Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 17 aug 2018, 16:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 jun 2011, 18:15 
Retired

Mannen geven meer om auto dan gezondheid

AMSTERDAM - Als er iets aan hun gezondheid mankeert dan blijven mannen veel langer rondlopen met hun klachten dan goed voor ze is. Maar zodra er maar iets aan hun auto mankeert, staan ze het liefst dezelfde dag nog bij de garage.

Dit blijkt uit onderzoek van de Amerikaanse versie van het tijdschrift Men’s Health onder 501 mannen tussen de 45 en 65 jaar.
Het duurt soms wel een half jaar tot een jaar voordat mannen met gezondheidsklachten naar de huisarts gaan ook al gaat het om problemen die makkelijk behandelbaar zijn.

Nadelige gevolgen
Het alsmaar uitstellen van doktersbezoekjes en het nonchalant omgaan met de gezondheid heeft de nodige nadelige gevolgen. Zo zijn mannen vaak te dik en krijgen ze vaker last van ziektes die makkelijk te voorkomen zijn.
Men’s Health raadt mannen aan om jaarlijks een algehele check te doen, waarbij gekeken wordt naar cholesterol, testosteron, de prostaat en de testikels.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 jun 2011, 18:54 
Enigma

Volgens mij hebben ze de factor 'mentale gezondheid' totaal buiten beschouwing gelaten.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 jun 2011, 21:54 
Duizendpoot

Denk dat het ook te maken heeft met 'de trots' van de man... de man wil vaak graag bij het stereotype / model-rol horen...groot, gespierd, sterk, goed uithoudingsvermogen en een goede jager... daar hoort ziek zijn niet bij, een man word dat niet! Al moet ik ook wel bekennen dat ik zeker niet voor ieder wisse-wasje naar de doc ga onder het motto 'daar heb ik geen tijd voor, dat gaat vanzelf wel over'.

Maar denk dat het de aankomende jaren nog wel gaat veranderen, net als met de crèmes wat voorheen ook alleen maar door vrouwen werd gebruikt, maar zo langzamerhand ook vaker door de man ter hand wordt genomen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur