Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 11 dec 2019, 03:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kamperen met Mel
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 okt 2009, 17:56 
Bijenkoningin

Kamperen...met een caravan...

Had me dat voor een paar jaar terug gezegd en ik had je recht in je gezicht uitgelachen..
Maar ja.., mijn schoonvader heeft zo'n ding en na lang aandringen van mijn geliefden ben ik dus overstag gegaan..
Vanuit mijn beroepspunt heb ik dus een enorme hekel aan die hokken want ze zitten me altijd onderweg dwars..
Dus enigszins beschaamd knoop ik dat ding achter mijn auto en ik rijd de dam bij mij nog niet af of ik hoor een hartverscheurend lawaai achter me..
Lag ik dus al met de dissel aan de grond.., de Laguna achter diep in de veren..

Het begint al goed hoor ik mezelf mompelen..
Dus de caravan opnieuw uitgepakt en overnieuw geladen met al het zware spul achterin..
De auto stond er wat beter voor maar het hield nog niet over..

Dan ga je rijden en voel je die patatkraam duidelijk aan je auto rukken en drukken..
We gingen naar Noord Holland dus ik was wel blij dat ik geen snelwegen op mijn weg had..
Vanaf Elburg naar Dronten reed ik in zijn 5 met een gangetje van 90 en zag ik mijn temperatuurmeter gevaarlijk omhoog schieten..
Kookpunt begon bij mij toen ook al aardig omhoog te schieten..
Bij Dronten maar even mijn koelvloeistof gecontroleerd en wat bij gevuld..
Mijn schoonvader die achter ons mee reed gaf me de tip om hem in zijn vier tehouden en dat ging beter...

Na een angstvallige twee uur was ik blij dat ik heelhuids de camping bereikt had in Nieuw Keeten..
Nadat ik daar de vluchtheuvels allemaal van de nodige krassen had voorzien stonden we op onze plek.
We hadden een luxe plek geboekt dus we stonden met een caravan of zes op een veldje..

Dan begint het opbouwen.., mijn schoonvader was express mee gekomen en dat is maar goed ook want anders was ik waarschijnlijk nu nog met de haringen tentstokken bezig geweest..

Afijn na een drie uurtjes stond de toko overeind en kon het kampeeravontuur beginnen!!

Afbeelding

Mijn twee dochtertjes sliepen in een tent en Kane lag naast ons in de caravan..

Afbeelding

Dus van een uitbundig sexleven was nu ook geen sprake meer..

Eerste nacht best geslapen om smorgens met een bakkie in de voortent op een tuinstoel bij te komen..
De wc in de caravan was zo klein dat ik niet eens een poging hoefde te wagen om erop te gaan zitten..
Dus moest je met je ongeschoren kop en verwilderde haren een 100 meter gaan lopen naar het toiletgebouw..
En natuurlijk kom je dan net die aantrekkelijke dame tegen die je de avond tevoren al eens vriendelijk aan gekeken had..

Dat zelfde pad moet je dus ook lopen met je afwas teiltje smorgens en savonds..
Had geluk dat mijn lieftaliige dochters dat nu nog wel een leuk klusje vinden.. ;)

En we hebben ook een paar keer een regenbui mee mogen maken en als je dan die koppen ziet van die figuren uit die voortentjes..
Ik liep daar echt rond van "Stelletje stumpers" om er vervolgens achter te komen dat ik zelf ook zo'n stumper was..
Bij decaravan aangekomen was de hele voortent veranderd in een drooghok!!
Allemaal lijntjes gespannen om de handdoeken e.d weer droog te krijgen

En dan als de regen weg getrokken was..
Komen de cliche spelletjes tevoorschijn !!
Badmintonnen!!! Voetballen !!!

had tegenover mij twee stellen zitten die familie van elkaar waren..
Echte professionele kampeerders!!
de hele dag wat voor die caravan hangen en savonds gezellig bij elkaar op visite..
De ene avond bij hun en de andere avond andersom...
En maar kaartje leggen... GEWELDIG !!!!!

Maar goed.., we hebben een paar leuke stranddagen gehad en het geluk wat er bij die kindertjes uit de ogen straalden gaf mij weer kracht..

Afbeelding

Nog in het marine museum geweest waar ik nog in een echte onderzeeer ben geweest.., maaktte een boel goed..

Afbeelding

Daar achter lag het VOC schip wat nog driftig lag na te roken na de fatale brand..

Afbeelding

En het eten op zo'n camping ??
Ja.., mijn vaste kooktoestel....

Afbeelding
Ik zit hier in de voortent te scuttel braajen omdat het regende

Maar het komt er zo'n beetje op neer dat je de hele week zo'n beetje aan het barbeknoeien en scuttel braaje bent met de nodige patat vanzelf!!

Vrijdagmorgen was het godzijdank droog en zijn we begonnen met afbreken..
Alles zit onder het zand en na het nodige binnensmondse gevloek de patatkraam weer achter het franse wonder gehangen..

Onderweg...

Afbeelding
He schat?? Ben je blij dat je naar huis toe gaat ??

Afbeelding
Godzijdank wel !!!

Dit was voor mij dus 1 keer en nooit weer..
Het is me allemaal te bekrompen te benauwend in zo'n klein hokkie met een compleet gezin..
Je vind echt niks weer en je loopt je meer te ergeren als dat je plezier hebt..

Maar feit blijft dat mijn kinderen het heerlijk hebben gehad en dat heeft me erdoorheen gesleept..

Volgend jaar lekker een bungalowtje boeken of zoiets..
Maar een caravan nooit weer !!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur