Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 17 nov 2018, 01:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 okt 2011, 14:36 
Oud-Roerganger

Er is nogal wat anders vergeleken met toen ik in 1997 begin met foto's maken, en nu... Ik begin, jullie mogen aanvullen, of de eigen situatie in ogenschouw nemen. Wietze is bijvoorbeeld 'pas' in 2006 begonnen, maar merkt ook al grote verschillen. En weer anderen zijn al 40 jaar onderweg met een camera....

analoog <---> digitaal
fiets <---> auto
Fryslân <---> Europa
kind <---> (min of meer) volwassen
overal welkom <---> overal hekken
industrieterreinen afstruinen <---> langs de weg staan
alleen ik zelf bekijk mijn foto's <---> topics met tienduizenden views

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 okt 2011, 17:16 
Bijenkoningin

he een paar dingen zoals ik dat lees van jouw heb ik ookwel hoor. zoals op de fiets en kind(min of meer),
en de industrieterreinen afstruinen dus zoveel is er nu ook niet verandert.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 okt 2011, 17:17 
Oud-Roerganger

voor jou niet, maar vergeet niet dat ik net wat jonger was dan jij nu toen ik begon ;) logisch dus dat bepaalde dingen die voor mij 'vroeger' zijn, voor jou 'nu' is :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 okt 2011, 18:11 
Duizendpoot

Het grootste verschil wat ik zie is dat de generatie die nog met rolletjes hebben gelopen bewuster een foto maakt dan de digitale generatie... Die laatste groep klikt een eind weg, en maakt gerust meerdere foto's van iets onbenulligs als een breedtelampje.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 okt 2011, 18:18 
the nightflier

Ik ben het wel met Berrym eens...

En persoonlijk vond ik het oude gebeuren ook wel wat hebben, je stampte 4 rolletjes vol op een middag, op de Maandag bracht ik ze naar de fotoboer en op de Woensdag kon ik ze weer ophalen, alles bekijken en de negatiefnummers bijhouden e.d, alles in mappen stoppen en dan eens in de zoveel tijd met een aantal hobby genoten bij elkaar komen en dan de boel bekijken en indien nodig bij laten maken, tegenwoordig is het via de mail wel wat sneller en gemakkelijker geworden en men vraagt het ook sneller, " heeeey die is van me pa..." mail me FF...., zelf ben ik ook ruim 25 jaar bezig met knippen en verzamelen, qua wagens vond ik het destijds ook leuker, overal stond wel wat en in de bedrijfskleuren en niet standaard RAL9010, tegenwoordig is het overal hekken en losse trailers, veel firma`s bestaan niet meer, qua merken is het ook wel aardig 13 in een dozijn geworden, niet elke verandering is een verbetering helaas....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 okt 2011, 18:28 
Oud-Roerganger

Berry M schreef:
Het grootste verschil wat ik zie is dat de generatie die nog met rolletjes hebben gelopen bewuster een foto maakt dan de digitale generatie... Die laatste groep klikt een eind weg, en maakt gerust meerdere foto's van iets onbenulligs als een breedtelampje.

vroeger dacht ik bij iedere klik op de knop 'dit kost me een gulden', ik liet ze meteen dubbel afdrukken voor het ruilen, en rekende de kosten van de rolletjes mee. Ik rekende echt uit hoeveel foto's ik kon betalen van mijn folderwijk... Elke foto was me dus kostbaar, ik hoor dan ook soms dat mijn analoge foto's een stuk beter zijn dan mijn digitale :oops: (heb tussen het analoge en digitale tijdprk een paar jaar niet gefotografeerd)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 okt 2011, 18:45 
agribee

Dat vond ik ook al.
Gemiddeld gezien waren de analoge mooier. Digitaal wel een paar heel mooie foto's, waar ook heeeeel veel slechte gemaakt.

Het aanbod foto's is ook veel meer. De auto's waar ik de laatste jaren mee gereden heb zijn genoeg foto's van te vinden. De auto's van tien jaar geleden bijna niks.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 okt 2011, 08:19 
Bijenkoningin

maar nu zijn jullie wel aan het bejaarden praat aan het spreken :lex:

maar zeg nou zelf als je nu twee van een vrachtwagen maakt en dan verwijder je een dan ben je op den duur wel goedkoper uit dan de anologe foto`s. en ja dat er mensen zijn die breedtelampjes en alles op de foto zetten die figuren snap ik nog steeds niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 okt 2011, 08:46 
agribee

Tuurlijk spreken we bejaardenpraat. Topictitel PJ :bighug:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 okt 2011, 08:55 
Wiseguy

Op het truckfestival Medemblik 2011 zag ik iemand die midden op straat bezig was om een rolletje te vervangen. Zijn vrouw werd helemaal ongeduldig.

Misschien doe je het gratis, maar je doet het nooit voor niks.

Vroege vogel 2009 2017
Nachtpauwoog 2012 2014 2015 2016 2017

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 okt 2011, 14:57 
Globetrotter

Vroeger? Tot 2003 was alles analoog. In 2004 kwam de eerste D-SLR.

In het begin fotografeerde ik op festivals zelf maar tegenwoordig hoofdzakelijk voor of na een evenement.

Waar ik tien jaar geleden vaker op stap ging, breder fotografeerde op vrachtwagengebied des te selectiever ben ik hedentendage. Ik ga niet meer zo vaak 'zomaar' op stap, fotografeer dus beduidend minder auto's en ben ook selectiever (sterke voorkeur voor speciaal transport, bergers en afwijkende auto's). Ik kom heel af en toe nog wel bij bedrijven, maar over het algemeen heb ik daar niet zo veel zin meer in. Langs de weg geeft af en toe ook een leuk resultaat, maar de momenten dat ik dat doe zijn tegenwoordig op de vingers van een hand te tellen.
Sinds het D-SLR tijdperk is het werkterein wel iets breder geworden: de hele wereld. Juist buiten Europa zie ik dingen die ik hier niet zie en lijkt het wel alsof ik veel meer zin heb om ergens langs de weg te gaan staan. Klinkt misschien gek, maar ik denk dat het komt omdat ik voornamelijk in Nederland het wel geloof. Er lopen zo veel fotografen rond en er wordt zo verschrikkelijk veel gefotografeerd dat ik dat hier niet perse meer hoef te doen. Zeer selectief dus. En buiten Europa is de spoeling gewoon zeer dun en zeker in landen waar vrachtwagens spotten nou niet bepaald gemeengoed is. Dat maakt het des te interessanter juist daar dingen vast te leggen. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat de 'gewone' fotografie een steeds ruimere plek inneemt. Een fotocamera heb ik niet alleen maar om dingen met wielen te fotograferen en voor 2004 deed ik niet anders ...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 okt 2011, 17:50 
agribee

Dennis, ging je in 2004 ook al naar de Rotterdamse haven? Dan zal je inmiddels ook bijna elke containerauto wel hebben.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 okt 2011, 21:36 
Globetrotter

2006 voor het eerst geloof ik. Maar ik heb er inderdaad veel. Moet wel zeggen dat de Maasvlakte een mooiere locatie is dan de Waalhaven. Maar bij die laatste kom je makkelijker, andere is een behoorlijk stuk uit de richting. Eens per jaar sta ik er wel, meestal in het voorjaar.

Op den duur heb je wel veel. Zeker als vaak dezelfde auto's voorbij komen. Net als tijdens de evenementen. Ik hoef niet zo nodig alle auto's van bepaalde firma's op de foto te hebben. Voorheen was dat meer een sport. Naarmate je langer fotografeert word je selectiever merk ik. Maar dat heeft wellicht te maken dat m'n interesses de afgelopen jaren flink verbreed zijn. Vrachtwagens is niets het enige wat mij bezig houdt ...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 okt 2011, 11:33 
the nightflier

Citaat:
Naarmate je langer fotografeert word je selectiever merk ik

Klopt Dennis, ik merk zelf ook dat ik lang niet meer zoveel knip als 10 jaar terug, het grootste gros is eenheidsworst geworden, ik heb met het moderne spul vrijwel niks, om nu de zoveelste FH of de R-serie te knippen in het metallic wit met plakkers erop, nee , daar heb ik helemaal niks mee, ik ga meer voor de zandbak materiaal en de oldtimers.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 okt 2011, 11:45 
Gevaarlijke Gek

Raar.

Ik sta het liefst langs de weg.
Waar ik in het begin geparkeerde vrachtwagens op de foto zette doe
ik dat nu eigenlijk helemaal niet meer.

Vrachtauto's horen te rijden en dus zet ik ze ook het liefst zo op de foto.
Ik geniet ook erg van wietze op weg, dat zijn vrachtwagens zoals ze horen te zijn
en gewoon in het algemeen ook mooie platen.

Mijn verslaving

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur