Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 24 okt 2017, 07:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: lada automaat
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 aug 2012, 00:29 
Ei

hallo allemaal

wie kan mij meer info geven over de lada automaat.
heb van mijn buren er eentje over genomen. maar ben nu op zoek naar wat informatie wat betreft onderhoud. zag laats nog een stationcar automaat ( bij het stoplicht )althans dat stond er achter op de klep.( automatic) wie kent de eigenaar? rijd super die lada.jammer dat de nieuwe lada modellen niet in automaat geleverd worden.

groet kim

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: lada automaat
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 aug 2012, 17:48 
Bromvlieg

Ik heb de nodige informatie over Lada liggen, maar helemaal niets over de automaat. Alleen een artikel dat de 2105 ook als automaat leverbaar is. Aan technische informatie kan ik je niet helpen.
Een Lada 2104 automaat, heb ik nog nooit gezien. Ik betwijfel ook of het ooit door de importeur is aangeboden. Maar, de techniek is hetzelfde als de 2105, dus zou het geen probleem moeten zijn.

De nieuwe Lada Granta kan ook met een automatische versnellingsbak geleverd worden. Alleen in Nederland hebben wij er niet zoveel aan; de auto wordt (nog) niet geleverd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 aug 2012, 19:45 
Hommel

De automatische bakken zijn geleverd in de 2104, 2105, en 2107 met 1300 en 1500 CC motoren. Ik heb er verscheidene in mijn register, zelfs een 2104 1.3 automaat op LPG.
Al ik met goed herinner zijn het drietraps versnellingsbakken afkomstig van GM geleverd en door Scherpenzeel.
De automaat was uniek voor Europa. Gremi vreesde klanten te verliezen die de overstap naar een automaat zouden (moeten) maken, en dus daarom bood men deze transmissie aan.
Mogelijk dat een oud-dealer nog informatie over deze bakken heeft, anders kun je een revisiebedrijf eens proberen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 aug 2012, 22:29 
Ei

Jan Feijen schreef:
I

De nieuwe Lada Granta kan ook met een automatische versnellingsbak geleverd worden. Alleen in Nederland hebben wij er niet zoveel aan; de auto wordt (nog) niet geleverd.

De lada granta is een samen werking met Nissan.
zal naar mijn idee gezien de importeur niet hier geleverd gaan worden
de kalina is momenteel ook al niet leverbaar. gelukkig hebben we een erg vriendelijke Duitse importeur
kreeg van deze organisatie alle documentatie omtrent deze lada.

weet nu ook wie de eigenaar is van de automaat die ik gezien heb,
blijkt een goede kennis van de importeur te zijn woont in nederland. ga er volgende week op bezoek.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 aug 2012, 22:36 
Ei

Ladaman schreef:
De automatische bakken zijn geleverd in de 2104, 2105, en 2107 met 1300 en 1500 CC motoren. Ik heb er verscheidene in mijn register, zelfs een 2104 1.3 automaat op LPG.
Al ik met goed herinner zijn het drietraps versnellingsbakken afkomstig van GM geleverd en door Scherpenzeel.
De automaat was uniek voor Europa. Gremi vreesde klanten te verliezen die de overstap naar een automaat zouden (moeten) maken, en dus daarom bood men deze transmissie aan.
Mogelijk dat een oud-dealer nog informatie over deze bakken heeft, anders kun je een revisiebedrijf eens proberen.

hoi je hebt het over een oud dealer bestaan die nog?
kan me fatsoen geen eens een dealer bij mij in de buurt vinden.
die ook snel onderdelen kan leveren mocht ik die nodig hebben.

weet van de Duitse importeur welk bedrijf de automaat bakken heeft ontwikkeld en heeftin gebouwd. heb nog geen revisie bedrijf nodig. bak schakelt prima.
rij er niet veel mee ivm de lease kar van het werk is wat rapper in het verkeer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 aug 2012, 06:49 
Bijenkoningin

Ik weet niet waar je woont, maar er zijn zat oud-dealers die nog wel open zijn en graag eens een Lada terug zien.
Er zijn ook nog vele die onderdelen hebben liggen en anders zijn vaak onderdelen ook nog wel via de club te regelen.

Verder zijn er ook nog diverse actieve lada dealers.
Mocht je willen weten wie er bij je in de buurt zit dan is het handig om aan te geven in welke buurt we moeten kijken.

Mijn fotoalbum: http://picasaweb.google.com/ladafanaat

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 aug 2012, 06:58 
Bijenkoningin

Dit is wat ik tot nu toe heb over de automaat: http://link.marktplaats.nl/556303792

Mijn fotoalbum: http://picasaweb.google.com/ladafanaat

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 aug 2012, 08:46 
Ei

Ladafanaat schreef:
Dit is wat ik tot nu toe heb over de automaat: http://link.marktplaats.nl/556303792

Bedankt voor je reactie. de folder heb ik al liggen zat bij de overname van de auto.
wat ik zoek zijn de koplamp ruiterwissermotor. deze zijn er af gehaalt ivm zaten in de weg voor de olie koeler van de versnellingsbak. heb de oliekoeler nu aan gepast opdat ik die koplamp ruiterwissermotoren terug kan plaatsen. de bedrading ligt er al kwestie van aansluiten en het werkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur