Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 09 jul 2020, 09:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 jul 2012, 11:16 
Duizendpoot

Erg jammer dat de cross niet door is gegaan.
Persoonlijk heb ik er wel een mening over.
Het is autocross. En geen dammen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 jul 2012, 11:58 
Duizendpoot

Dat is flink balen als je daar staat en het niet doorgaat.

Wel mooie foto's Alex en mooi materiaal :duim: :duim:

Gr Colin

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 jul 2012, 22:28 
Larve

Ik heb me maar eindelijk eens geregistreerd.

Als ik niet eerder vertrokken was, dan stond mijn Audi A6 waarschijnlijk ook tussen de foto's. Ik kwam rond een uur of 12 aan bij Dokkum. Ik vond het al opmerkelijk dat ik een aantal autotrailers tegenkwam met schone crossauto's. Eerste gedachte was dat er misschien wat te lassen viel of zo maar met een afgelasting had ik geen rekening gehouden. Ik had de auto net geparkeerd toen ik wat publiek tegenkwam. Ik vroeg wat er aan de hand was. Afgekeurd! Ik kon mijn oren niet geloven. Begin april was ik er ook en er is tijdens die cross niets voorgevallen wat niet door de beugel kon. Integendeel, ik was behoorlijk onder de indruk van de baan. Er zat voor de verandering eens een rechter bocht in het parcours. En het oude railbed van het Dokkumer Lokaeltsje dat er pal naast lag, gaf de kijker een goed overzicht van de baan. Ik kwam die dag niets tekort al kortte ik de dag destijds verstandig als ik was wel in.
Rond een uur of drie begon het weer danig om te slaan en de eerste druppels kwamen naar beneden toen ik al naar de auto liep. Bij de uitgang van het weiland, wat de afgelopen keer de ingang was, stond al een Volvo stationcar te malen in het natte gras. Ik sloot niet achteraan maar ging de andere uitgang opzoeken. Een goeie greep want toen ik de uitgang tegenkwam stond die Volvo er nog steeds en werd de rij alleen maar langer. Ik ben niet gebleven om de puinhoop te bewonderen.
Ik heb al vaker races gezien waarvan ik later dacht, was er maar niet aan begonnen. Blija vorig jaar bijvoorbeeld, en Tjallebert was helemaal een farce. Dieptepunt was een 1600 klasse met elf auto's; niemand maakte een ronde vol....

Dokkum lag er schitterend bij, tweede pinksterdag. Wat ging er mis?

Vandaag stond er dit in de Leeuwarder Courant.
Afbeelding

Triest allemaal. Allemaal verliezers. Ik zal nog eens de LC er op napluizen wat er nu precies wordt gezegd door de NAC en de KNAF.

Ps.
Zelf maak ik ook nog wel eens foto's. De meeste zijn overigens hier te vinden maar ik heb nog wel wat reportages liggen zoals Tjallebert 2009, St Annaparochie 2008 en Hallum 2007. (Ook nog de eerste en enige Champcar race in Assen, maar da's een andere sport.) Als ik er aan toekom upload ik wel wat.

Afbeelding
Tjallebert, 2009, andere locatie dan 2011. De races van 2009 waren wel fraai!

Laatst bijgewerkt door Whitehouse op 11 jul 2012, 19:20, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 jul 2012, 16:21 
Oud-Roerganger

Welkom! Bedankt voor je toelichting! :duim: Blije vorig jaar was inderdaad ook een faal...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 jul 2012, 16:25 
Oud-Roerganger

Officiele berichtgeving n.a.v. de afgelasting
van het Eurol VEKA NK te Dokkum.

knaf.nl schreef:
11 juli 2012

Het BSAC (Bestuur Sectie Auto Cross) van de KNAF en de SONAK - de NK-organisator - betreuren het moeten af gelasten van de NK te Dokkum zeer.
Wij realiseren ons dat allen die naar Dokkum zijn afgereisd, teleurgesteld weer huiswaarts konden.
Veiligheid voor publiek en deelnemers dient echter te allen tijde voorop te staan. De afspraken daarover met alle betrokkenen waren helder.
Om het evenement toch vooral door te laten gaan is er op de wedstrijddag nog gepoogd om een aantal veiligheids-aanpassingen uit te laten voeren. Na met man en macht daaraan te hebben gewerkt bleek het uiteindelijk niet te combineren met een nog aanvaardbaar wedstrijdprogramma. Ons restte dan ook niets anders dan het annuleren van de wedstrijd.
Het voorgaande betekent dat wij ons distantieren van alle berichtgevingen vanuit de NAC. Wij begrijpen de teleurstelling en daarmee gepaard gaande emotie, maar verkiezen het bij de feiten te blijven.
Op dit moment zijn wij in overleg over de verdere afhandeling.
Het spijt ons als BSAC en SONAK dat de NK te Dokkum op deze manier is geeindigd.

Tiny Vronik
Voorzitter B.S.A.C.

Arnoldina Heeres
Voorzitter SONAK

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 jul 2012, 19:02 
Larve

Ik ben verder geen partij in deze kwestie of zo, gewoon een teleurgestelde bezoeker. Maar wat me in deze kwestie wel erg tegenviel, is de laksigheid van de KNAF waar het hun website betreft. Wat Alex hierboven neerzet is het eerste teken van leven wat de KNAF meldt over dit voorval. Op de wedstrijddag totaal geen informatie, waar ik zelf denk dat een afgelasting (en dat was dus on 10 uur 's ochtends al aangekondigd op de crossbaan) wel essentiele informatie is!

Die foto van Tjallebert is genomen vanuit een helicopter. Die gaf op de wedstrijd dag aan iedereen die er behoefte aan had (en 35 Euro betaalde) rondvluchten in de omgeving. Ze hadden 60 passagiers nodig om uit de kosten te komen, er vlogen het drievoudige. Mocht je ooit bij een race komen en er is die mogelijkheid, niet twijfelen, doen! Hier mijn vlucht!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur