het klimaat zou veranderen als de rotatie van de aarde om de zon een fractie zou veranderen. Oftewel, wat zijn de gevolgen als de polen en bijvoorbeeld het tropisch regenwoud meer of juist minder zonlicht krijgen. Hetzelfde systeem paste de wetenschappers toe op andere planeten.

Opmerkelijk
Het resultaat was opmerkelijk. Als de aarde onder een schuinere hoek om de zon heen zou draaien, zou de temperatuur op de polen stijgen en rond de evenaar afnemen. Grotere delen van de aarde zouden maanden lang zonder zonlicht zitten, andere zouden de nacht missen. De gemiddelde temperatuur zou stijgen. De wetenschappers hebben vervolgens berekend dat grotere klimaatsverschillen en een gemiddeld hogere temperatuur de mogelijkheid tot complex leven ten goede komen. Alleen al omdat er meer land vrijkomt door het gesmolten ijs.

Alleen op planeten die totaal geen of veel minder rotatie vertonen, bijvoorbeeld Venus dat geen seizoenen kent, is het kouder dan op aarde. De andere, volgens het schaalmodel onderzochte planeten, vormden allemaal een beter voedingsbodem voor leven.

Bronnen; Astronomy.com, Astrobiology Magazine

Dus de aarde is niet eens zo geschikt voor leven. Dus waarschijnlijk bestaan er planeten waar de condities waarschijnlijk zelfs beter zijn voor het ontstaan van leven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 sep 2003, 13:57 
Bijenkoningin

Sandraugiga schreef:
Ik denk wel dat er intelligent leven buiten de aarde bestaat. Of dat leven ook in staat is om in de ruimte te reizen en naar de aarde toe te komen weet ik niet.

dat denk ik ook.

waarom, zou alleen de aarde, in dit onteigelijk grote heelal. als enige planeet uit biljarden uitverkoren zijn om leven te bevatten.

ik weet bijna zeker (bijna omdat ik niets kan bewijzen) dat er nog meer leven is, en ik weet ook bijna zeker dat het niet op de hollywood aliens lijkt, de kans is gering dat ze ook intilligent zijn. want na 60 miljard jaar (toch) van evolutie heeft de aarde ook maar 1 soort voortgebracht (of dat nu een zege voor de aarde is geweest is een andere discussie) maar de kans is groot dat er ergens in het universum (en waarschijnlijk op meerdere plekken) wel leven is. hoe dat er dan uitziet zal van het klimaat daar afhangen. daar vals voor ons slechts over te fantaseren, en daar is natuurlijk niets op tegen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 sep 2003, 14:22 
Zwarte Weduwe

Ahum... De mens is niet de enige intelligente levensvorm op aarde hoor.
Dolfijnen kunnen er ook wat van.
Om over insecten nog maar niet te spreken.

Buitenaards leven bestaat. Sommigen zullen minder intelligent (of helemaal niet intelligent ) zijn, en velen zullen een stuk intelligenter zijn dan de mens. Mijn statistische mening :)

TE AUDIRE NO POSSUM. MUSA SAPIENTUM FIXA EST IN AURE

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 sep 2003, 20:25 
Bijenkoningin

Gabberhead schreef:

Buitenaards leven bestaat. Sommigen zullen minder intelligent (of helemaal niet intelligent ) zijn, en velen zullen een stuk intelligenter zijn dan de mens. Mijn statistische mening :)

oke... het is normaal gesproken ook niet mijn mening dat de mens als enige inteligent is op aarde, meestal denk ik juist het tegendeel. maar voor de stelling van mijn mening over buitenaards leven was het even handig om daar niet verder op in te gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 jan 2008, 01:59 
Bijenkoningin

Met zoveel nieuwe leden sinds de laatste post ben ik benieuwd wat de anderen nog vinden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 jan 2008, 09:50 
Taxismurf

Gabberhead schreef:

ik ga met Gabberhead mee

voor nog meer historie klik je hier , het buzzybee documentatie centrum , members only

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 jan 2008, 18:25 
Enigma

Enerzijds denk ik van wel, al zijn het maar 'domme' wezens op een planeet in een sterrenstelsel vele miljarden lichtjaren hier vandaan. Maar zodra iemand komt met een concreet verhaal over buitenaards leven ('ik heb vannacht marsmannetjes gezien') dan heb ik meteen zoiets van 'ja joh, tuurlijk :roll: '.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur