Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 22 okt 2018, 20:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Le Dakar 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 jun 2009, 17:20 
Offline
Oud-Roerganger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003, 13:56
Berichten: 172548
KTM trekt zich terug

Motorfabrikant KTM heeft zich per direct volledig teruggetrokken voor de Dakarrally. Het Oostenrijkse team is het niet eens met de beslissing van de organisatie van de rally om de cilinderinhoud van de motoren te beperken tot 450 cc.

KTM heeft bij de motoren de afgelopen acht edities op haar naam geschreven en is een van de belangrijkste teams in Dakar. Te meer omdat het niet alleen motoren levert aan de toppers, maar ook aan de amateurs die de Dakarrally proberen uit te rijden. Met name voor deze laatste groep komt de klap van de terugtrekking van KTM hard aan.

Door de reglementswijzigingen bij de motoren probeert de organiserende ASO de dominantie van KTM te doorbreken. De wijziging gaat al in voor de editie 2010, waardoor er geen tijd meer is om een andere motor te bouwen. Daarom heeft KTM zich per direct teruggetrokken.

"Elk reglement voor een sport heeft veranderingen nodig om nieuwe ontwikkelingen te bevorderen en de interesse in de sport te behouden, maar het invoeren van de veranderingen heeft ook tijd nodig. We hebben alles in onze fabriek gericht op de 690 cc motoren voor zowel ons fabrieksteam als de ongeveer vijftig privérijders. Deze motoren moeten in juni gebouwd worden en de contracten hiervoor zijn al helemaal rond. Dit heeft enorme financiële consequenties. Bovendien zijn we geschokt door het gebrek aan loyaliteit van de Dakarorganisatie; zeker nadat we na de afgelaste rally van 2008 dit jaar ondanks de economische crisis gewoon weer aan de start stonden," zei Motor Sport-adviseur Heinz Kinigadner.

KTM zegt geen 450 cc motoren te willen bouwen, omdat deze niet geschikt zijn voor lange rally's. Het Oostenrijkse team zal zich daarom niet langer op de Dakarrally richten, maar op andere evenementen waar haar motoren nog wel toegestaan zijn.

bron: fok.nl

_________________
Meer curiositeiten en actualiteiten op bedrijfswagengebied zien? Klik dan eens door naar alexmiedema.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Le Dakar 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 jun 2009, 13:37 
Offline
Bijenkoningin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 apr 2007, 15:02
Berichten: 2964
Woonplaats: Fryslân
Jammer, vond het altijd een mooi en sterk team.

_________________
Autosport op BuzzyBee

Gratis een digitaal autocross magazine in de mailbox?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Le Dakar 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 jul 2009, 21:32 
Offline
379

Geregistreerd: 18 mei 2007, 19:03
Berichten: 2462
De nieuwe Iveco van De Rooy



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Le Dakar 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 jul 2009, 18:26 
Offline
379

Geregistreerd: 18 mei 2007, 19:03
Berichten: 2462
Na de succesvolle periode 2005 t/m 2008 met als bekroning het winnen van de Dakar rally in 2007 en de TransOrientale rally in 2008 heeft MAN te kennen gegeven niet deel te nemen aan de rally in 2010 en zich terug te trekken uit het MAN with a mission team.

Wij kijken met veel trots terug op de afgelopen periode waarin wij met het team het maximaal haalbare hebben bereikt dat er te halen valt, de overwinning van de zwaarste rally ter wereld, Le Dakar. Een fantastisch podium om de kwaliteit van de MAN producten en ontwikkelingscapaciteiten te bewijzen. MAN loopt hierin graag voorop en heeft hier bewezen dat waar te maken. Echter het aan de top blijven vraagt continue investeringen in het team, iets wat de huidige economische situatie in de transportbranche, waarin onze klanten werkzaam zijn, ons op dit moment niet toestaat. Wij hebben daarom helaas moeten besluiten ons als MAN terug te trekken uit het MAN with a mission team.

Op dit moment wordt met verschillende partijen gesproken over de toekomst van het team in het licht van de nu ontstane situatie. Zodra hierover meer duidelijkheid is zal hierover nader worden bericht.

Bron: Persbericht MAN truck & bus b.v.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Le Dakar 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 jul 2009, 19:07 
Offline
Oud-Roerganger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003, 13:56
Berichten: 172548
Stacey in een Kamaz :cool:

_________________
Meer curiositeiten en actualiteiten op bedrijfswagengebied zien? Klik dan eens door naar alexmiedema.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Le Dakar 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 okt 2009, 19:17 
Offline
Bijenkoningin

Geregistreerd: 06 okt 2009, 18:26
Berichten: 6862
Woonplaats: Reeuwijk
Gerard de Rooy aanwezig bij Dakar 2010

Gerard de Rooy zal als teammanager aanwezig zijn bij de Dakar Rally 2010. Het team de Rooy zal dus toch meerijden in de Dakar Rally.


De nieuwe rallytruck is verhuurd aan Jo Adua. Gerard zal compleet met monteurs en servicetruck aanwezig zijn.


"Mijn werkzaamheden zullen beperkt blijven tot het bespreken wat wij gaan doen, of wat er veranderd moet worden. Voor de wagen is het een prima testfase. Ik ga mij bezig houden met de monteurs en de dingen die getest moeten worden", zegt Gerard tegen Transport-Online.


Overigens wil Gerard ook de concurrentie niet uit het oog verliezen. "Dat is goed voor de toekomst. Als ik zelf aan de rally zou meedoen kan ik ze moeilijker in de gaten houden. En ik heb de tijd om met de deelnemers te praten", aldus Gerard.





Lees hier het interview met Transport-Online



Foto: Gerard de Rooy (ANP)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Le Dakar 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 nov 2009, 12:16 
Offline
Oud-Roerganger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003, 13:56
Berichten: 172548
Robby Gordon heeft wat Freightliners besteld als service truck...

http://www.rallymaniacs.nl/index.php?op ... Itemid=101

_________________
Meer curiositeiten en actualiteiten op bedrijfswagengebied zien? Klik dan eens door naar alexmiedema.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Le Dakar 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 nov 2009, 10:48 
Offline
Transporthistoricus

Geregistreerd: 16 jun 2007, 17:57
Berichten: 8539
Woonplaats: In een kartonnen doos tussen Bolsward en Leeuwarden.
Dakar team Holland gaat voor de punten

Afbeelding
Met een splinternieuwe Ginaf rallytruck gaat Dakar team Holland de strijd aan in de zwaarste rally ter wereld, 'Le Dakar'. Vanaf 1 januari zal deze rally net als vorig jaar de deelnemers door Latijns Amerika voeren. Start en finish zijn in de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires en daar tussen moet maar liefst negen duizend kilometer overbrugd worden.

De route loopt in Noordelijke richting naar Chili waar enorme zandduinen in de Atacama woestijn getrotseerd moeten worden. Verder zijn er de grote hoogtes in het Andes gebergte die overbrugd moeten worden in een zinderende hitte. Kortom, een enorme uitdaging voor het Friese Dakar team van Marcel Schoo uit Wolvega.

Chauffeur van de rallytruck is Marcel Schoo (41). Hij heeft al vijftien jaar ervaring in verschillende klassen van autosport en werd al twee keer Nederlands Kampioen. Schoo heeft al heel wat Dakar ervaring opgedaan met ondermeer een 4x4 rallywagen en vorig jaar met een MAN rallytruck.

Marcel: "Vorig jaar reden wij als team met de snelle assistentietruck voor een ander rallyteam. Voor het klassement waren we daardoor bij voorbaat kansloos omdat het onze taak was om de deelnemers van dat team te helpen onderweg. Daardoor konden we zelf niet rijden zoals we dat zouden willen, maar dat wordt dit jaar anders. We rijden nu puur voor de punten met onze eigen nieuwe Ginaf en deze keer kunnen wij terugvallen op race assistentie."

Afbeelding
Navigator Roelof Koning (39) heeft al meer dan twintig jaar ervaring in de endurosport en was eerder navigator in de Dakar rally in 2007. Ook toen vergezelde hij Marcel Schoo, alleen was dat toen in de Dessert Warrior van het team. Zijn taak is het uitstippelen van de juiste route en het waarschuwen van de chauffeur voor gevaarlijke punten, scherpe bochten of andere zaken waarmee de rijder rekening moet houden.

De derde man in de Ginaf cabine is Jaap de Wit (46). Hij is als monteur verantwoordelijk voor de techniek onderweg en gedurende de rit houdt hij zaken als temperatuur, oliedruk en bandenspanning nauwgezet in de gaten. In het dagelijks leven is De Wit chef monteur bij Cosmo Trucks in Heerenveen en in het verleden deed hij veel rally ervaring met trucks op bij het team van de Hans Bekx.

Voor de service in de bivaks onderweg gaat monteur Pier Stuursma (41) mee met het team van Ginaf Rally Service. Pier is in het dagelijks leven bedrijfswagen monteur bij Cosmo Trucks en heeft ondermeer vijf jaar bij Defensie gewerkt als monteur. Dakar team Holland heeft een contract afgesloten met Ginaf Rally Service waardoor er op de klassementsproeven terug gevallen kan worden op de snelle assistentietruck van Ginaf.

Het vijfde lid van Dakar team Holland blijft gewoon thuis in Wolvega. Henk van der Veen (45) heeft namelijk als taak het verzorgen van de website van het team. Doordat hij alle info over het verloop van de rally op http://www.dakarteamholland.nl zet kunnen alle thuisblijvers en fans het team volgen gedurende de rally. Daarnaast zal het team in de speciale uitzendingen van RTL7 over de rally in beeld komen.

De in opvallend oranje gespoten Ginaf X2223 rallytruck doet mee in de zogenaamde special klasse. Dat betekent dat er in afwijking van een standaard voertuig zaken gewijzigd mogen worden zoals de plaats van de motor, de vering en andere technische zaken. Marcel Schoo wilde, mede door de input van Jaap de Wit een speciale Ginaf laten bouwen met zoveel mogelijk basic techniek en een originele DAF MX motor.

Afbeelding
Die motor is voor deze gelegenheid opgevoerd van het standaard vermogen van 510 pk tot een indrukwekkende 700 pk. Daarbij komt een koppel van 3000 Nm vrij en dat is zeg maar genoeg om de straatstenen er uit te trekken. De Ginaf weegt inclusief bemanning en brandstof negen duizend kilo en heeft een topsnelheid van 150 kilometer per uur. Erg trots is het team op de bereikte gewichtsverdeling van de rallytruck. Die is namelijk precies 50-50 verdeeld tussen de beide assen.

Marcel Schoo: "De gewichtsverdeling is met name van belang in het terrein en in de duinen. Bij het springen over heuvels wil je voorkomen dat de voorkant duikneigingen krijgt en daar zijn we uitstekend in geslaagd. Dit hebben we ondermeer gerealiseerd door de motor een stuk naar achteren te verplaatsen. Verder hebben we gekozen voor starre assen in plaats van het Ginaf veersysteem met onafhankelijke wielophanging. Deze configuratie spreekt mij persoonlijk beter aan en de eerste testen in Marokko, Spanje en Frankrijk lieten zien dat we een super rallytruck in onze handen hebben. We hebben dan ook het volste vertrouwen in de techniek en een plaats in de top tien moet er in zitten." aldus een ambitieuze Schoo.

Bron: Transportonline

_________________
Take life the way it is

klaes@buzzybeeforum.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Le Dakar 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 nov 2009, 20:55 
Offline
Transporthistoricus

Geregistreerd: 16 jun 2007, 17:57
Berichten: 8539
Woonplaats: In een kartonnen doos tussen Bolsward en Leeuwarden.
Gemarineerd door enthousiasme van GINAF

EDERVEEN – Naast de honderden belangstellenden waren ook de drie zogenaamde klantenteams van GINAF Rally Service bij de teampresentatie.
Martin van den Brink, Jan Lammers en Marcel Schoo maakten kennis met de Ederveense gastvrijheid.
Voor Van den Brink was er geen nieuws onder zon. De Harskamper is al enkele jaren kind aan huis in het GINAF kamp. Voor Marcel Schoo en Jan Lammers ligt dat anders. Tijdens de teampresentatie in dorpshuis De Zicht sprak Jan Lammers de aanwezige sponsoren, familieleden en trouwe fans op een inspirerende manier toe.
Afbeelding
De ervaren coureur uit Zandvoort rijdt voor het Jumbo Rally Team van Frits van Eerd. Onder de vlag van GINAf Rally Service trekt Jan Lammers in januari door Zuid-Amerika. De kleine man met de grote dosis ervaring sprak donderdagmiddag zijn tevredenheid niet onder stoelen of banken. ,,Ik ben gemarineerd door het enthousiasme van GINAF Rally Power en de rest van het team. Het is voor mij allemaal nieuw, maar ik vind het echt heel leuk en ben zeer enthousiast. De samenwerking met de mensen van GINAF loopt perfect. Ik leer heel veel in korte tijd. Met Charly Gotlib heb ik een uitstekende navigator en Emiel Megens is een goede monteur. Ja, ik voel me al echt thuis bij dit team. Het is nu al een hele mooie ervaring,’’ aldus Jan Lammers.

Bekijk ook de nieuwe video: "Hoe test je GINAF'S voor LE DAKAR" op onze homepage

http://www.ginafrallypower.nl/

_________________
Take life the way it is

klaes@buzzybeeforum.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Le Dakar 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 nov 2009, 10:53 
Offline
Transporthistoricus

Geregistreerd: 16 jun 2007, 17:57
Berichten: 8539
Woonplaats: In een kartonnen doos tussen Bolsward en Leeuwarden.
Mogelijke terugkeer Dakar naar Afrika

Afbeelding

Etienne Lavigne, directeur van de Dakarrally, sluit een terugkeer van de legendarische wedstrijd naar Afrika, vanaf 2011, niet uit. Volgend jaar wordt de rally van 1 tot 17 januari voor de tweede keer in Zuid-Amerika gereden.

"In 2010 zijn we nog een keer in Argentinië en Chili, maar Afrika mag niet vergeten worden. We hebben veel ideeën voor Zuid-Afrika en Oost-Afrika", aldus Lavigne op een persconferentie in Parijs.

"Voor 2011 proberen we een leuke omloop te vinden, ofwel in Zuid-Amerika ofwel ergens anders. We kunnen ons ook voorstellen dat de wedstrijd afwisselend in Afrika en Zuid-Amerika plaatsvindt."

Dit jaar werd de Dakarrally voor het eerst in Zuid-Amerika gereden, nadat de editie van 2008 moest worden afgelast wegens de onveilige situatie in Mauritanië.

Bron: Transportonline

_________________
Take life the way it is

klaes@buzzybeeforum.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Le Dakar 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 nov 2009, 10:55 
Offline
Transporthistoricus

Geregistreerd: 16 jun 2007, 17:57
Berichten: 8539
Woonplaats: In een kartonnen doos tussen Bolsward en Leeuwarden.
Nederlands konvooi Dakar krimpt in

Afbeelding

LE HAVRE - De Nederlandse inbreng in de Dakar Rally is de eerstkomende editie minder groot dan voorgaande jaren. Op 1 januari 2010 komen in Buenos Aires 37 equipes aan de start: vijftien motorrijders, tien auto's en twaalf trucks. Vorig jaar, toen de woestijnrally voor het eerst door Zuid-Amerika in plaats van Afrika ging, begonnen nog 67 Nederlandse equipes aan het avontuur.

Blikvangers op de motor zijn Frans Verhoeven en Henk Knuiman, die in de laatste Dakar in de top tien eindigden. Verhoeven won zelfs twee etappes. De Brabander leek aanvankelijk het budget voor deelname niet rond te krijgen, maar dankzij financiële steun van sponsors en vrienden is hij toch present op een gloednieuwe BMW-crossmotor. Ook Mirjam Pol, in 2009 winnares bij de vrouwen, staat opnieuw op de startlijst.

Tonnie van Deijne hoopt bij de auto's mee te doen voor klassement. De coureur uit het Brabantse Zeeland heeft de beschikking over een fabrieksauto van Mitsubishi. Hij won afgelopen zomer voor het eerst een internationale rally in Hongarije. Verder valt de naam op van Jurgen van den Goorbergh. De oud-motorcoureur rijdt Dakar in een Buggy.

Bij de trucks ontbreken de oud-winnaars Hans Stacey en Jan de Rooy. De Rooy nam begin deze maand bij de preproloog in Valkenswaard afscheid. Zoon Gerard, vorig jaar nog derde in het eindklassement bij de vrachtwagens, reist af naar Zuid-Amerika als teammanager. De Fransman Jo Adua bestuurt zijn truck. Opvallende debutant is Jan Lammers. De voormalig formule 1-coureur bestuurt een Ginaf en heeft de ervaren Belg Charly Gotlib bij zich in de cabine als navigator.

De in totaal 184 motoren, 138 auto's en vijftien trucks voor de komende rally worden woensdag ingescheept in het Franse Le Havre. Een kleine maand later arriveren de voertuigen in de haven van Buenos Aires. De rally van 2010 voert in veertien etappes door Argentinië en Chili. Het zwaartepunt ligt in de Atacama-woestijn. De rally is in totaal 9000 kilometer lang.

Bron: Transportonline

_________________
Take life the way it is

klaes@buzzybeeforum.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Le Dakar 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 nov 2009, 11:59 
Offline
Transporthistoricus

Geregistreerd: 16 jun 2007, 17:57
Berichten: 8539
Woonplaats: In een kartonnen doos tussen Bolsward en Leeuwarden.
Nuttige test GINAF-teams in Menden

MENDEN – GINAF Rally Power heeft in Menden een geslaagde testsessie uitgevoerd. Naast de truck van Wuf van Ginkel werd ook het materiaal van twee klantenteams getest.
,,Het grote belang van een goede shake-down is gisteren weer eens bewezen,’’ zegt Wuf van Ginkel. ,,We hebben de auto’s flink aan de tand gevoeld. Het is gebleken dat het van groot belang is om de trucks net voor vertrek naar Argentinië nog eens goed te testen. Op deze manier komen er altijd dingen naar boven, die anders eventueel pas aan het licht komen tijdens de Dakar Rally.’’

Afbeelding

'Truck rijdt echt perfect'
Wuf toonde zich uitermate tevreden over de uiteindelijke afstelling. ,,De truck rijdt echt perfect. We hebben gisteren bovendien de goede afstellingen, die we in Marokko hebben gevonden, nog een beetje kunnen fine-tunen. In mijn ogen is het prima zo. We kunnen de trucks met een uitstekende basis set-up richting Zuid-Amerika sturen.’’

'Als een speer'
In de befaamde steengroeve in het Höhental in Duitsland kwamen ook twee van de drie klantenteams in actie. Zowel Martin van den Brink (Van den Brink Rallysport) als Jan Lammers (Jumbo Rally Team) hebben hun truck flink de sporen gegeven. ,,Zowel Martin als Jan gingen als een speer,’’ verklaarde Wuf na de uitgebreide testsessie in Menden. ,,Ook die trucks hebben we perfect af kunnen stellen en kunnen met een goed gevoel naar Zuid-Amerika worden verscheept.’’

Donderdag gaan de trucks en volgauto’s in Le Havre op de boot. Een kleine vier weken later wordt het materieel in Argentinië verwacht.

Persbericht Ginaf Rally Power

_________________
Take life the way it is

klaes@buzzybeeforum.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Le Dakar 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 nov 2009, 12:03 
Offline
Transporthistoricus

Geregistreerd: 16 jun 2007, 17:57
Berichten: 8539
Woonplaats: In een kartonnen doos tussen Bolsward en Leeuwarden.
Startnummer 503 voor Wuf; Marcel krijgt 508

EDERVEEN - Wuf van Ginkel rijdt in de Dakar Rally 2010 met startnummer 503. Marcel van Vliet heeft nummer 508 op zijn truck.
Nadat de Amaury Sport Organisation, kortweg ASO, al eerder officieus de startvolgorde prijsgaf, werd vanmiddag duidelijk dat de nummers officieel zijn.

Afbeelding

Dat betekent dat de equipe van Wuf van Ginkel, Willem Tijsterman en Richard de Rooy met nummer 503 door Argentinië en Chili rijdt.

De GINAF van Marcel van Vliet, Herman Vaanholt en Gerard van Veenendaal is uitgerust met startnummer 508.

De toppers van GINAF Rally Power hebben onder andere de Russische vloot van Kamaz voor zich. Vladimir Chagin voert met nummer 500 het peloton trucks aan.

De GINAF-trein wordt gecompleteerd door de teams van achtereenvolgens Martin van den Brink (nummer 512), Marcel Schoo (515) en Jan Lammers (522).

Persbericht Ginaf Rally Power

_________________
Take life the way it is

klaes@buzzybeeforum.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Le Dakar 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 nov 2009, 12:05 
Offline
Transporthistoricus

Geregistreerd: 16 jun 2007, 17:57
Berichten: 8539
Woonplaats: In een kartonnen doos tussen Bolsward en Leeuwarden.
Rallyvloot woensdagavond richting Le Havre

EDERVEEN – De trucks van GINAF Rally Power en GINAF Rally Service zetten woensdagavond koers richting Le Havre.
In en rond Ederveen wordt er momenteel nog keihard gewerkt om de rallytrucks in perfecte staat richting Le Havre te laten vertrekken. Zowel de technische ploeg van GRP als die van GRS zullen niet voor middernacht de sleutels en tangen uit handen geven.

Afbeelding

Ook de assistentietroepen leven zich nog volop uit in Ederveen. Op de thuisbasis is men volop bezig om de trucks zo economisch mogelijk te bevoorraden en in te laden.

De bemanning van Brum, het rijdende zenuwcentrum van het GINAF-team, stond maandagavond al te popelen om te vertrekken. Maar ook daar is vandaag nog van alles aan gesleuteld en verplaatst om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken.

De trucks en de assistentie auto (met chef-kok Wim Heiwegen en assistent-manager Henk van Brummelen aan boord) vertrekken morgenavond rond 18.00 uur vanuit Ederveen.

,,Het is de bedoeling dat ze voorbij Parijs ergens overnachten,’’ aldus teammanager Edwin van Ginkel. ,,Donderdagochtend is het dan nog een klein stukje naar Le Havre.’’

In de Franse havenstad wordt de GINAF-vloot om 10.00 uur verwacht. ,,Er volgt dan nog een soort van veiligheidskeuring, waarna de trucks de boot op gaan.’’

De overtocht naar Zuid-Amerika neemt een kleine vier weken in beslag.

De mannen van GINAF Rally Service keren in de loop van donderdagavond wer terug op het honk in Ederveen.

Persbericht Ginaf Rally Power

_________________
Take life the way it is

klaes@buzzybeeforum.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Le Dakar 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 dec 2009, 21:12 
Offline
Transporthistoricus

Geregistreerd: 16 jun 2007, 17:57
Berichten: 8539
Woonplaats: In een kartonnen doos tussen Bolsward en Leeuwarden.
Vloot met rallytrucks ligt op koers

Afbeelding

EDERVEEN - Op de thuisbasis in Ederveen heeft de teamleiding van GINAF Rally Power te horen gekregen dat de vloot met rallytrucks op koers ligt.
Vanaf de schepen met de honderden rallyvoertuigen wordt het thuisfront, indien gewenst, op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen aan boord.

Vorige week zijn de wedstrijdtrucks, de assistentietrucks en de servicewagen op de boot gezet. Inmiddels is het mega-schip via de Atlantische Oceaan op weg naar Buenos Aires. ,,Vorige week woensdagavond zijn we rond 20.00 uur uit Ederveen vertrokken richting Le Havre,'' zegt algemeen manager Henk van Brummelen.

Het beeld langs 's Heerewegen was imponerend. ,,Het was een indrukwekkende stoet met achtereenvolgens: Brum , twee keer een GINAF 6x6, een 8x8, de twee wedstrijdtrucks van Wuf en Marcel, de trucks van Van den Brink Rallysport en het Jumbo Rally Team, de assistentietruck van Edwin en tenslotte de Toyota van Wim Heiwegen.''

In een konvooi met twaalf voertuigen werd koers gezet richting Le Havre. ,,In Frankrijk hebben we in de buurt van Amiens overnacht. Donderdagochtend zijn we vroeg naar Le Havre vertrokken. Onderweg sloot ook Marcel Schoo met zijn wedstrijdtruck zich bij ons aan.''
Volgens Henk van Brummelen verliep de afhandeling van de verplichte formaliteiten vervolgens naar wens.

"We waren keurig op tijd op het inschepingsterrein voor de eerste verplichte keuring. De noodzakelijke keuring en de bijbehorende papierwinkel werden snel afgehandeld.''
Met twee busjes van vervoersbedrijf Noot werd het gezelschap vervolgens teruggebracht naar Ederveen. ,,Moe, maar zeer tevreden, gingen we rond 14.00 uur weer richting Ederveen.''
Over drie weken wordt de vloot met de imposante scheepslading in de haven onder de rook van Buenos Aires verwacht.

Persbericht Ginaf Rally Power

_________________
Take life the way it is

klaes@buzzybeeforum.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling