Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 17 nov 2018, 16:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2011, 14:55 
Ei

Beste Lada fanaten en leden.

Onlangs heb ik mijn rijbewijs gehaald op 23 jarige leeftijd.

Natuurlijk heb je altijd wel dromen dat je in een snelle auto wilt rijden, mooi blits opgepoetst, en een lekker muziekje erin.
Ze zeggen ook dat met leeftijd smaak komt.

Nog niet zo heel lang geleden ben ik op vakantie geweest naar Cuba (ge-wel-dig land). en hier is mijn oog gevallen
op de kordate en vrolijk rondtuffende lada's. Geloof me daar rijden er veel rond!

Nu lijkt het me geweldig om zelf ook in een Lada te gaan rijden. Mijn voorkeur gaat uit naar een Lada 2105.
Ik zit alleen wel met een paar vragen, en ben benieuwd of iemand mij daar mee zou kunnen helpen.

de vragen:

- Is het wel verstandig om met een Lada te beginnen?
- Kost het mij veel in onderhoud en aanschafkosten?
- Ik heb de ballen verstand van auto's en de techniek, waar ik overigens best aan zou willen werken, is dat een groot probleem?
- Zijn er mensen die in de buurt van Eindhoven e.o. die mij hiermee kunnen helpen?
- Hoe zuinig rijden ze? (ook niet geheel onbelangrijk met deze benzineprijzen)

in ieder geval al reuze bedankt alvast.

met vriendelijke groet Danny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2011, 16:28 
Enigma

Als je nu nog niet met auto's/techniek bezig bent dan vraag ik me af of het je gaat lukken om handig te worden. Maar je weet zeker dat je faalt als je iets nooit probeert. Verder kan ik je niet helpen.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2011, 16:33 
Oud-Roerganger

Citaat:

Ja, tuurlijk, want in een LEUKE auto rijd je met veel meer plezier dan in de zoveelste Golf of Corsa.

Citaat:

onderhoudskosten vielen mij persoonlijk tegen, aanschafkosten zijn wel erg laag

Citaat:
- Ik heb de ballen verstand van auto's en de techniek, waar ik overigens best aan zou willen werken, is dat een groot probleem?

Nee. Je onderhoudskosten zijn wel wat hoger

Citaat:
- Zijn er mensen die in de buurt van Eindhoven e.o. die mij hiermee kunnen helpen?

met deze twee kan ik je niet helpen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 jul 2011, 20:05 
Bijenkoningin

Alex Miedema schreef:
Citaat:

Ja, tuurlijk, want in een LEUKE auto rijd je met veel meer plezier dan in de zoveelste Golf of Corsa.EENS, het is tenminste geen 13 in een dozijn auto!

Citaat:

onderhoudskosten vielen mij persoonlijk tegen, aanschafkosten zijn wel erg laag. Jij hebt wel pech gehad :sap: Ik heb er nu 9 en als de onderhoudskosten echt zo hoog waren dan had ik dat ook niet kunnen betalen. Met andere woorden ik heb maar weinig onderhoudskosten. Jaarlijkse APK en normale slijtage delen, net als veel andere merken dus

Citaat:

Nee. Je onderhoudskosten zijn wel wat hoger. Die zullen hoger zijn als je ermee naar een garage gaat ten opzichte van het zelf doen (met of zonder hulp van clubleden)

Citaat:

met deze twee kan ik je niet helpen

We hebben clubleden verspreid over heel Nederland, daar zijn er ook een aantal uit de buurt van Eindhoven. Als je lid wordt van de Lada Club zullen er altijd mensen bereid zijn om je te helpen. Ook als je wat verder weg woont.

Het verbuik is natuurlijk ook erg afhankelijk van je rechtervoet. Het zijn geen racewagens dus gebruik ze ook niet zo. Mijn gemiddelde verbuik van de oude lada's ligt zo tussen de 1:12 en 1:15

Ik weet dat er een 2105 belastingvrij te koop staat in Almere, dit is een clublid en de auto staat ook op MP

Mijn fotoalbum: http://picasaweb.google.com/ladafanaat

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 jul 2011, 22:50 
Ei

Ha Danny,

Natuurlijk is het verstandig om met een Lada te beginnen! Ik kan de antwoorden tot toe bevestigen; in aanschaf is een Lada vaak goedkoop, onderhoud niet per definitie meer dan een andere auto, hoewel dat natuurlijk ook afhangt van hoe je ermee rijdt. Dat geldt ook voor het verbruik, maar 1:12 is goed te doen.

Een snelle auto zal het niet echt worden, maar mooi oppoetsen kan iedereen en een lekker muziekje gaat ook prima kan ik uit eigen ervaring zeggen. Sinds dit weekend klikt mijn Lada binnenin ook fantastisch:

Edit: foto's waren niet meer zichtbaar en gaven een storend beeld, daarom verwijderd!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur