Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 19 dec 2018, 09:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 183 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 jul 2008, 01:16 
Duizendpoot

Zo zie je maar weer. Nederlanders kunnen geen echt "dikke" wagens maken. Laat dat AUB aan de noorderlingen of de oostenrijkers over.

Want deze grijze is 1 van de mooiste wagens die ik ooit heb gezien! Samen met die wagen van tiefenthaler

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania R-serie
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 jul 2008, 12:43 
Globetrotter

Smaken verschillen wel degelijk. Ik ben niet zo gecharmeerd van dat wasrek of al die ronde lampen op de achterbumpers. En waarom moet een auto 'dik' zijn. Dan zit je hier toch op het verkeerde forum knul ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania R-serie
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 jul 2008, 18:00 
Duizendpoot

Ik doel puur op de uitstraling. kijk eens naar de "mooie" nederlandse wagens. Een mooie truck volgens de "kenners" heeft minimaal 100 streepjes/striping bestaat uit 30 kleuren en heeft minimaal 20 scania logo's over de hele wagen. Oh en dan moet de naam het adres het webadres de straat de stad en het telefoonnummer en het faxnummer er ook nog op. Het is bij de nederlanders maar een bijelkaar geraapt allegaartje. Dan nog eens een opbouw erop met een lichtbak voorop die echt volkomen de lijn van een auto verknald. Dat is echt een doodzonde.

Een mooie auto is gewoon strak, heeft een thema en als ie echt zijn best doet past de trailer bij de truck en vormen ze samen een "thema".

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 jul 2008, 20:14 
Oud-Roerganger

Gesplitst uit het Scania R-serie topic

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 jul 2008, 21:25 
Bijenkoningin

Emotie speelt een véél te grote rol.

Zo'n ding is puur en niet meer dan een productiemiddel. Laat het geld wat er verprutst word aan die zogeheten 'dikke' auto's maar besteed worden aan een correcte naleving van de CAO etc..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 jul 2008, 00:19 
Globetrotter

Dat heeft er echt weinig mee te maken. Het zijn vaak de eigenrijders of kleinere bedrijven die de auto's aankleden.

Een ver familielid van me rijdt op een Volvo NH12 en die vond het flauwekul dat een collega van hem de hele cabine bekleed heeft van binnen. Hij zei: "Er zit toch al bekleding in?" Hij vindt het geldverspillerij. Ik ben blij overigens dat zijn auto nog naturel is. En zo ken ik nog wel wat bedrijven en chauffeurs die het onzin vinden zo veel geld in een auto te steken. En velen van hen vinden het niet eens mooi.

Maar Gatze, op buitenlandse auto's heb ik ook vaak troep gezien die de lijn van de auto klopt vernaggelen. Zo'n grote omlijsting om je zes vertralers op het dak bijvoorbeeld, echt geen gezicht. En veel van die verchroomde rommel hoort ook niet thuis op een Europese auto. Ditzj plaats heel veel foto's hier en tussen alle Oostenrijkse en Zwitserse wagens heb ik er toch ook genoeg gezien waarvan ik me afvraag wat de smaak van de chauffeur is.

In Nederland rijden genoeg strakke auto's rond. Gelukkig zijn we niet zo als de Duitsers waar het vaak echt huilen met de pet op is. Laat staan als je naar Polen gaat. Heb daar wel eens foto's van gezien van een truckshow. Je lacht je dood. En de Britten kunnen in mooi materieel rijden, maar de auto's op de foto's die Klaes plaatsen laten precies het tegenovergestelde zien. Echt zonde en dan heeft het ook nog eens bakken met geld gekost.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 jul 2008, 10:47 
Bijenkoningin

waldmann schreef:
Dat heeft er echt weinig mee te maken. Het zijn vaak de eigenrijders of kleinere bedrijven die de auto's aankleden.

Die moeten/willen toch ook rendement draaien of ben ik nou gek?

In de nieuwste transportlibelle luiden uitgerekend de Eigen Rijders de noodklok over de dieselprijzen: het water staat ze tot de lippen, zeggen ze.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 jul 2008, 12:43 
Bijenkoningin

Jij ziet het helemaal goed Gerjan.

Alleen kijkt Gatze ook niet verder dan zijn neus lang is.

In Nederland rijden hele mooie gepersionaliseerde vrachtwagens rond.

En in de noordelijke landen kunnen ze ook heel goed vrachtwagens verpesten.
( ristimma Zorro , en die bulker Shogun ,Vreselijke auto's vind ik het )

En dan komen we gelijk weer op de kwestie smaak......

Wat ik mooi vind ,vind jij lelijk...

Gelukkig maar ....

wat ik dan mooi vind ??

Vrachtwagens die helemaal toegerust zijn op hun taak.
Voorbeeld ??
het wagenpark van Vink uit Barneveld.

:cool:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 jul 2008, 13:37 
Duizendpoot

Gerjan schreef:
waldmann schreef:

Die moeten/willen toch ook rendement draaien of ben ik nou gek?

In de nieuwste transportlibelle luiden uitgerekend de Eigen Rijders de noodklok over de dieselprijzen: het water staat ze tot de lippen, zeggen ze.

Maar wel op een nieuwe wagen zomaar voor rond de 20 á 25.000 uitgeven aan extra accesoires en verf... Nee, want we moeten wel een beetje plezierig kunnen werken...

Oh en Arie ik deel je smaak niet. Wagens van Vink zijn inderdaad nette wagens, Maar auto's als de vermaarde Shogun vindt ik wel top off the bill. Dit is gewoon geweldig goed gedaan. De wagen vormt één geheel en is een echt thema. Ik zie nergers op de hele wagen ook maar 1 scania logo te veel. Ik vindt het sowieso belachelijk dat transportbedrijven rondrijden met het logo van de fabrikant van de wagen. mooi goedkope reclame voor de fabrikant! Tuurlijk een subtiele hint en een klein dingetje om je voorkeur kenbaar te maken moet meer dan kunnen maar om de hele zijkant te verfraaien met een V8 logo?!? Wat draagt dat nu bij aan de uitstraling van je bedrijf? Ik vind het meer haantjesgedrag. Kijk mij eens met mijn lekkere stoere V8 die jij lekker niet hebt....

A ja makkelijk praten voor iemand die een V8 heeft Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 jul 2008, 14:12 
verdwaalde Nederduitser

Alles afhankelijk van iemand zijn smaak...

Ik hou ook van auto's die gebouwd zijn om te werken, als ze dan een fraaie kleur hebben is dat leuk meegenomen.
Deze bevalt mijn daarom ook heel erg goed
Afbeelding
Alhoewel de meeste showtruck fans hem waarschijnlijk niet eens zien staan :billekoek:
De meeste "normale" trucks (dus niet kraan of zwaartransport) fotografeer ik mee als ik er toch langs kom, is niet mijn hoofddoel voor een reis.

Voorbeelden van auto's die ik mooi vind:
VST met Effer 2100
http://www.ditzj.de/html/nl/trucks/volv ... _2100.html
Met deze 2 techniekmonsters van de DSB was ik heel erg blij destijds
http://www.ditzj.de/html/nl/trucks/scania/dsb124.html
Als dan fraaie lak en functionaliteit samenkomen krijg je zoiets :boo: (ook direct 2 naast elkaar)
http://www.ditzj.de/html/nl/trucks/scan ... nr480.html
of zoiets, een auto waar ik een paar uur bij heb gestaan, zo moooooiiii :cool:
http://www.ditzj.de/html/nl/trucks/othe ... lyse1.html

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 jul 2008, 15:45 
Globetrotter

arie van urk schreef:

Zie hier een paar voorbeelden: http://dreamdock.de/html/fotograf.htm

Als ik die Zorro Scania voorbij zie tuffen hoef ik er niet zo nodig achter aan te rennen. Dat doe ik liever voor een van de kraanwagens die Harm hierboven opgesomd heeft. De Shogun Scania vind ik nog lelijker maar kennelijk valt die bij anderen wel in de smaak (gezien de prijzenkast van de eigenaar).

De auto's zijn te druk. Het spuitwerk mag dan wel fraai zijn, maar het maakt zo'n auto domweg te druk. En m.n. met het spuitwerk worden veel auto's al verrampeneert. Bij mij in de regio zit ook een bedrijf die z'n auto's echt verkloot heeft met het spuitwerk. Superslecht uitgevoerd en ook niet netjes uitgelijnd (taferelen achter op de cabine die niet netjes in het midden staan).

A.s. vrijdag zal ik echt wel een paar special paint auto's op de foto zetten. Tja, ze rijden toch voorbij en als iemand er een afdruk van wil hebben kan dat. Maar ik wordt er niet warm of koud van.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 jul 2008, 20:03 
Bijenkoningin

Een gepersionaliseerde truck is altijd mooi als degene die er mee rijd daar trots op is..
Wie zijn wij om daar ons oordeel over te vellen ??

Is zo makkelijk om hier even het 1 en ander neer te zetten en alle nederlanders over 1 kam te scheren...

Wat hier al aan gegeven is.., smaken verschillen nou eenmaal...
Ik zie liever ook een strakke deen met mooie kleuren en opbouw..

Maar als die duitser nou 1 keer schik heeft van zijn vrachten roestvrij staal voorop??
Laat hem...

Waar ik me dus wel aan erger bijvoorbeeld is de categorie wansmaak..

Afbeelding
Foto geleend van Joel Vosters

Dit heeft in mijn ogen niks met accesoires te maken..
Is gewoon pure vernieling en verkrachting van een auto..

Mjnheer had toevallig 50 euro over en heeft bij Joost in de truckerstore wat bij elkaar geraapt en op zijn auto geplakt..

De bekabeling loopt zo over de zonneklep heen en die handdoeken die voor spatlappen door moeten gaan heeft ie met secondenlijm op zijn bumper geplakt !!!

Je zult er maar zo 1 in dienst hebben en hem op Zaterdag-middag de dam in zien komen na een middagje prutsen !!! :muur:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 jul 2008, 20:23 
Duizendpoot

Ha Mel!

Toch spreek je jezelf nu tegen want ook deze mijnheer Wansmaak heeft zijn auto verfraaid omdat hij zich wil onderscheiden en trots op zijn auto is.

Correct van je dat je me wijst op het enigzins overdrijven en bagatalliseren van alle nederlanders. Jouw voormalige werkgevers (de Bruyn en Zandbergen) Weten zeker wel hoe een auto eruit moet zien. En ook ik heb niks te zeggen over hoe een ander zijn auto moet verfraaien maar ik mag er wel mijn mening over geven. En ik vindt gewoon dat 9 van de 10 auto's veel te druk zijn hier in Nederland. Er is geen geheel, geen thema. Ik denk dan altijd maar weer aan die maffe amerikanen. Je hebt "pimpen" maar ook "choppen" de kunst van het weglaten ;) Kijk eens naar die longline van Svempa. Dat is echt een hele mooie wagen in mijn ogen waar de lijnen van de wagen gerespecteerd worden. En waar ook het symbool van scania terecht is omdat hij een rijdende reclamezuil van scania is :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 jul 2008, 20:27 
Duizendpoot

waldmann schreef:
arie van urk schreef:

Zie hier een paar voorbeelden: http://dreamdock.de/html/fotograf.htm

Als ik die Zorro Scania voorbij zie tuffen hoef ik er niet zo nodig achter aan te rennen. Dat doe ik liever voor een van de kraanwagens die Harm hierboven opgesomd heeft. De Shogun Scania vind ik nog lelijker maar kennelijk valt die bij anderen wel in de smaak (gezien de prijzenkast van de eigenaar).

De auto's zijn te druk. Het spuitwerk mag dan wel fraai zijn, maar het maakt zo'n auto domweg te druk. En m.n. met het spuitwerk worden veel auto's al verrampeneert. Bij mij in de regio zit ook een bedrijf die z'n auto's echt verkloot heeft met het spuitwerk. Superslecht uitgevoerd en ook niet netjes uitgelijnd (taferelen achter op de cabine die niet netjes in het midden staan).

A.s. vrijdag zal ik echt wel een paar special paint auto's op de foto zetten. Tja, ze rijden toch voorbij en als iemand er een afdruk van wil hebben kan dat. Maar ik wordt er niet warm of koud van.

Allee, ik kan je goed volgen Dennis. Ik vind ook geen enkele wagen "Mijn Smaak". Echter enkele wagens heb ik in het echt mogen aanschouwen en dan moet ik toegeven dat ik de auto niet mijn ding vindt ik wel van het vakmanschap kan genieten. Men heeft echt wel door wat customizen is. En als dát goed uitgevoerd is kan ik daar zeker wel respect voor hebben en van genieten. Neem nu eens die wagens van Jarno Ter Horst vooral die laatste CF ik vind het echt niet mijn smaak maar het is wel allemaal netjes gedaan en daar kan ik best bewondering voor hebben. Voor het vakmanschap laten we maar zeggen :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 jul 2008, 20:42 
Bijenkoningin

Mel schreef:
Je zult er maar zo 1 in dienst hebben en hem op Zaterdag-middag de dam in zien komen na een middagje prutsen !!! :muur:

Direct in het bedrijfsreglement opnemen dat er niet eigenhandig aan de auto geprutst mag worden!

:billekoek:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 183 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur