Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 13 dec 2017, 23:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [2011] Dag 2
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 jan 2011, 23:42 
Oud-Roerganger

om 6:00 gaat de wekker hier weer, dus ik duik er zo (helaas :( ) in....

2dakar 2dakar
393 - Mike + Bas rijden weer, waypoint 3 gepasseerd! Al bijna 4,5 uur verloren... 550 - Kornelis + Jan zullen nu ook wel weer op gang komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 jan 2011, 23:42 
Bijenkoningin

De eerste echte wedstrijddag van de Dakar Rally is uitgelopen op een deceptie voor de Nederlandse truckers. Wuf van Ginkel, Gerard de Rooy en Hans Bekx moesten zondag tijdens de eerste etappe opgeven.

Van Ginkel
Van Ginkel crashte al op de verbindingsrit op weg naar de eerste special. Hij reed over een stuk ijzer, waardoor een band klapte. De Ginaf-truck knalde in de vangrail, waarna het voertuig op zijn kant terechtkwam. Van Ginkel en zijn teamleden Marc Wams en Richard de Rooy bleven op een paar schrammen na ongedeerd.

Crash
"We reden op de snelweg met een gangetje van 125 kilometer op de linkerbaan. We rijden schijnbaar over een stuk ijzer of iets dergelijks. De band ging kapot en we komen in de vangrail. Ik dacht de truck te kunnen houden, maar we botsten tegen een lantaarnpaal. Hierdoor crashten we en gingen we op de zijkant. We kunnen niet verder, het chassis is getordeerd', sprak een teleurgestelde Van Ginkel tegen RTL GP.

De Rooy
De Rooy moest na 72 kilometer op de proef opgeven. Bij het eerste waypoint noteerde De Rooy nog de snelste tijd, maar na een jump met de truck kreeg hij opnieuw last van zijn rug. De Rooy brak in 2009 een ruggenwervel tijdens de Silk Way Rally. Deze kwetsuur weerhield hem er vorig jaar van om deel te nemen aan de rally.

Medische assistentie
De Rooy was op tijd fit voor deze rally, maar de klap van de jump was dermate hard dat De Rooy om medische assistentie moet vragen. Hij werd vervolgens naar het bivak gebracht voor verder onderzoek.

Klote
"We hebben een bultje gepakt. Ik was al mijn lucht kwijt. Het is hetzelfde als vorig jaar, maar nu in mindere mate. Beetje klote. Ik denk dat het over is", zei De Rooy, die even later naar het ziekenhuis ging voor verder onderzoek.

Bekx
Even later werd ook bekend dat Hans Bekx was gecrasht. Hij was in het begin van de etappe op zijn kant gegaan. De schade aan de truck was zo groot, dat het niet mogelijk was om door te rijden. Bekx, Dennis Voets en Johan van de Ven zijn geschrokken, maar ongedeerd. Monteur Voets is even buiten westen geweest. Inmiddels zijn de servicetrucks van Bekx en De Rooy onderweg om de truck te bergen.

Dagzege
De dagzege ging niet geheel verrassend naar Vladimir Chagin. Het was alweer de 57ste dagzege van Russische Kamaz-trucker. Ales Loprais eindigde als tweede voor Firdaus Kabirov, de teamgenoot van Chagin.

Van Vliet
Marcel van Vliet, vorig jaar nog op het podium, noteerde de negende tijd op iets meer dan twintig minuten.

Bron:
RTLGP

Oh ja niet hierop klikken !!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 jan 2011, 23:59 
Bijenkoningin

23:41 Mike van Eikeren rijdt weer
Na ruim 4,5 uur oponthoud wegens een gebroken stabilisatiestang zijn Mike van Eikeren en zijn teamgenoot Bas Herweijer weer op weg.

Bron:
RTL7 live news feed

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 jan 2011, 00:35 
Oud-Roerganger

TeamDeRooy Team De Rooy
Gerard is ok. Met helikopter in bivak aangekomen. Voor de zekerheid foto's laten maken in ziekenhuis.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 jan 2011, 00:38 
Oud-Roerganger

@TeamDeRooy
Team De Rooy
Pep net binnen in bivak, Hugo is er bijna. Tom en Darek zijn onderweg met de truck van Gerard.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 jan 2011, 01:34 
Bijenkoningin

Voor de late uitzending van Eurosport hoef ik dus niet weer op te blijven..... :gert:
Eurosport heeft nog minder beelden in een uitzending als RTLGP en het ergste helemaal niks over de trucks :huh:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 jan 2011, 02:01 
Oud-Roerganger

rallymaniacs rallymaniacs
Meeste Nederlanders druppelen toch nu binnen, bij de buitenlanders zien we ook al enkele gesleept binnenkomen, sommige missen ook bodypanels

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [2011] Dag 3
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 jan 2011, 12:26 
Bijenkoningin

Gerard de Rooy wil zo snel mogelijk naar huis. De trucker moest zondag al in de eerste etappe op advies van de artsen opgeven. In Nederland wil De Rooy zich verder onderzoeken.
Jump
Tijdens de allereerste special tussen Victoria en Cordoba maakte De Rooy een flinke jump met de truck. "Het was niet eens zo’n harde klap, maar wel een goeie tik", aldus De Rooy.

Geen adem
"Ik heb bij testen in Narbonne wel hardere klappen gemaakt en daarbij was niets aan de hand. Maar nu voelde ik meteen dat er iets klem schoot. Ik kreeg geen adem meer en alles deed pijn. Mijn rug, maar ook mijn zij en mijn buik."

Pijnstillers
"Na tien minuutjes ging het wel weer en wilde ik verder rijden, maar dat ging absoluut niet zonder pijnstillers. Er was al snel een arts bij ons en die heeft alles nagekeken. Er is vrijwel zeker niets kapot, maar mogelijk zit er een zenuw bekneld."

Strijd staken
De arts ter plaatse achtte doorrijden niet verantwoord, waarna De Rooy de strijd moest staken. "Al had ik kunnen doorrijden, dan had ik dat niet gekund zonder medicijnen. Ik ben ruim een jaar zoet geweest met mijn rug, alles is nu genezen, er lijkt geen nieuwe schade te zijn; ik wil dat risico niet zelf opzoeken."

Onderzoek
De Rooy, die foto's van zijn rug heeft laten maken in het ziekenhuis in Cordoba, wil zo snel mogelijk terug om zich in Eindhoven verder te laten onderzoeken

Bron :RTLGP

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 jan 2011, 12:26 
Bijenkoningin

Nog voordat de Dakar Rally zondag echt van start was gegaan, was de race voor Wuf van Ginkel al afgelopen. Hij crashte op weg naar de start van de special. Hierbij raakte de Ginaf-truck dermate beschadigd dat het niet mogelijk was om verder te rijden. "Dit is echt een diepe, diepe teleurstelling", aldus Van Ginkel.

Verschrikkelijk
"Het is verschrikkelijk dat ons dit moet overkomen. Dit is echt niet te geloven", vertelt Van Ginkel op de website van het team.

Crash
"We reden met een snelheid van 125 kilometer op weg naar de start van de klassementsproef. Op een gegeven moment lag er een stuk ijzer op de weg. We reden er over heen en kregen een klapband. We gingen met 125 kilometer per uur de vangrail in. Dat was nog niet rampzalig geweest, maar we botsten vervolgens op een lantaarnpaal. Er was geen houden meer aan en de truck viel op zijn kant."

Schade
De schade was zo groot dat repareren voor de start van de klassementsproef niet mogelijk was. "De truck is niet te herstellen,. Het stuurhuis is afgebroken en verder is er veel schade aan de carrosserie. Het is niet te geloven! We hadden er vreselijk veel zin. We stonden er goed voor en dan gebeurt er zoiets!"

Schaafwonden
Van Ginkel hield aan de crash een zere arm en schaafwonden over. Monteur Richard de Rooy had last van zijn schouder en navigator Marc Wams heeft schaafwonden op zijn been.

Bron: RTLGP

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 jan 2011, 13:02 
Bijenkoningin

@TomCoronel
VIDEO TIM S EERSTE DAG DAKAR COOOOLLLL OOK BEELDEN WUF OP Z N DAK

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 jan 2011, 13:39 
Bijenkoningin

Ook Johan Elfrink op zijn kant

Gisteren was een extreme eerste dag van de Dakar-rally en dat terwijl het vooraf een snelle maar geen bijzondere etappe leek te worden. Na een korte nacht moesten de teams op tijd op omdat de trucks rond 9:15 uur plaatselijke tijd moesten beginnen aan de verbindingsroute. Niet zo maar een verbindingsroute, maar een van maar liefst 488 kilometers. Deze waren voor het grote deel over saaie snelwegen. Saai… Dat dachten ze… Niets was minder waar.

Het verhaal van Wuf van Ginkel, Hans Bekx en Gerard de Rooy is reeds bekend. Einde Dakar voor hen helaas.

Voor Finstral Rally verliep de dag ook niet zonder schade. Natuurlijk hebben zij de Ginafs van Van Ginkel en Bekx gezien en waren daarvan onder de indruk. Johan Elfrink had na 10 minuten op de etappe wat brandstofproblemen maar dat was snel verholpen. Even later gleed de truck in een bocht van de weg en sloeg hij om. Dit gebeurde gelukkig heel rustig waardoor de schade enorm meeviel. ‘Alle ramen en spiegels zitten er nog in’, meldden ze. Nadat ze door de Belg Cor Bezemer rechtop zijn geholpen konden ze gelukkig weer verder. Iedereen heeft gisteravond tijdens de uitzendingen van RTL ook kunnen zien hoe smal de route was en dan kunnen dit soort dingen helaas gebeuren.

Bron: Finstral rally

Hier de bijgaande foto

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 jan 2011, 14:08 
Bijenkoningin

En nog één over de overwinning bij de motoren gisteren :

@Ledakar
No #Dakar victory for Ruben Faria. The Portuguese biker was penalized with one minute for speeding. So Cyril #Despres got this victory.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 jan 2011, 14:20 
Bijenkoningin

@AutosportTweets
#Dakar - Foto's van de crash van Hans Bekx zijn Hier te vinden. (via @Dakarmaniacs)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 jan 2011, 14:36 
Oud-Roerganger

Frowny schreef:
@AutosportTweets
#Dakar - Foto's van de crash van Hans Bekx zijn Hier te vinden. (via @Dakarmaniacs)

:hubba: :hubba: zeer heftige beelden!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 jan 2011, 15:56 
Bijenkoningin

@Trucks from Holland
"Dit is niet het einde" aldus Gerard de Rooy. Check HIER

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur