Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 22 sep 2018, 00:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Oude Bedford vrachtwagen
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 aug 2013, 14:45 
Ei

Mijn peter zaliger had een vrachtwagen waarmee hij drank rondbracht in het dorp, ondertussen staat de vrachtwagen al 20 jaar stil en ben van plan om hem te verkopen. Dus 2 vraagjes :D
* Welk type Bedford is dit (volledige naam)? Ik weet dat het een benzinemotor is.
* Is er een waarde op te kleven voor verkoop?

Ik ben een totale leek in vrachtwagens, laat staan oldtimer vrachtwagens. De banden staan uiteraard plat en de motor zat vast. Er is al een kennis komen aan werken en hij zou weer lopen ondertussen. De remmen zijn ook al los gekregen.

Dank op voorhand.

Afbeelding

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 29 aug 2013, 15:13 
the nightflier

Bedford TK

Waarde??, moeilijk in te schatten, het is net wat de gek ervoor geeft, Bedford is nu niet echt gewild onder de verzamelaars, je moet net iemand treffen die er belang bij heeft.

Laatst bijgewerkt door Gert Poelman op 29 aug 2013, 15:19, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 29 aug 2013, 15:16 
Ei

Gert Poelman schreef:
Bedford TK

Danku :duim: , is dit de volledige benaming?
(bijvoorbeeld typeaanduiding motor en / of benzine, type koestwerk,...)

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 29 aug 2013, 15:21 
the nightflier

Type aanduiding staat voor de cabine, in het embleem, Bedford en er onder TK met een nummer

TK is de aanduiding voor de kleinste variant
KM was de zware variant met een dubbele bumper
TL was de laatste versie met plastick grille en kantelcabine

TM was de zwaarste, met een andere cabine trouwens.

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 29 aug 2013, 15:50 
Ei

Gert Poelman schreef:
Type aanduiding staat voor de cabine, in het embleem, Bedford en er onder TK met een nummer

TK is de aanduiding voor de kleinste variant
KM was de zware variant met een dubbele bumper
TL was de laatste versie met plastick grille en kantelcabine

TM was de zwaarste, met een andere cabine trouwens.

Thx voor de volledige uitleg :duim:

En zo'n Bedford TK, in toestand zoals op de foto, en na 20 jaar stilgestaan te hebben, zijn daar liefhebbers voor te vinden? Natuurlijk afgaande op dit forum wel, ik heb al gezien dat er een apart topic is voor Bedford TK's.

Als er iemand enig idee heeft wat zo'n vrachtwagen nog waard is? Ik hoor het graag... :duim:

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 29 aug 2013, 16:01 
the nightflier

Ga nu niet denken dat je een kip hebt die gouden eieren legt..... :sorry:

Misschien handig om wat meer info te geven over de auto??

Hoe is de staat van de cabine
De bodem van de cabine??, hard of krokant?
Zijn de in-liners van het chassis nog goed??
Bouwjaar, aangezien de wegenbelasting voor klassiekers veranderd gaat worden
Het blok?? hoeveel heeft die gelopen, een benzine motor raak je nu aan de straatstenen niet kwijt, met de huidige brandstof prijzen
De opbouw, in welke staat verkeerd deze?
Het interieur, is dat goed en compleet?
Het slangen verhaal van de auto?, waterslangen e.d, allemaal poreus en vergaan, of in goede conditie
De remmen?, na 20 jaar stilstand zal daar de slagroom ook wel van af zijn inmiddels..

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 29 aug 2013, 16:05 
Ei

Gert Poelman schreef:
Ga nu niet denken dat je een kip hebt die gouden eieren legt..... :sorry:

Misschien handig om wat meer info te geven over de auto??

Hoe is de staat van de cabine
De bodem van de cabine??, hard of krokant?
Zijn de in-liners van het chassis nog goed??
Bouwjaar, aangezien de wegenbelasting voor klassiekers veranderd gaat worden
Het blok?? hoeveel heeft die gelopen, een benzine motor raak je nu aan de straatstenen niet kwijt, met de brandstof prijzen
De opbouw, in welke staat verkeerd deze?
Het interieur, is dat goed en compleet
Het slangen verhaal van de auto?, waterslangen e.d, allemaal poreus en vergaan, of in goede conditie

Nee, idd, het ook zo niet dat ik denk iets zeldzaam of waardevol te hebben ontdekt :D Met wat geluk richting de 2000 EUR misschien?
Vanavond maak ik eens een inventaris over de algemene staat.

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 29 aug 2013, 16:07 
the nightflier

Gert Poelman schreef:
Waarde??, moeilijk in te schatten, het is net wat de gek ervoor geeft, Bedford is nu niet echt gewild onder de verzamelaars, je moet net iemand treffen die er belang bij heeft.

Ik doe geen uitspraken over de waarde, zie hier boven, nogmaals reken je zelf niet rijk :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 30 aug 2013, 07:56 
Ei

Gert Poelman schreef:
Gert Poelman schreef:

Ik doe geen uitspraken over de waarde, zie hier boven, nogmaals reken je zelf niet rijk :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ben toch al heel wat wijzer geworden :duim: waaronder de correcte naam, en dan ook dat het nie echt iets gewild is, en zoals ze zeggen idd "Wat de gek er wilt voor geven" :D

De staat ik ook al niet om over naar huis te schrijven, en dan nog de benzine versie.

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 13 okt 2013, 17:46 
Ei

Safir schreef:
Gert Poelman schreef:
Gert Poelman schreef:

Ben toch al heel wat wijzer geworden :duim: waaronder de correcte naam, en dan ook dat het nie echt iets gewild is, en zoals ze zeggen idd "Wat de gek er wilt voor geven" :D

De staat ik ook al niet om over naar huis te schrijven, en dan nog de benzine versie.

Als je hem nog heb staan heb ik eventueel wel interesse mijn vader heeft vroeger met zo'n bedford met benzinemotor gereden.
Dat zou een leuk project zijn voor de hobbie.
Wat wil je er eventueel voor hebben?

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 13 okt 2013, 18:26 
Duizendpoot

Ga er vanuit dat een auto in deze toestand niks waard is, hooguit de oudijzer prijs. Een liefhebber die deze auto wil restaureren moet daarvoor al heel wat geld in de hand nemen. Dit is, zoals Gert al zei, geen auto die iedereen wil hebben. In principe moet het jouw wat waard zijn dat de auto bewaard blijft.

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 14 okt 2013, 15:46 
Ei

Laurent schreef:
Ga er vanuit dat een auto in deze toestand niks waard is, hooguit de oudijzer prijs. Een liefhebber die deze auto wil restaureren moet daarvoor al heel wat geld in de hand nemen. Dit is, zoals Gert al zei, geen auto die iedereen wil hebben. In principe moet het jouw wat waard zijn dat de auto bewaard blijft.
Safir schreef:
Gert Poelman schreef:
Gert Poelman schreef:

Het heeft voor mij nostalgische waarde omdat ik als kind veel met mijn vader meeging op de bedford en nu hij niet meer leeft ga je toch meer aan dat soort dingen denken.
Maar ik wil de wagen op mijn gemak dan weer in ere herstellen en daar staat geen tijd voor.
Zeg jij maar wat je in gedachten heb dan kunnen wij het misschien wel eens worden.

Mvg Dick

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 16 okt 2013, 10:21 
Ei

Als je de wagen nog kwijt wil kan ik hem op korte termijn weghalen mijn beste vriend heeft een transportbedrijf en die wil dan ook samen met mij de wagen opknappen.
Het zal inderdaad een behoorlijk karwei worden aangezien alle rubbers en leiding vergaan zullen zijn maar het lijkt mij wel leuk om te doen.
Laat mij aub de prijs weten die je in gedachten heb dan komen wij er misschien wel uit.

Mvg Dick

+31653874985

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 20 okt 2013, 19:11 
Oud-Roerganger

koper en verkoper hebben elkaar gevonden, opgelost, slotje ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur