Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 15 dec 2018, 17:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 jun 2010, 08:11 
Bijenkoningin

Beste vrienden,

Hierbij alvast een vooraankonding voor ons extra evenement op 12 september aanstaande.
Wat kan ik al vertellen:
* Opgave is verplicht
* Start en finish op de kazerne in Ede
* Een unieke ervaring die iedereen een keer meegemaakt moet hebben
* Een officiele uitnodiging volgt nog

Ik wilde hier een info verhaaltje plaatsen helaas doet onze mail server moeilijk en kan ik niet bij het verhaaltje komen.
Zodra ik er weer bij kan plaats ik het hier. Hou dit forum dus goed in de gaten!

Mijn fotoalbum: http://picasaweb.google.com/ladafanaat

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 jun 2010, 20:47 
Bijenkoningin

Het plan

Een battlefield tour in en rond Arnhem. Op zaterdag 12 september gaan we met de leden van de vereniging een aantal interessante locaties bezoeken in en rond Arnhem. Het thema is: “Een brug te ver”. Een professionele gids zal uitleg geven over onder andere de luchtlandingen bij Arnhem. Hij zal ons brengen naar de locaties waar de luchtlandingen hebben plaatsgevonden. Tevens zal hij ons leiden over de routes, die de geallieerden volgden van de luchtlandingsterreinen naar de brug van Arnhem. Op locaties waar bijzondere incidenten plaatsvonden, zal de gids ons in woord en beeld deelgenoot maken van de gebeurtenissen.

Extra informatie

Elk jaar in september worden op een aantal locaties in Nederland herdenkingen gehouden die betrekking hebben op de mislukte acties rondom de operatie “Market-Garden” in 1944. De geallieerden wilden, nog voor het aanbreken van het winterseizoen, een einde maken aan de oorlog. Hiervoor was een grote operatie gepland met de naam “Market-Garden”. Hierin vindt u twee woorden, die elk te maken hadden met de aansturing van militaire troepen. “Market” stond voor de aansturing van de luchtlandingeenheden en “Garden” stond voor de aansturing van de eenheden over de grond. De afstemming van deze twee waren van essentieel belang voor het slagen van de operatie.

Op zondag 17 september 1944, om 13:30 uur begonnen de luchtlandingen. Dit gebeurde niet alleen bij Arnhem, maar ook in de omgeving van Eindhoven (Son en Veghel), Grave en Nijmegen. De Engelsen en Polen zouden Arnhem voor hun rekening nemen. De Amerikanen de andere locaties.
Het doel van de luchtlandingen was om bruggen in eigen handen te krijgen. De Duitsers mochten niet de kans krijgen om deze bruggen onbruikbaar te maken. Terwijl de bruggen zouden worden overmeesterd, trokken de grondtroepen vanaf de Belgische grens Nederland binnen om zo snel mogelijk door te stoten naar Arnhem. Als de geallieerden over de brug bij Arnhem zouden zijn, kon men doorstoten naar Duitsland. Zover kwam het dus niet.
De operatie Market-Garden startte op 17 september en eindigde op 26 september 1944.
Op 12 november zal het vooral gaan over de gebeurtenissen rond om Arnhem. De 1e Britse Airborne Divisie en de 1e Poolse Para Brigade zijn de hoofdrolspelers in het verhaal.

Extra informatie over de gebeurtenissen zal vooraf aan de deelnemers van het extra evenement worden verstrekt. Dit kan via mail of post worden geregeld.
Uiteraard zullen er voor lunchpakketten gezorgd worden.

De evenementencommissie.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 jun 2010, 21:00 
Oud-Roerganger

Klinkt heel erg leuk! Geef me echter nog niet op omdat ik nog niet van de hoed en de rand van het Transmobiel jubileumfeest een dag van te voren weet. :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 jun 2010, 21:05 
Bijenkoningin

Deze ervaring moet eigenlijk iedere nederlander een keer meegemaakt hebben.
Ik heb zelf al een klein voorproefje gehad en ik kan niet wachten tot het zover is!
Verzamelen op de kazerne in Ede, hierdoor is van te voren aanmelden dus een must!
We moeten nl een namenlijst aan de poortwachter afgeven, zonder opgave dus geen toegang tot het terrein!

En bij opgave is komen ook een must :boxing:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 aug 2010, 21:47 
Bijenkoningin

Uitnodiging

Battle Field Tour 2010

Beste LADA vrienden,

We zijn erin geslaagd om dit jaar een heel speciaal “extra” evenement te organiseren. Namelijk een Battle Field Tour, deze wordt gehouden op zondag 12 september aanstaande. Dit is iets wat iedereen een keer meegemaakt moet hebben, dus geef u snel op! We verzamelen op de militaire kazerne in Ede. Na uw opgave zullen wij u nog wat extra informatie doen toekomen over deze bijzondere dag. Daarvoor is het het makkelijkste wanneer wij in het bezit zijn van uw e-mail adres.

Tijdschema:
We ontvangen jullie tussen 09:30 en 09:45 op de hier onder genoemde parkeerstrook. Blijf bij aankomst in of kort bij uw auto, ga zeker niet rondlopen! Wanneer iedereen aangekomen is zullen we gezamenlijk het terrein op rijden. U dient zich van te voren op te geven omdat wij de deelnemerslijst moeten overhandigen aan de wacht. Alleen aangemelde personen krijgen toegang tot het terrein! Vervolgens gaan we gezamenlijk naar binnen voor een kop koffie of thee. Daar krijgen we een korte uitleg over de verdere verloop van de dag. Tussen de middag gaan we gezamenlijk lunchen, er zal voor lunchpakketten gezorgd worden. Heeft u een speciaal dieet dan is het wellicht handig om iets voor u zelf mee te nemen. Ook zonder een speciaal dieet mag dit natuurlijk. We sluiten de dag af om 17:00.

Routebeschrijving naar Nieuwe Kazernelaan nr.10 in Ede:

Vanaf A12
- Afslag 25 (Oosterbeek) richting Ede (Arnhemse weg N224)
- Rotonde LA (afstand tot rotonde is ongeveer 8 km) (Nieuwe Kazerne laan)
- Oprit kazernes oprijden. (ongeveer 500 meter na de rotonde aan de linker kant)
- Ter hoogte van het portiersgebouwtje (staat aan de linker kant) de auto op de parkeerstrook parkeren (zie plattegrond).

Vanaf A30
- Afslag 2 (Ede Noord) richting Ede (N224)
- Op rotonde RA (dit is na ongeveer 10 km vanaf afslag 2) (Nieuwe Kazerne laan)
- Oprit kazernes oprijden. (ongeveer 500 meter na de rotonde aan de linker kant)
- Ter hoogte van het portiersgebouwtje (staat aan de linker kant) de auto op de parkeerstrook parkeren (zie plattegrond).

Kosten:
Leden : € 5,00
Leden t/m 15 jaar : € 3,25
Niet leden : € 10,00
Niet leden t/m 15 jaar : € 7,50
Kinderen van 0 t/m 4 jaar : gratis

Opgave:
Omdat wij ons bij de kazerne moeten aanmelden is opgave noodzakelijk! De deelnemerslijst moet op maandag 6 september aangeleverd worden. Opgave is dus mogelijk tot en met zondag 5 september. Vergeet uw legitimatiebewijs niet deze moet u kunnen tonen bij het betreden van de militaire basis.
Opgeven kan bij één van onderstaande personen:

Mark Zeemering
? 0488-431719
E-mail: evenementen@ladaclub.nl

Plattegrond: op aanvraag via mail verkrijgbaar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 aug 2010, 17:23 
Oud-Roerganger

dat weekend logeer ik in Amersfoort bij Windigo, even overleggen of ze mee wil :)
edit: we gaan samen :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 aug 2010, 20:27 
Bijenkoningin

Vandaag is ook de digitale herinnering verstuurd, dus heb je je nog niet opgegeven doe het dan snel want zonder opgave is deelname helaas niet mogelijk!

Aanmelden kan op: evenementen@ladaclub.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 sep 2010, 21:00 
Bijenkoningin

Zo de inschrijving is sinds afgelopen maandag gesloten.
De deelnemerslijst is bij de kazerne ingeleverd.

Heb je je opgegeven? Dan tot zondag!
Heb je je niet opgegeven? Dan ben je nu te laat en zien we je graag op een volgend evenement.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 sep 2010, 15:35 
Oud-Roerganger

het was gister een leuke dag! Nogmaals bedankt dat we met je mee mochten rijden Mark! :D

Ik zal mijn verslag hoofdzakelijk in beeld doen.. Het is niet bepaald mijn vakgebied, en geen zin foute feiten het inernet op te gooien. In de kerk waar we waren, en op de oorlogsbegraafplaats, heb ik geen foto's gemaakt, omdat ik dat persoonlijk niet gepast vind.

Opstellen in Ede
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
drie 111's op een rij :cool:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 sep 2010, 15:38 
Oud-Roerganger

Afbeelding
bord bij de ingang van de kazerne
Afbeelding
op de parking bij de kazerne
Afbeelding
Afbeelding
Windigo en ik hadden de eer om in deze mooie youngtimer mee te mogen rijden :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
prachtig uitzicht heb je onderweg daar op de Veluwe :hail: :lex: Het weer zat alleen niet zo mee....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 sep 2010, 15:46 
Oud-Roerganger

Eerste stop was bij een landingsplek voor zweefvliegers en een 'dropzone' voor para's.
Afbeelding
Afbeelding
onze gids
In Arnhem stonden we ineens voor een wegopbreking. Zijn we natuurlijk niet gewend, de ritten van de Lada club zijn altijd tot in de puntjes georganiseerd... Het commentaar toen hij over de wegafzetting begon vond ik persoonlijk erg komisch:
"er was een wegafzetting zoals jullie hebben gezien..."
"zomaar ineens aangelegd een half uur voor we aan kwamen!"
"en ze hadden je niet eens ingelicht!"
:lol: :hail:
maar goed, daarover straks meer.... ( :P )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vlaflip in Wolfheze
Afbeelding
Goede naam voor een Lada :cool:
Afbeelding
Afbeelding
Op de Duitse Kampweg hadden we publiek...
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 sep 2010, 15:48 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 sep 2010, 15:50 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Jan, prachtige wieldoppen! Waar heb je die vandaan?"
"Moskou..."
" :gert: "
Afbeelding
Afbeelding
heerlijk Niva-weggetje :verliefd:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 sep 2010, 15:53 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn positie :lol:
Afbeelding
In buzzybee jargon schijnt dit een "EJ-foto" te zijn. Twee auto's van ongeveer hetzelfde type 'kunstzinnig' samen op de foto.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 sep 2010, 15:55 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Frostbrug in Arnhem
Afbeelding
Afbeelding
Reliant Robin
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De laatste paar foto's zijn op de parking bij de militaire begraafplaats in Oosterbeek. Een erg indrukwekkende plek.

Al met al een geslaagde dag!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur