Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 25 feb 2020, 23:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 nov 2009, 13:41 
Retired

Nieuwe snurkkliniek helpt patiënten zonder te opereren
AMSTERDAM – Een snurkkliniek in Amsterdam moet ervoor gaan zorgen dat snurk- en apneupatiënten zonder operatie geholpen kunnen worden. Op 1 december opent de kliniek in het WTC zijn deuren.
In Nederland snurken zo’n 6 miljoen mensen. Over het algemeen blijven de symptomen beperkt tot ronkende geluiden. Wat overigens wel vaak leidt tot een klagende bedgenoot, aldus Snurken.org.

Een op de tien snurkers heeft last van serieuze klachten. Ze lijden aan slaapapneu. Deze aandoening zorgt ervoor dat de ademhaling stokt tijdens het slapen. Dit kan ertoe lijden dat de persoon in kwestie de volgende dag last heeft van spierpijn, concentratieproblemen en vermoeidheid.

Opereren
Op dit moment kunnen patiënten in Nederland met snurk en/of apneuproblemen behandeld worden door zich te laten opereren of een behandeling te ondergaan met overdruk. Per december komt daar de mogelijkheid bij om via een nieuwe screening de klachten te behandelen.
In Europa zijn de afgelopen 12 jaar meer dan 35.000 patiënten met deze MRA/TRA snurkbeugel succesvol behandeld.

SnurkbeugelEen gepatenteerde snurkbeugel zorgt ervoor dat de luchtwegen van een patiënt niet geblokkeerd worden tijdens het slapen. Het voorkomt dat de tong achterwaarts in de keel de luchtwegen versperd, wat normaal voor snurkgeluid en ademhalingsstoornis zorgt.

© NU.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 nov 2009, 13:45 
Enigma

Ik weet nog wel een persoon die naar die kliniek mag. Hij lag naast mij te snurken. Ik in mijn tent, hij in de zijne. En ik was niet de enige die er last van had. Iemand anders had notabene oordoppen ingedaan maar die hielpen niet. Tevens trilden alle haringen van mijn tent de grond uit evenals alle regenwormen.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur