Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 23 feb 2018, 07:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2013, 21:57 
Zijderups

Bijna 30 dagen alweer geleden dat ik een 2101 op mijn naam heb laten zetten. Een in de zelfde kleur dan die waar ik in begin 80er jaren voor de toenmalige werkgever mij in vervoerde . . . vanwege die kleur heb ik voor deze gekozen. Al waren er nog wel een paar (wat een luxe zeg) van de 2101'en te koop.

Het is er een met wat gebreken, maar die zijn er om opgelost te worden. Zo de km teller bijvoorbeeld klinkt als een machinegeweer, en wat ie aanwijst is net een gokkast. Dus eigenlijk zoek ik daar een nieuwe voor . . .

Voor en achterbumper zijn gebruikt waar ze ooit voor gemaakt waren . . . dus of zo laten of in het geheel eraf ?

De kachelventilator mekkerde als een 2 dagen ongemolken geit . . . waar het geheel demonteren en schoonmaken en in-olieen al niet goed voor is. Volgens mij zat overal de halve poesta nog in. ( ex-Hongaar). Gelijk er maar een nieuwe kachelkraan erin gezet, daar de oude halverwege vastzat, en niet los te krijgen.

Wat een luxe, er zat een "asbakradio" in maar er kwam geen geluid uit !! Nadere inspectie en weldra bleek dat: er geen bedrading aan de radio zat en geen luidspreker . . . dus mijn eerste gedachte was : radio er standaard in en de rest zeker een optie geweest. Maar bij testen van de radio buiten de auto omkwam er geen geluid uit.

Echt warm word de auto zelf ook niet op de temperatuurmeter niet dus, komt niet uit het koude gebied weg zeg maar . . . dus nog een klusje. Want gemeten op diverse punten aan de motor en koelobjecten met een infraroodmeter blijkt dat ik mijn handen toch wel branden kan.

Verder zit er onderop rondom wat roestvorming, waar ik voor de winter wel iets aan wil gaan doen.

Bestuurdersstoel heb ik verder naar achteren gezet, ongeveer 8 cm, met eigengemaakte kokerprofielen. Zodat ik nu mij niet meer als een kikker opgevouwen voel als ik een ommetje maak. Moet de bijrijdersstoel nog op de zelfde manier doen.

De kabel van de accu naar de dynamo zat niet echt goed meer daar die bij de dynamo te strak stond en een beetje sluiting tegen aarde maakte . . . en ja dan trek je langzaamaan toch de grote accu leeg.

Zo dat is een beetje de Lada waar ik mij zelf mee opgescheept heb. Wel nog wat werk aan, maar er is weer een blije rijder bij hier in Nederland.

En verder heb ik ooit no een paar jaar een Niva gehad, veel plezier gehad aan die beresterke auto . . . alleen helaas ten onder gegaan aan het roestduiveltje !!!

U lapt ze alle aan uw Lada
Die autobahnen, autoroutes of autostrada’s

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2013, 22:04 
Bijenkoningin

Welkom,

We zijn erg benieuwd hoe de auto er uit ziet en waar je hem gevonden & gekocht hebt.

Zaterdag hebben we de herfstrit, kom je dan ook?

Groeten Mark

Mijn fotoalbum: http://picasaweb.google.com/ladafanaat

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2013, 22:19 
Zijderups

Stond te koop op marktplaats

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder nog een foto van de Lada met oude kentekenplaten, welke ik vond ergens op het WWW

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 nov 2013, 22:24 
Zijderups

Ladafanaat schreef:
Welkom,

We zijn erg benieuwd hoe de auto er uit ziet en waar je hem gevonden & gekocht hebt.

Zaterdag hebben we de herfstrit, kom je dan ook?

Groeten Mark

Thanks Mark,

En ja ik had hem via marktplaats. Herfstrit a.s zaterdag ? Komt slecht uit want dan ben ik in principe aan het werk. Of ik zou nog kunnen schuiven. En waar is die rit eventueel ?

Groeten Тйээрд

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 nov 2013, 05:14 
Bijenkoningin

Hoenderloo: viewtopic.php?f=354&t=44596

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 nov 2013, 10:14 
Oud-Roerganger

Gaaf hoor! Welkom.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 nov 2013, 18:11 
Zijderups

Zo 10 dagen verder in het jaar alweer . . . in die tussentijd al aardig wat updates aan m'n Tank gedaan : Koelwater ververst omdat ik een nieuwe tempsensor en thermostaat geplaatst heb. Ik had bijna geen zeep genoeg in huis om m'n Zwarte Piet handen weer schoon te schrobben. Ja de tellerunit bleek dus zodanig kapot te zijn dat er een nieuwe komen moet(st). Dus de sporadische keren dat ik met de Lada onderweg ben, met een gapend gat in het dashboard. De voorkant is nu bumperloos De kentekenplaat hangt op een alternatieve manier vast. De sierlijke randen om de koplampen liggen ook te wachten tot ze er ooit weer op mogen (of niet . . . zo heeft het ook wel iets vind ik, en zijn de gele pitten ook sneller te vervangen. De achterbumper hangt nog met 1 bout vast (de enigste met roest tot nu toe), die bij de benzine tank. Maar die gaat straks verliezen van mijn sleutelwoede . . . zodat ook die bumper bij het grofvuil kan . . . tenminste het lijkt mij dat bumperloos achter ook een lekker kontje geeft . . . alleen nog een oplossing zien voor het verplichte nummertje: schijnwerper op het kentekengeval. Hier en daar op onbereikbare met minder verf bedeelde plekken driftig in de weer geweest met een speciaal soort kettingvet uit drijfgasbus . . . zodat de het of een roestduiveltje in de kiem dan wel in zijn puberjaren gesmoord wordt. Lada heeft nu een heuse tunnelbak gekregen, een van duitse makelij, dat dan wel weer . . . bijpassende radio erin, opbouw herrieschoppers op de beren-mutsen-plank en voila en de herrie van de motor vermengd zich piratenmuziek dan wel een rockmuziek.

Word vervolgd

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 nov 2013, 16:20 
Bijenkoningin

Тйээрд schreef:

Hieronder nog een foto van de Lada met oude kentekenplaten, welke ik vond ergens op het WWW

Afbeelding

Als ik mij niet vergis is dit bij Roodster Oostmobiel in Dalfsen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 nov 2013, 16:47 
Zijderups

Ladafanaat schreef:
Тйээрд schreef:

Afbeelding

Als ik mij niet vergis is dit bij Roodster Oostmobiel in Dalfsen.

Thanks, dat wist ik nog niet. Wat ik wel weet is, dat de APK, na dat ie deze zomer op Ned. kenteken is gekomen, daar wel in de buurt gebeurt is. En Roodster ken ik van: Oost Europa Dag 2012 25-03-2012 Dalfsen. Waar ik toen de ogen uit mn hoofd gezien heb zeg maar . . .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 nov 2013, 17:00 
Zijderups

Hieronder een paar foto's van mijn vorderingen. Een beetje illegaal nog daar ik er nog geen kentekenplaatverlichting achter heb . . . Maar oke dat komt nog. Net als voorop op de oude opgekalefaterde bumpersteunen een paar leuke oude gele mistlampen/verstralers moeten komen.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals te zien moet ik nog weer poetsen, na de tijdelijke-anti-roest-kettingspray-behandeling.

Afbeelding

Afbeelding

Net voor de schemering nog gemaakt, te zien is de uitlaatpijp van 8 mm dikwandig en de 2de pijp links is de vulpijp voor de lpg tank. Hoort er niet een mistlamp op te zitten ? Net als rechts de achteruitrijlamp ? Er zitten wel een paar gaten en een uitholling naar binnen toe.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 nov 2013, 17:01 
Bijenkoningin

Leuk, wij waren daar ook

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 nov 2013, 17:04 
Bijenkoningin

Тйээрд schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Net voor de schemering nog gemaakt, te zien is de uitlaatpijp van 8 mm dikwandig en de 2de pijp links is de vulpijp voor de lpg tank. Hoort er niet een mistlamp op te zitten ? Net als rechts de achteruitrijlamp ? Er zitten wel een paar gaten en een uitholling naar binnen toe.

Links onder het achterlicht gaat geen lamp passen. daar heeft een type plaatje gezeten.

Een mistlicht werd er hier in NL achteraf opgezet en zat aan de achterbumper vast (of bumpersteun)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 nov 2013, 17:06 
Bijenkoningin

Als je goed kijkt zie je de lamp onder de bumper hangen en het plaatje onder de lamp.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 nov 2013, 17:37 
Zijderups

Ladafanaat schreef:
Leuk, wij waren daar ook

Afbeelding

Ja heb ik gezien, en met zoveel andere merken. ik vond het alleen jammer dat het dit jaar geen vervolg gekregen heeft.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 nov 2013, 17:40 
Zijderups

Even een demontagevraag : Hoe krijg ik onderstaand sierstripje onbeschadigd gedemonteerd ? Die tussen achterspatbord en ontluchtingsrooster zit.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur