Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 14 nov 2018, 18:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ayreon
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 jul 2003, 15:35 
Nachtpauwoog van 2005

Ayreon is een project van Arjen Anthony Lucassen, die ooit gitarist was bij Vengeance en daarvoor bij Bodine, een band die op 'Three Times Running' nogal recht-toe-recht-aan hardrock speelde. Ik ken nog maar twee albums van Ayreon, 'Flight Of The Migrator Part: 2' en het meesterlijke debuut 'The Final Experiment' uit 1995, waarop een hele trits muzikanten meedeed, o.a. de zangers; Barry Hay (Golden Earring), Lenny Wolf (Stone Fury en Kingdom Come), Leon Goewie (Vengeance) en Jan Van Feggelen (Bodine). Bekende namen uit de melodieuze rock dus vooral. Er zijn een aantal bands en projecten waarvan gezegd word dat ze beinvloed zijn door progressieve rockbands uit de jaren '70, maar meestal hoor je dan toch vooral Dream Theater achtige metal terug op de platen, dit is dus bij 'The Final Experiment' anders, er staat wel wat hardrock op, maar minstens de helft is gevuld met Progressieve rock zoals maar weinig andere dat doen. 'Flight Of The Migrator Part: 2' is daarintegen wel gevuld met Dream Theater achtige rock, dat komt omdat de rustige stukken op Part: 1 staan (die ik dus niet heb). Op Part: 2 dus, werken veel muzikanten uit de powermetal-hoek mee (dat heten vroeger gewoon heavy metal trouwens). Bekendste naam die meewerkte is Bruce Dickinson van Iron Maiden. Verder is, ondanks de metal aanpak, een classic-rock stijl te herkennen richting het hardere werk van Deep Purple zeg maar. Nou is het zo dat op 'Into The Electric Castle' o.a. Sharon Den Adel van Within Temptation, Anneke van Giersbergen van The Gathering en Fish van Marillion nummers in zingen, waaruit dus blijkt dat iedere Ayreon plaat anders is, de ene keer dus met hardrock zangers, de andere keer een meer mellow stijl zoals op 'Actual Fantasy', waarvan ik ooit een clip gezien heb trouwens op TMF, en dat is lang geleden natuurlijk, dat zal tegenwoordig niet gauw meer gebeuren.

Ayreon discography;

The Final Experiment - 1995
Actual Fantasy - 1996
Into The Electric Castle - 1998
Ayreonauts Only - 2000
The Universal Migrator part one: The Dream Sequencer - 2000
The Universal Migrator part two: Flight of the Migrator - 2000
Afbeelding
Arjen Anthony Lucassen

Laatst bijgewerkt door Machiel op 24 jul 2003, 22:35, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 jul 2003, 15:53 
The Bodyguard Bee

De heer Lucassen heeft ng een project, Ambeon... Dit is een samentrekking van 'Ambient Ayreon'; misschien interessant om eens wat van te zoeken?

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 jul 2003, 22:37 
Nachtpauwoog van 2005

Ja heb ik iets over gehoord, met een hele jonge zangeres, over het algemeen meer 'gothic' dan Ayreon geloof ik he?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 jul 2003, 00:14 
Duizendpoot

neejjoh!!! Ayreon vind ik meer gothic :oops: Ambeon is ook wat meer instrumentaal ensow..

vooral Ambeon - Lost message, Surreal, High en Temple of the cat zijn het downloaden waard!!!(allebei zeer rustige nummers) :oops:

en Cold Metal is al iets minder rustig...(niet hard, maar minder rustig :D) maar daarom niet minder mooi :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 jul 2003, 12:35 
Nachtpauwoog van 2005

Bij Ayreon zijn er te veel andere invloeden om het puur gothic te noemen, er zijn wel die invloeden denk ik (de stukken waar Sharon Den Adel en Anneke van Giersbergen op meedoen?), maar Ayreon heeft in ieder geval ook platen waar helemaal geen gothic invloeden op te horen zijn. Ambeon heb ik es gedownload en doet me meer gothic aan dan Ayreon dus, dat komt natuurlijk door de zangeres. Maar mischien zijn beide projecten niet echt gothic te noemen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 jul 2003, 17:43 
Oud-Roerganger

Van zowel Ambeon als Ayreon ben ik grote fan, ook al heb ik geen van hun ooit in het echt gezien.
Klik hier voor de site van Astrid van der Veen aka Ambeon

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 nov 2003, 18:01 
Oud-Roerganger

AYREON, the brainchild of Dutch guitarist Arjen Lucassen (ex-BODINE, VENGEANCE), are currently recording their sixth studio album, tentatively due in early 2004 through Transmission Records.
Among the guest vocalists set to appear on the album are the following:

Devon Graves (DEAD SOUL TRIBE)
Magnus Ekwall (THE QUILL)
Heather Findlay (MOSTLY AUTUMN)
Eric Clayton (SAVIOUR MACHINE)
Mike Baker (SHADOW GALLERY)

AYREON's last two albums, "The Universal Migrator" parts I and II were released at the same time (2000), but were for sale independently. Part I, "The Dream Sequencer" contained mainly features laid-back, atmospheric material with songs focusing on melody, while Part II, "Flight Of The Migrator", featured metal songs, with guest appearances by Andi Deris (HELLOWEEN, ex-PINK CREAM 69), Bruce Dickinson (IRON MAIDEN), Russell Allen (SYMPHONY X), Timo Kotipelto (STRATOVARIUS), Ralf Scheepers (PRIMAL FEAR) and Ian Parry (ELEGY), among others.

------
:autumn: :D :autumn:

Er zit hier iemand blij te zijn :) Alhoewel... Op deze manier krijg ik zn CDs nooit compleet :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 nov 2003, 00:01 
Nachtpauwoog van 2005

Mike Baker van Shadow Gallery doet mee :D ik vind z'n stem goed, alleen is niet iedereen het daar mee eens heb ik op internet gelezen...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 jan 2004, 22:33 
Nachtpauwoog van 2005

Dus nu heb je ook "The Universal Migrator Parts II" Alex :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 jan 2004, 12:46 
Oud-Roerganger

Ja :D Alleen staan daar gen vrouwenstemmen op :(

Nog 1 CD te gaan, en ik heb al zn werk compleet.. Dan ga ik alle CDs verzamlen van artiesten die mee hebben gedaan met Ayreon, te beginnen met Astrid :D

Allene moet ik dan ook Krezip CDs kopen :kaz:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 jan 2004, 19:24 
Nachtpauwoog van 2005

Jeumig al die Cd's?

Ik heb trouwens van "The Universal Migrator Part II" op twee zangers na ook Cd's van de bands waar de zangers normaal bij zingen (of zongen), namelijk:

(Track 2) Russel Allen van Symphony X, de Cd's "The Divine Wings Of Tragedy" en "V"
(Track 3) Ralph Scheepers van Primal Fear, de gelijknamige Cd
(Track 4) Andy Deris van Helloween, de Cd's "The Time Of The Oath" en "Better Than Raw"
(Track 5) Bruce Dickinson van Iron Maiden, de Cd "The Number Of The Beast", ja ik heb maar n Maiden Cd :oops:
(Track 6) Fabio Lione van Rhapsody, de Cd's "Legendary Tales" en "Symphony Of Enchanted Lands"
(Track 7) Timo Kotipelto ex-zanger van Stratovarius, ik heb de Cd's: "Fourth Dimension" "Episode" "Visions Of Europe - Live" "The Chosen Ones"

Ga je deze ook allemaal kopen Alex :lol:

Trouwens ik vind die sekslijn stem van Lana Lane in het begin een beetje heel erg :? Maar Russel Allen maakt op het volgende nummer gelijk heel veel goed, wat een stem heeft die gast toch :hail:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 jan 2004, 17:13 
Oud-Roerganger

Ik vond juits het gebrek aan vrouwen een beetje een gemis aan de CD... En het sexlijn gebeuren snap je alleen als je CD I hebt ;)

Ik heb eerst een aantal andere CDs op mn lijstje staan die ik wil ko[pen.. als ik dan van gekkigheid niet meer weet wat ik wil kan ik Ayreon-related-artiesten gaan verzamlen :huh:

Dan nog 1 ding: Waarom word Gjalt noit bedankt in de CDs en wie is hij :?:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 jan 2004, 14:06 
Nachtpauwoog van 2005

Als Gjalt nooit in de bedanktlijst voorkomt, hoe kom je dan aan zijn (of haar) naam?

Mischien was het trouwens beter geweest als het als dubbel Cd uitgebracht was en dan de stukken met zangeres verdeeld over de twee schijven, dat zou de variatie qua hardere en minder harde nummers ook nog es ten goede gekomen zijn. Maar ja dan klopt er niks meer van het verhaal :? Bovendien denk ik dat Lucassen ieder keer met iets anders wil komen en een dubbel album met zangers en zangeressen had ie al gemaakt dus.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 jan 2004, 11:38 
Oud-Roerganger

Er staat altijd helemaal onderaan bij de bedanktjes dat hij Gjalt niet bedankt.... Kijk maar eens :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 jan 2004, 12:59 
Nachtpauwoog van 2005

Afbeelding
Arjen en Gjalt

http://www.hinchliffe.org/jon/ayreon.shtml schreef:
Arjen arrived with Robert Soeterboek and it was easy for me to guess I had the right person given his height. He was immediately very friendly and he introduced me to a few friends during the night. Arjen's brother Gjalt was there too so I can now confirm he does exist and I am sure he is the real man behind the music of Ayreon ;-) He is very proud of his little brother and seems to be quiet into the prog scene. He didn't really enjoy Bodine and Vengeance but loves Ayreon.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur