Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 21 sep 2018, 09:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Elvya Dulcimer
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 apr 2012, 10:12 
Oud-Roerganger

We hebben op BuzzyBee ook een topartiest onder de leden! Vreemd dat ze nog geen topic had? Komende maandag komt de solo CD van Arjen Lucassen, de man achter Ayreon, uit. Elvya speelt en zingt mee op het nummer 'Battle of evermore', een Led Zeppelin cover. De recensies over dit nummer en Elvya haar kunnen tot nu toe zijn zeer lovend!!!

Elvya haar memberzz topic hier op BB

De facebook fansite

Resultaat van een fotoshoot die ik met haar had :P

Afbeelding
Samen op de foto :D

Vanaf 0:48, Arjen over Elvya

Afbeelding
De CD die er aan komt.

Maar waar het om gaat!!!! De muziek!!!!

Remember, vind ik persoonlijk erg mooi, haar eerste vingeroefening met garageband.

Saapuminen

close close close your eyes
i don’t want
you to see the world
that is gray and-
destroyed

i don’t want
you to see
the forest of your childhood-
cut down

i don’t want
you to feel dependent
of there crimes

all they did was
looking for cash
never thinking
of the consequences

you will ne-ver-
ever ever take your children away

watch watch watch them rage
gray machines
they will never fade away
buildings rise of ground

you will never see
what i’ ve seen
places that i’ve used to be
when i was a child

nature given
taken away
it was to stay
but they took it away

Yallume

Yallume Tula, hama neva i’naur Kwentra lye i’narn Manka lle merna Lle desiel? Lle desiel? Amin harmuva onalle e’ cormamin Kwentra lye i’narn Manka lle merna Lle desiel? Lle desiel? Yallume Tula, hama neva i’naur Kwentra lye i’narn Manka lle merna Le desiel?

Elvya ft. Jan met Nare, een cover van Versengold. Uit de tijd dat Elvya nog geen dulcimer had :)

In Love

En als afsluiter 'The Call of Nature', de titeltrack van de aanstaande CD en haar bekendste nummer :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Elvya Dulcimer
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 apr 2012, 10:25 
Oud-Roerganger

Korte biografie:
Citaat:
Biografie muzikaal multitalent Liesbeth aka Elvya Dulcimer
Als mijn leven een sprookje zou zijn, dan was ik het lieve, ietwat excentrieke elfje. Niet het hoofdpersonage maar toch een alom aanwezig en gekend persoontje. Mijn leven draait grotendeels rond fantasie. Sprookjes, natuur en kunstzinnige bezigheden zetten al eerder een grote afdruk in mijn dagelijkse leven. De meeste mensen weten al snel wie ik ben als ik ergens voor het eerst op het toneel verschijn, maar ik heb het altijd goed voor met iedereen die het goed met mij meent. Zeker als ik met kindjes bezig ben. Ik zie mezelf later in een klein huisje wonen in het midden van een groot bos in Engeland.
Ik hou ook ontzettend veel van Keltische, Middeleeuwse en alternatieve muziek. Het is echt een passie. Zelf bespeel ik ook een eerder onbekend instrument, de Hammered Dulcimer. Dit is ook wel beter gekend als een hakkebord. Enkele keren per jaar treed ik op onder mijn artiestennaam Elvya Dulcimer. Ik treed alleen op met zelfgemaakte liedjes.

Als iemand mijn belangrijkste kenmerken zou moeten opnoemen, ben ik er zeker van dat hij/zij zou beginnen met het feit dat ik erg lang haar heb. Dit is ook heel belangrijk voor mij. Ik vind lange haren heel erg mooi, en zou graag nog veel langer haar hebben.

Iets wat ik ook liever wat langer heb zijn mijn nagels. Ik besteed heel veel tijd aan het verzorgen van mijn nagels, evenals aan die van anderen. Het is één van mijn hobby’s om er kleine kunstwerkjes van te maken.

Details spelen dan ook een grote rol in mijn leven. In de natuur vind je ook een enorm gedetailleerd en gevarieerd gamma aan bloemen en planten, dieren en landschappen.

Ik zie het als een kunst om deze details te kunnen reproduceren op mijn eigen manier. Etsen op een etsplaatje van 5 bij 7 cm bijvoorbeeld, een boom, helemaal uitgewerkt. Ieder blaadje apart en allemaal even precies. Ik leerde in de Kunstschool in Genk vele mooie technieken om mezelf nog beter te kunnen uiten.

Natuurlijk spelen mijn vrienden een zeer belangrijke rol in mijn leven. Ik ben iemand die graag zo veel mogelijk mensen rond me heeft en maar zelden alleen is. Spontaniteit is ook iets wat ik erg kan appreciëren. Ook moet het er niet altijd even serieus aan toe gaan, maar op de momenten dat dit nodig is, zal ik me er wel altijd naar gedragen.

Deze biografie heb ik gekopieerd van heksenmarkt.nl. Elvya treed volgende week (28 april) op deze heksenmarkt op, voor wie haar graag live wil zien :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 apr 2012, 13:24 
Oud-Roerganger

programma heksenmarkt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 apr 2012, 10:14 
Oud-Roerganger

Arjen Anthony Lucassen ft. Elvya Dulcimer - Battle of Evermore (cover Led Zeppelin)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur