Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 22 aug 2018, 06:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 jul 2009, 09:23 
Retired

Dode kan sociaal netwerk onderhouden

DUBLIN - Vergeet netwerksites als Facebook, Hyves en Twitter. De nieuwste rage is het onderhouden van sociale contacten door de overleden mensen.
De overledene kan na zijn of haar dood ieder jaar op vaste tijdstippen berichten sturen naar vrienden en familie.
Deze macabere, nieuwe trend wordt door diverse websites aangeboden. Mensen die nog in leven zijn, kunnen alvast e-mail-alerts instellen met een bepaalde tekst. Deze mail wordt dan na hun dood op een ingestelde datum naar de geadresseerde verstuurd.

Het aangemaakte profiel gaat pas online als de maker is overleden. Het internet-testament is niet juridisch vastgelegd. Ze zijn bedoeld om nabestaanden toegang te laten krijgen tot alle online gegevens van de overledene. Daaronder vallen bijvoorbeeld wachtwoorden van netwerksites, bankgegevens en online documenten, weet Daily Mail.

Simon Gilligan is springlevend en hij heeft een profiel aangemaakt op de website lastmessagesclub. ''Ik heb al persoonlijke berichten geschreven die straks naar mijn vrouw worden gestuurd'', vertelt Gilligan. ''Ook heb ik diverse details van mijn bankrekening , e-mailadres en Facebook-account op mijn profiel gezet.''

Simon heeft het profiel aangemaakt omdat hij hoorde dat het voor nabestaanden zo moeilijk is om online gegevens van de overledene te achterhalen. ''Dit maakt het allemaal wat gemakkelijker voor mijn vrouw en kinderen'', aldus Simon.

Bron telegraaf.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 jul 2009, 17:44 
Bijenkoningin

ik heb daar wel es over na gedacht. Vrijwel niemand weet mijn wachtwoorden, stel nou dat er met mij wat gebeurd en er is ergens 1 internetkennisje of whatever die me toch gaat missen zou ik dat niet leuk vinden nee. Ik krijg het ff niet beter verwoord. :$

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 jul 2009, 17:51 
Retired

:Y ik weet precies wat je bedoeld.
Ik vind het ook geen slechte service.
Hoewel ik Harm alles heb verteld (behalve m'n pincode ;) ), denk ik er serieus over na om zo'n account aan te maken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 jul 2009, 17:58 
Bijenkoningin

Dat je je wachtwoorden ergens op schrijft voor je nabestaanden kan ik heel erg goed meeleven. ook log ik vaak niet uit zodat Roeland er zo bij kan. Roeland weet waar ik actief ben dus als ie er aan zou denken zou ie ook hier een bericht neerzetten. Hij is zelf geen forumbeest dus hoop ik voor jullie dat ie er dan aandenkt ;)
Maar ik moet er niet aan denken dat ik een sms van hem krijg of een mailtje terwijl ie al een tijdje is overleden. Of dat ik zelf smsjes ga versturen: Hoi Luna, ik moest net aan je denken en vroeg me af hoe het met je gaat. Hoe het met mij gaat, weet je, ik ben nu immers net 13 weken dood...

Nee, dankjewel!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 jul 2009, 17:59 
Bijenkoningin

Luna schreef:
:Y ik weet precies wat je bedoeld.
Ik vind het ook geen slechte service.
Hoewel ik Harm alles heb verteld (behalve m'n pincode ;) ), denk ik er serieus over na om zo'n account aan te maken.

Jaja, en dan wijzig je je wachtwoord en vergeet je het bij die site te verwijderen...

En als jij Harm alles al hebt verteld, dan ben je toch al uitgesproken?? :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 jul 2009, 18:01 
Retired

Ja dat zit er wel in ja :flint:
Zo ben ik dan ook wel weer. :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 jul 2009, 18:02 
Retired

Trouwens, het zou al leuk zijn om eens een berichtje te krijgen terwijl je nog leeft. :D ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur