Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 19 sep 2018, 14:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 nov 2009, 12:48 
Taxismurf

:hail: wat een baggerfoto`s Arie GEWELDIG

voor nog meer historie klik je hier , het buzzybee documentatie centrum , members only

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 nov 2009, 14:57 
Bijenkoningin

Alexxxxx schreef:
Afbeelding
Catering Steyr

:hail: :hail: Een voor mij nog onbekende Steyr, prachtig

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 nov 2009, 21:52 
379

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 nov 2009, 21:54 
379

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 nov 2009, 21:56 
379

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 nov 2009, 21:58 
379

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 nov 2009, 11:08 
Transporthistoricus

Woonplaats: In een kartonnen doos tussen Bolsward en Leeuwarden.
Dakar Pre-Poloog: Johan Elfrink wint en Jan de Rooy vertrekt

Afbeelding

VALKENSWAARD – Johan Elfrink van Finstral Rally heeft zaterdag 7 november de Pre-Proloog Dakar voor trucks op het Eurocircuit in Valkenswaard gewonnen. Verrassende tweede is Paul Verheyden van Deijne Autotrack. Johan legde een ronde ver het parcours af in 3.089 minuten. Tijdens het evenement heeft Jan de Rooy afscheid genomen van Dakar.
De Dakar-dag in Brabant heeft kou, zon en regen gegeven. Juist als de trucks mogen presteren op het circuit begint het flink te regenen. Het is zaterdagochtend elf uur. Voordat de bestuurders van de vrachtwagens die aan de rally vanaf zaterdag 2 januari in Zuid-Amerika meedoen, het circuit oprijden, is er alle tijd om het materieel te bekijken en een praatje te maken met de chauffeurs. Net als voorgaande jaren trekt de Pre-Proloog veel fans getrokken. Die vergapen zich aan de trucks die in de Paddock staan opgesteld.
Afbeelding
Oude trucks
Omdat Jan de Rooy officieel een punt zet achter zijn Dakar periode, staan zijn oude trucks er ook. Nieuwsgierigen nemen een kijkje in de cabines. Een man bekijkt de ‘oude’ wagens nauwkeurig en neemt zijn vrouw vervolgens mee naar de nieuwe De Rooy-truck. Er wordt veel gefotografeerd. Vaders zetten hun kinderen voor de grote trucks en schieten vervolgens hun plaat.

Grimmiger
Kornelis Offringa doet met een Unimog mee aan Dakar 2010 voor Flevoteam Dakar. Hoe gaat het met de voorbereidingen? Kornelis: "Wij liggen goed op schema. Er moeten nog enkele puntjes op de i gezet worden. Het gaat om kleine dingen. Zoals het maken van zijschotten en verbeteren van verlichting."
Afbeelding
Wat verwacht hij van de eerstvolgende Dakar? "Ik weet het nog niet. Vorig jaar ben ik ook geweest en ik denk dat wij bij de teams in de achterhoede zullen blijven. Daar is de sfeer goed. Voorin wordt het veel grimmiger. Daar gaat het vooral om de prestaties. Ons nadeel is dat we over een kapot gereden terrein moeten rijden", vertelt hij openhartig aan Transport Online.

Droomt hij stiekem over meerijden in de voorhoede? Kornelis: "Ik heb geen ambities om vooraan te rijden. Dat is niet te realiseren. Dat kost veel muntjes. Dit team werkt op een andere manier."

Vuurdoop
Jan Lammers krijgt in januari zijn vuurdoop als Dakar deelnemer. De autocoureur gaat met een Ginaf X2222 voor Jumbo meerijden. Over de teamgeest en zijn eerste keer meedoen aan een truckrally zegt hij: "Ik ga goed naar mijn teamgenoten luisteren. Natuurlijk kan er altijd nog iets mis gaan, maar op die manier hebben wij de meeste kansen", geeft hij prijs.

Kort daarna fluistert een man: "Dat is Jan Lammers, de formule 1 coureur." Jan heeft over belangstelling niet te klagen. Hij wordt veelvuldig aangesproken door fans en andere Dakar deelnemers en heeft veel aandacht van de media.

Niet mee bemoeien
Jan de Rooy heeft dat uiteraard ook. Niet vanwege zijn deelname, want hij staat volgend jaar niet aan de start, maar omdat hij stopt. Tegen Transport Online zegt hij: "Dakar is voorgoed verleden tijd voor mij. Het is een mooie tijd geweest. Al die belangstelling tijdens de Pre-Proloog vind ik leuk."

Blijft Jan op de zijlijn betrokken bij de Dakar activiteiten van zijn zoon Gerard? Jan: "Nee dat ga ik niet doen. Ik ken mezelf. Als ik me ermee ga bemoeien, ben ik zo weer terug.” Wat gebeurt er met de trucks die door hem in het verleden voor de rally’s zijn gebruikt? “Die zijn allemaal te zien in het DAF museum", meldt Jan de Rooy. Kort daarna verdringen de cameramensen en fans zich weer om hen heen. Zoon Gerard staat op de achtergrond en geniet van de belangstelling voor zijn pa.
Afbeelding
Fan
"Ik ben een fan van Jan de Rooy", bekent Edwin Saanen uit Zaandstad. "Ik ben überhaupt een grote Dakar liefhebber. Vooral van de trucks", gaat hij verder. "Als kleine jongen is dat begonnen en ik heb Jan de Rooy vanaf 1982 gevolgd. In de afgelopen jaren heb ik hem een keer kort gesproken. Ik ben ook een verzamelaar van Dakar artikelen", aldus Edwin.
Afbeelding
"Tegenwoordig in Zuid-Amerika vind ik het drie keer niks. Ze moeten gewoon weer naar Dakar, de woestijn in. En zich niet af laten schrikken door dreigende terroristen", benadrukt hij.

Kritiek
Dan is de middag aangebroken en mogen de trucks stuk voor stuk naar de start om hun prestaties te tonen. Iedere rijder krijgt twee keer de kans om een tijd neer te zetten. Die van debutant Jan Lammers is niet goed. De tweede poging gaat beter. Af en toe klinken er opmerkingen van sceptici.
Afbeelding
"Ik hoorde de kritiek op Lammers dat hij niet kon rijden. Mag het? Het waren Jan zijn eerste meters in de Ginaf. Natuurlijk als fan van Jan prikkelt mij dat best, maar iedereen mag zijn eigen mening hebben", stelt Paul Beijersbergen.

Deelnemers
Naast Jan Lammers zijn de deelnemers aan Dakar 2010 en dus ook aan de PreProloog: Wuf van Ginkel met een Ginaf X2222 voor Ginaf Rally Power; Marcel van Vliet met een Ginaf X2222, eveneens voor Ginaf Raly Power; Martin van der Brink met een Ginaf X2222 voor Mammoet; Marcel Schoo, met een Ginaf 2222 voor Dakar Team Holland; Edwin van Ginkel met een Ginaf 2222 voor Ginaf Rally Service; Aart Schoones met een DAF 75 CF voor Van Lankhorst / Afraja; Johan Elfrink met een Mercedes Axor voor Finstral Rally; Rob van Pelt met een Mercedes Axor, ook voor Finstral Rally; Paul Verheyden met een DAF 75 CF voor Deijne Autotrack; Pascal de Baar met een Ginaf X2223 voor Pro Dakar en Kornelis Offringa met een Unimog voor Flevoteam Dakar.

De wedstrijd
Al vanaf de eerste start is de wedstrijd spannend. Geen omgevallen truck, zoals vorig jaar, maar wel een door de regen snel gladder geworden circuit. Finalisten Johan Elfrink en Paul Verheyden hebben het publiek tot de laatste minuten in het ongewisse gelaten wie de winnaar van de Pre-Proloog Dakar zou worden.
Afbeelding
Even heeft het erop geleken dat Paul er stiekem met de overwinning vandoor zou gaan. De laatste heuvel heeft hij echter zeer moeilijk kunnen beklimmen en dat heeft hem kostbare tijd gekost. Johan ging ook niet als een speer over de heuvel, maar is toch sneller gebleven dan Paul en mag zich de winnaar van dit jaar noemen.
Afbeelding
Afscheidsronde
Vervolgens is Jan de Rooy gehuldigd en rennen de fans de inmiddels opengestelde racebaan op. In colonne hebben de bekende trucks van Jan in samenwerking met materieel van de Koninklijke landmacht een echte afscheidsronde gereden.
Afbeelding
©Transport Online | Marcel van der Voort.

------------------------------------------------------------------------
In ons fotoalbum een uitgebreide fotoreportage van de Dakar Pre-Proloog: klik hier http://www.transport-online.nl/site/fot ... &gazgal=18

klaes@buzzybeeforum.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 nov 2009, 19:31 
Transporthistoricus

Veel rallyfans in Valkenswaard

VALKENSWAARD – Het team van GINAF Rally Power en GINAF Rally Service is vanochtend in Valkenswaard neergestreken.
In de loop van de ochtend vonden al duizenden mensen de weg naar het Eurocircuit in Valkenswaard. De motoren en auto’s reden hun manches onder droge omstandigheden. De voorspellingen maken duidelijk dat er in de loop van de middag een buitje kan vallen op het circuit in Brabant.
Afbeelding
Vanaf 13.15 uur komen de trucks in actie. Namens GINAF Rally Power en GINAF Rally Service komen Wuf van Ginkel, Marcel van Vliet en Edwin van Ginkel in actie. In de finale gaat het om de snelste rondetijd.

De pre-proloog in Valkenswaard staat vanmiddag verder vooral in het tekens van het afscheid van Jan de Rooy. Speciaal voor deze gelegenheid is de rally-truck van Edwin van Ginkel in een ludieke kleurstelling uitgerust.

In het Ederveense kamp wil men de nestor van de Dakar Rally op deze manier bedanken voor zijn ontdekkingstocht die Le Dakar heet.

Jan de Rooy neemt overigens afscheid van het publiek in de DAF Turbo Twin X1 uit 1988. Het afscheid van de Nederlandse Dakar-veteraan staat rond de klok van 15.00 uur op het programma.

In de paddock wordt GINAF Rally Power vergezeld door de teams van Van den Brink Rallysport, het team van Marcel Schoo en het Jumbo Team van debutant Jan Lammers.

,,Het is tot nu toe een sfeervolle dag met heel veel belangstellenden,’’ aldus de teamleden vanuit het rennerskwartier in Valkenswaard.

Bron: Persbericht Ginaf

klaes@buzzybeeforum.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 nov 2009, 19:34 
Transporthistoricus

GINAF teams zetten koers richting Zuiden

Afbeelding

VALKENSWAARD – Ruim tienduizend toeschouwers hebben zich vanmiddag uitstekend vermaakt op het Eurocircuit in Valkenswaard.
Hoewel Pluvius als ongenode gast een grote rol speelde tijdens de pre-proloog kregen de rallyfans toch waar voor hun geld in Valkenswaard. Op het natte en soms spekgladde circuit bleven de mannen van GINAF Rally Power en GINAF Rally Service een beetje in de schaduw van de uiteindelijke winnaar Johan Elferink (Mercedes) en runner-up Paul Verheijden in de DAF.

Voor Wuf van Ginkel, Marcel van Vliet en Edwin van Ginkel was er in Brabant dan ook niets te winnen. ,,Deze dag is voor ons niets meer dan een presentatie aan het grote publiek. De komende dagen zijn voor ons van groter belang,’’ zo liet Edwin van Ginkel weten.

Publiekstrekker

De truck van GRS bleek overigens een publiekstrekker van de eerste orde. De GINAF van GINAF Rally Service reed over het circuit met een hommage aan Dakar-nestor Jan de Rooy. Veel fans van de afscheidnemende De Rooy konden het eerbetoon uit Ederveen duidelijk waarderen.

Inmiddels hebben de meeste teams in Valkenswaard de tenten weer opgebroken. Naast GRP en GRS maakten ook de teams van Martin van den Brink, Marcel Schoo en Jan Lammers deel uit van het GINAF-kamp in het rennerskwartier. Debutant Jan Lammers was een grote publiekstrekker. Op de baan moest de snelle allrounder echter zijn meerdere erkennen in de andere Dakar-deelnemers.

Ook de auto’s en motoren kwamen op het Eurocircuit in actie. Jurgen van den Goorbergh (McRae-buggy) won de strijd op vier wielen. Bij de tweewielers was Frans Verhoeven (BMW) de sterkste.

Zuid-Frankrijk

De mannen van GINAF Rally Power en GINAF Rally Service zetten vanavond, in gezelschap van de teams van Schoo en Lammers, nog koers richting het warme Zuiden. De komende dagen wordt er serieus getest in Zuid-Frankrijk en Marokko.

Bron: Persbericht Ginaf

klaes@buzzybeeforum.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 nov 2009, 19:37 
Transporthistoricus

Serieuze test voor GINAF-armada

NARBONNE – Met maar liefst vijf wedstrijdtrucks is het team van GINAF in Zuid-Frankrijk voor de eerste serieuze test. De armada trekt vervolgens verder naar Marokko.
Na de pre-proloog in Valkenswaard zijn de trucks van Wuf van Ginkel, Marcel van Vliet en Edwin van Ginkel alsmede de klantenteams van Marcel Schoo en Jan Lammers richting Zuid-Frankrijk vertrokken.
Afbeelding
Vandaag wordt er in Narbonne volop getest op het asfalt. ,,We willen proberen de vering voor de harde ondergrond te perfectioneren. Met vijf wedstrijdtrucks is het van belang om zo veel mogelijk data te verzamelen,’’ zo liet teammanager Edwin van Ginkel weten.

Volgens Wuf van Ginkel is het zaak om de laatste technische details in de praktijk te testen. ,,We hebben de techniek onder controle. Het is van belang om de verschillende mogelijkheden op wedstrijdsnelheid te testen. Ook proberen we bijvoorbeeld de juiste bandenspanning voor de harde ondergrond te bepalen.’’

De GINAF-teams worden in Zuid-Frankrijk en de komende dagen in Marokko geassisteerd door een handvol monteurs van GINAF Rally Service. In totaal bestaat het testteam uit 15 personen.

Op weg naar Merzouga

Na de testdag in het Zuid-Franse Narbonne trekt de karavaan morgen richting Almeria. Na een reis van 1035 kilometer gaan de trucks dinsdag de boot op voor de overtocht naar Nador. De wedstrijdrijders vliegen naar Marrakesh en reizen vervolgens door naar Marzouga. Woensdag komen de trucks aan in Merzouga.

Donderdag en vrijdag zullen de GINAF-trucks worden losgelaten in de woestijn. ,,We gaan testen voor de juiste set-up en natuurlijk om ritme op te doen in de woestijn,’’ zo vertelde Edwin van Ginkel.

Zaterdag 14 november begint de terugreis van ruim 3000 kilometer. De trucks worden 17 november in Ederveen verwacht. De GINAF-vloot is dan op tijd terug op de thuisbasis voor de teampresentatie, die op donderdag 19 november in Ederveen wordt gehouden.

Bron: persbericht Ginaf

klaes@buzzybeeforum.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 nov 2009, 19:39 
Oud-Roerganger

Kwam het Ginaf konvooi nog voorbij onderweg naar huis, brum voorop, ver voor de rest uit.. prachtig!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 nov 2009, 20:05 
Transporthistoricus

Jan de Rooy neemt waardig afscheid

Met een aantal snelle ronden tijdens de Dakar Preproloog heeft Jan de Rooy waardig afscheid genomen van zijn rallycarriere. Maar de transportondernemer uit Son had het er wel moeilijk mee.

Afbeelding

"Tijdens die laatste rondjes ging er een hoop in het bolleke om", aldus De Rooy nadat hij weer uit zijn DAF TurboTwin uit 1987 was gestapt. De Rooy had het ook zichtbaar moeilijk met alle loftuitingen. "Al die mensen die tijdens het rijden stonden te joelen... Toen kreeg ik het toch efkes moeilijk", bekende hij. "Ik heb wel een paar keer moeten slikken. Maar ik zat met mijn eigen mensen in de truck, we kennen elkaar door en door, dan hoef je je ook niet groot te houden. Het was een mooi afscheid en een hartstikke leuke dag. Er zal nog wel een hele poos overheen gaan voordat ik echt besef dat ik ben gestopt."

De Rooy was overigens een publiekstrekker die garandeerde dat de Preproloog ondanks economische tegenwind toch doorging. Desondanks zakte het bezoekersaantal voor het tweede achtereenvolgende jaar. In 2007 kwamen er nog 18000 bezoekers, vorig jaar 12500 en afgelopen zaterdag passeerden slechts 9500 bezoekers de toegangspoorten.

Bron:TTM.nl/Eindhovens Dagblad

klaes@buzzybeeforum.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 nov 2009, 08:42 
379

Afbeelding
Afbeelding

Alex, nu jij weer :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 nov 2009, 16:43 
Oud-Roerganger

Morgen om 14:30 is het op tv

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 nov 2009, 16:35 
Dig It All

Alexxxxx schreef:
Morgen om 14:30 is het op tv

:gert: hm,toen stond ik nog bomen te rooien

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur