Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 12 dec 2017, 03:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 apr 2012, 11:41 
Oud-Roerganger

Thomas Arends geniet van racebuut in HDI-Gerling Dutch GT Championship

Ga er maar aanstaan: je racedebuut maken achter het stuur van een 410 pk sterke Nissan 370Z GT4 in het competitieve HDI-Gerling Dutch GT Championship. Thomas Arends krijgt dit seizoen een unieke kans van Nissan Nederland en PlayStation. “Dit is geweldig”, concludeerde Thomas na een leerzaam en spannend weekend.

De 24-jarige Thomas Arends won vorig jaar de Nederlandse finale van de GT Academy. Het gametalent werd vervolgens gevraagd om deel uit te maken van het Dutch Nissan GT Academy Team, dat twee Nissans 370Z GT4 inzet in het HDI-Gerling Dutch GT Championship.

Eerste meters
Thomas reed de donderdag voor de Kruidvat Gillette Paasraces zijn eerste ronden in ‘zijn’ Nissan 370Z GT4. Op zaterdagochtend stond zijn allereerste kwalificatietraining op het programma. Dat was even slikken voor Thomas. “De baan was nat. Ik had nog nooit met een raceauto in de regen gereden”, vertelde hij. “Het was heel spannend. Ik heb geprobeerd om mijn rempunten te verleggen en te voelen wat de auto doet in de regen. In de Arie Luyendijk bocht had ik een heftig ‘momentje’, maar ik hield de auto onder controle.”

‘Fantastisch’
In zijn eerste race bracht Thomas zijn Nissan 370Z GT4 foutloos naar de finish. “Het was fantastisch”, omschreef hij zijn autosportdebuut. “Ik heb getracht om mijn race goed op te bouwen, constant te rijden en veel te leren.”

Hij stapte met een grote glimlach uit zijn auto. “Ik ben heel blij dat ik deze kans krijg.”

Hoofdrace
Op paasmaandag doofden de lichten voor de hoofdrace. “Het was uniek om voor zoveel toeschouwers te mogen racen”, wees Thomas op de bijna 19.000 bezoekers tijdens de Kruidvat Gillette Paasraces. “Tim reed de eerste stint. Toen ik het stuur overnam, merkte ik meteen dat de baan veel gladder was dan op zaterdag. Ik heb plezier gemaakt, ik heb de auto op de baan gehouden en ik heb meters gemaakt.”

Tim en Thomas eindigden uiteindelijk als achtste.

Complimenten
Thomas’ begeleider Tim Coronel was vol lof over zijn teamgenoot. “Het was een supergeslaagd weekend voor Thomas. Hij heeft veel progressie geboekt en de auto naar de finish gebracht. Thomas debuteerde dit weekend in de nationale koningsklasse, met een snelle en krachtige auto en onder moeilijke weersomstandigheden. Petje af, ik ben een trotse mentor.”

bron: Dutch GT

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 apr 2012, 11:46 
Oud-Roerganger

Paul Vahstal en Luc Braams pakken winst Gentlemen Cup

Paul Vahstal en Luc Braams hebben tijdens de Kruidvat Gillette Paasraces de overwinningen in de Gentlemen Cup behaald. De net 35-jarige Vahstal was in zijn Corvette C6 de snelste Gentleman van het weekeinde, met behalve de winst in de Gentlemen Cup, ook een algemene podiumklassering. Hij eindigde de eerste sprintrace als derde. In de tweede sprintrace hield Braams zijn Chevrolet Camaro breed voor de BMW M3 van Bernhard van Oranje en pakte de zege in de Gentlemen Cup.

Paul Vahstal maakte zijn rentree in het HDI-Gerling Dutch GT Championship direct met een overwinning in de Gentlemen Cup. Hij was daarmee Ronald Morien (Chevrolet Camaro) en Marcel Nooren (BMW M3) te vlug af. Maar Vahstal richt zich dit jaar ook graag op het algemeen klassement. “Als de race een paar ronden langer had geduurd, had ik wellicht een tweede plaats kunnen bevechten. Ik ben blij weer terug in de autosport te zijn en heb de snelheid al goed te pakken. Mijn doel is om dit jaar zoveel mogelijk podiumplaatsen te scoren en uiteindelijk bij de laatste vijf te eindigen.”

Duncan Huisman en Max Braams verloren vanuit kansrijke posities de stuurbekrachtiging van hun Chevrolet Camaro, waardoor mogelijke podiumklasseringen in rook opgingen. Door het succes van Luc Braams als Gentlemen-winnaar in de tweede sprintrace, stond er op Circuit Park Zandvoort toch nog een Camaro-rijder op de hoogste trede van het erepodium. Hij liet de koninklijke BMW M3 van Bernhard van Oranje achter zich. “De eerste overwinning in de Gentlemen-klasse is binnen”, zei Braams. “Meer dan een achtste positie algemeen zat er niet in. Het is toch mooi om in de eerste race van het seizoen al de eerste prijs te pakken.”

In de hoofdrace gingen de meeste punten voor de Gentlemen Cup naar Bernhard en Pieter-Christiaan van Oranje. Het duo bracht haar oranje BMW als zesde algemeen over de finish en scoorde daardoor in de hoofdrace de meeste punten in de subdivisie voor ‘bronzen’ rijders van 35 jaar en ouder en ‘zilveren’ coureurs vanaf 55 jaar.

Stand Gentlemen Cup
1. Paul Vahstal, 28 punten
2. Bernhard van Oranje, 26
3. Luc Braams, 26
4. Ronald Morien, 22
5. Marcel Nooren, 18
6. Pieter-Christiaan van Oranje, 10

bron: Dutch GT

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur