Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 22 jun 2018, 06:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 nov 2010, 21:23 
Bijenkoningin

Zojuist heb ik een uitnodiging gekregen van een lada vriend uit hongarije.

In april hebben zij een 3-daags feest ter gelegenheid van 40 jaar lada in Hongarije.
Het is trouwens niet alleen lada's maar alle oldtimers maar het thema is dus 40 jaar lada.
De hongaarse lada club zal daar centraal in staan. Zij hebben ons uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.

Ze willen zelfs mijn rode lada combi op de stand hebben staan omdat zij dit model/uitvoering niet kennen.
Uiteraard ben ik erg trots dat ze mij hiervoor gevraagd hebben.

Ik ben serieus aan het kijken naar mijn mogelijkheden om daar heen te gaan.

Zijn hier al liefhebbers die heen willen?

Zodra ik meer weet laat ik het weten.
Ohja het is dus niet alleen voor LCN leden maar voor alle oldtimerliefhebbers en bezitters.

Mijn fotoalbum: http://picasaweb.google.com/ladafanaat

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 40 jaar LADA !!!
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 nov 2010, 21:26 
Oud-Roerganger

Klinkt HEEL erg leuk! :hail: Hotels zijn er vast wel in de buurt? Dat kost geen cent daar, en ik heb het niet op kamperen. Misschien in een moioe stoet vanuit de club die kant op? Kunnen we elkaar slepen als er iemand kapot gaat :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 dec 2010, 18:48 
Bijenkoningin

Binnenkort ook terug te lezen in de LadActueel:

Veteran Zhiguli Club Hongarije
Al enige tijd heb ik contact met de Lada Club van Hongarije. Wij zijn in contact met elkaar gekomen via mijn online fotoalbums. Daar heb ik foto’s in staan van mijn diverse lada’s, zo ook van mijn lada 1500 combi uit 1983. Hij is erg geïnteresseerd in dit type en heeft daarom contact met mij gezocht. Hij wilde meer weten over deze auto’s en wilde graag foto’s hebben voor hun eigen site. Zo heeft hij gevraagd of wij zelfs een aantal bijzondere (westerse) modellen bij elkaar konden krijgen voor een ontmoeting. Dit was eerst gepland half November jongstleden. Ik heb hem voorgesteld om het naar volgend jaar te verschuiven in verband met het jaargetijde en onze speciale oldtimerverzekeringen. Dit begreep hij wel, dat hebben ze in Hongarije ook en hij ging kijken naar een nieuwe datum.
Kort na deze afspraak kwam hij met een nieuw voorstel. Lada bestaat in 2011 40 jaar. Om in Hongarije het oldtimerseizoen te openen wordt er een groot oldtimerfestival georganiseerd. Daarbij is de Hongaarse Lada Club uitgenodigd om een speciale stand te bouwen omtrent het lada feest. Met andere woorden komend jaar is het thema van dit evenement 40 jaar LADA ! Er zijn diverse Lada Clubs uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn en om hun auto’s te tonen. Ze wilden erg graag een aantal lada’s hebben die in Hongarije niet verkocht werden. En weer werd er gevraagd of ik mijn combi wilde komen showen. Ik ben er trots op dat zij mijn lada willen hebben op de tentoonstelling. Na een kort overleg thuis ga ik in ieder geval die kant op met mijn combi. Ook Willem Kerkhof gaat mee met zijn lada 2104.
Wij zijn als Lada Club Nederland uitgenodigd om hieraan mee te werken. Wij willen hier natuurlijk graag aan mee helpen. Het is een oldtimer-evenement maar alle leden van de Lada Club zijn uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn. Omdat wij als Lada Club Nederland in 2011 zelf ook 25 jaar bestaan hebben wij als club besloten dat er vanuit de club niks geregeld zal worden qua vervoer en overnachten. Omdat ik zelf wel heen ga lijkt het mij wel zo leuk om toch gezamenlijk te gaan. Alles wat er dan geregeld zal worden gebeurt op persoonlijke titel. Maar voor het zover is willen we graag weten wie er met ons mee zouden willen. Wat we graag willen weten is het volgende:
• Wie wil er mee en met hoeveel?
• Ben je bereid om je lada daar te showen?
• Of ga je mee als toeschouwer?
Voordat u deze vragen kunt beantwoorden wilt u natuurlijk graag nog meer weten, zoals wanneer en waar en hoe lang enzovoort. Ik probeer zoveel mogelijk hieronder uit te leggen mocht u toch nog iets meer willen weten bel of mail ondergetekende dan even dan zal ik zo goed als ik kan u daar een antwoord op geven.
Datum: 15 tot en met 17 april 2011
Lokatie: Een groot park in Budapest
Onze geplande tijd: We hebben nog geen exacte datum afgesproken maar we hebben er totaal twee weken voor uitgetrokken waarbij bovengenoemd weekend “in het midden valt”.
Voor de reistijd rekenen wij (minimaal) twee dagen. Om de auto op de tentoonstelling tentoon te stellen moet de lada er zijn op 14 april en kan weer meegenomen worden op 18 april. Tussentijds plaatsen of verwijderen is dus niet mogelijk! De organisatie is op zoek naar een aantal lada modellen, heeft u 1 van onderstaande modellen en wilt u graag mee? Laat het mij even weten dan kan ik dit doorgeven aan de organisatie.
• 1500 LS
• 1600 LS
• Eerste modellen 2105 of 2107
• Eerste modellen samara
• Typische westerse lada modellen.
Helaas kan ik u vanaf hier niet garanderen dat uw lada tentoongesteld wordt dit bepaald de plaatselijke organisatie, wat ik wel kan toezeggen is dat u ruim op tijd weet of uw lada geschikt is volgens hun. De lada hoeft niet in een topconditie te zijn de shows die daar gehouden worden zijn iets anders dan we hier in Nederland gewend zijn. Hier moeten ze allemaal in showroomstaat zijn en daar wordt er ook nog gewoon dagelijks meegereden, u zult het verschil wel begrijpen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan maar ik denk dat het plan wel duidelijk is. We gaan naar Hongarije op “eigen gelegenheid”. Verzorgen zelf onze overnachtingen en andere verblijfskosten. Wie met Willem en mij mee willen rijden zijn van harte welkom! Het is gewoon gezelliger om in een groepje dezelfde kant op te gaan. Wanneer ik een kamer in Budapest reserveer ben ik best bereid om meerdere kamers te reserveren, via mijn contactpersoon kunnen er kamers tegen zakelijk tarief geregeld worden. Het staat een ieder vrij om zelf voor de overnachtingen te zorgen.
Voor alle duidelijkheid alle kosten voor deze reis en verblijf aldaar zijn voor eigen rekening. Er zijn geen kosten verbonden aan deelname aan de tentoonstelling ook voor wie meegaat als bezoeker zijn er een aantal vrijkaarten geregeld. Tijdens de tentoonstelling zal er voor ons gezorgd worden. Er zijn ook avondprogramma’s dus we hoeven ons niet te vervelen.
Ik ben er zelf ook nog nooit bij geweest en kan u dus niet zeggen hoe het daar is. Wilt u mee of wilt u meer informatie stuur mij een e-mail op: evenementen@ladaclub.nl of bel mij: 0488-431719 (na 18:00 of in het weekend meeste kans dat ik opneem)
Vermeld in uw e-mail alstublieft het volgende:
1. Uw naam en wie er eventueel meegaan
2. Wilt u deelnemen of als toeschouwer mee
3. Uw lada model en bouwjaar
4. Een foto van uw lada (voor de organisatie)
5. Of u op eigen gelegenheid naar Hongarije rijdt of met ons mee
6. Of u uw eigen overnachtingen regelt of dat ik een kamer voor u probeer te boeken
7. En al uw vragen
Uw auto hoeft niet in showroom staat te zijn maar zorg er wel voor dat deze technisch in orde is want we hebben een lange reis voor de boeg.
Groeten Mark Zeemering
Tel.: 0488-431719
evenementen@ladaclub.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 dec 2010, 18:54 
Oud-Roerganger

1. Uw naam en wie er eventueel meegaan
Alex Miedema, wellicht +1, maar ik weet niet of ik dan een partner heb :lex:

2. Wilt u deelnemen of als toeschouwer mee
Toeschouwer, maar ik wil wel in de Niva die kant op, omdat ik er nog een paar dagen Oostblok achteraan wil plakken

3. Uw lada model en bouwjaar
Niva uit 2003

4. Een foto van uw lada (voor de organisatie)
Zie elders op het forum

ik wil graag met de Nederlandse Lada karavaan mee, mits emijn beperkte topsnelheid op de autobahn geen belemmering voor de anderen is?

6. Of u uw eigen overnachtingen regelt of dat ik een kamer voor u probeer te boeken
Als jij die zou willen regelen, gaarne.

7. En al uw vragen
Als ik het goed begrijp is het dus een algemeen oldtimer evenement, met een speciale Lada hoek? In dat geval is het wellicht ook interessant voor BB's die niet zo veel met Lada, maar meer met oldtimers hebben? Zijn er ergens foto's van voorgaande edities te zien?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 dec 2010, 18:58 
Bijenkoningin

Alex Miedema schreef:
ik wil graag met de Nederlandse Lada karavaan mee, mits emijn beperkte topsnelheid op de autobahn geen belemmering voor de anderen is?

De MAXIMUM snelheid zal waarschijnlijk 100 zijn, maar tussen de 80 en 90 is misschien meer werkelijkheid, afhankelijk van wat er allemaal mee rijdt.
Ik "moet" met de combi en daar rijdt ik sowieso max. 100 mee dus....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 dec 2010, 19:00 
Oud-Roerganger

mooi, hobbel ik lekker mee :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 dec 2010, 22:21 
Strontvlieg

Ik meld mezelf voorwaardelijk aan. Ik moet natuurlijk even kijken hoe ik met de tijd zit dan, maar ik wil graag mee.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 dec 2010, 22:28 
Oud-Roerganger

als ik dan single ben (of dat niet ben maar mn partner durft niet mee) mag je wel mee in de Niva Jos, als je durft! :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 dec 2010, 22:33 
Bijenkoningin

Alex Miedema schreef:
als ik dan single ben (of dat niet ben maar mn partner durft niet mee) mag je wel mee in de Niva Jos, als je durft! :P

Hoezo? Er zitten toch wel meer stoelen in dan 2? En anders is er nog wel een andere auto waar een plekje vrij is.
"Probleem" is dan wel dat je niet eerder of later heen en/of terug kunt.

Ter info: Wij zijn als Lada Club Nederland uitgenodigd, diegene die met ons meegaan zullen dus wel grootendeels dezelfde gedachten moeten hebben over "onze" lada's. En veel lada verhalen moeten aanhoren :gaap:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 dec 2010, 22:36 
Oud-Roerganger

Jos is een groot Niva liefhebber :D

Maar ik wil ook nog op vakantie na de tijd he Mark? :D En de kofferbak van de niva zit al vol standaard met gereedschap, statieven, en andere troep die ik toch niet nodig heb behalve als ik het niet bij me heb, dus de achterbank is gereserveerd voor weekendtassen :cool:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 dec 2010, 22:38 
Bijenkoningin

Het is een weekendje en wij gaan ruim 2 weken dat is voor mij de vakantie.

Ohja en bekijk eens goed wat je in de auto hebt en wat je nu echt nodig bent....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 dec 2010, 22:05 
Bijenkoningin

Ik heb foto's gekregen van de maquette zoals de stand moet worden, hij wordt steeds weer groter.
Ja ik heb al eens eerder foto's gekregen maar hij is nu 2x zo groot en wij krijgen zelfs het grootste aandeel van de tentoonstelling!

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan steeds minder wachten tot het zo ver is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 dec 2010, 22:11 
Oud-Roerganger

oh dat ziet er echt super uit!

zie dat het een indoor evenement is? statief mee dus!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 dec 2010, 22:23 
Bijenkoningin

Yep indoor én outdoor!

Uiteraard staan wij binnen ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 dec 2010, 23:44 
Oud-Roerganger

Staat nog meer leuks zie ik! (sorry mijn interesse gaat veel verder dan Lada alleen ;) )

http://www.oldtimerexpo.hu/rovatok/otex ... zefoglalo/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur