Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 24 okt 2017, 04:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 jun 2013, 11:32 
Bijenkoningin

Webber stopt als Formule 1-coureur

Mark Webber heeft besloten na dit seizoen te stoppen als Formule 1-coureur.De 36-jarige Australiër had wel de mogelijkheid om door te gaan in de Formule 1, bij Red Bull of bij een ander Formule 1-team, maar hij vindt het tijd voor een nieuwe stap in zijn loopbaan. Webber gaat rijden voor het raceprogramma van Porsche, dat zich onder meer richt op de 24 uur van Le Mans.

Afbeelding
(Foto: RedBull.com)

In twaalf Formule 1-jaren won Webber negen keer Grands Prix en startte elf keer van pole position. Hij reed achtereenvolgens voor Minardi, Jaguar, Williams en Red Bull. Bij die laatste renstal boekte hij zijn grootste successen. In 2010 en 2011 eindigde Webber als derde in het wereldkampioenschap.
Webber reed voor zijn carrière in de Formule 1 al twee keer de befaamde 24 uur van Le Mans. ''Ik vind het een eer om met Porsche terug te keren naar Le Mans. Ik zie ernaar uit om in een van de snelste auto's ter wereld te mogen rijden. Porsche staat bekend om zijn buitengewone technologie'', aldus de Australiër.
Webber komt bij Porsche in het team met de Zwitser Neel Jani, de Fransman Romain Dumas en de Duitser Timo Bernhard. ''Mark is zonder twijfel een van de beste autocoureurs ter wereld. Hij heeft bovendien ervaring met Le Mans en is al jaren een liefhebber van Porsche. Ik ben erg blij dat we hem hebben kunnen contracteren voor ons raceprogramma'', zegt Porsche-bestuurslid Wolfgang Hatz.

Vettel
Het afscheid van Webber bij Red Bull komt niet onverwacht. De Australiër lag de afgelopen jaren geregeld in de clinch met teamgenoot Sebastian Vettel. De relatie tussen de twee verslechterde dit seizoen in Maleisië, toen Vettel een stalorder negeerde en de zege voor de neus van Webber wegkaapte.
Kimi Raikkonen, Daniel Ricciardo en Jean-Eric Vergne worden genoemd als mogelijke opvolgers van Webber bij Red Bull. Kimi is zeker een optie als hij beschikbaar is'', zei teambaas Christian Horner donderdag in Britse media. Drievoudig wereldkampioen Vettel liet alvast weten dat Raikkonen, wiens contract bij Lotus aan het einde van dit jaar afloopt, welkom is. ''Ik respecteer Kimi zeer. Ik kan goed met hem opschieten'', aldus de Duitser.

(Bron: Nu Sport/ANP)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur