Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 11 dec 2017, 03:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 apr 2012, 15:03 
Oud-Roerganger

Prima debuut van Burando Production Open

Het Burando Production Open heeft tijdens de Kruidvat Gillette Paasraces op Circuit Park Zandvoort een prima debuut achter de rug. In divisie twee eindigde Wesley Caransa (BMW 130i) bovenaan in alle drie de wedstrijden, terwijl in divisie drie Rob Severs (BMW 120d Coupé) in race één en drie zegevierde. Pieter van der Wal bleek met de BMW E46 Compact onder verraderlijke omstandigheden de sterkste in race twee.

Teamgenoten Caransa en Tim Hummel reden in de eerste wedstrijd op zaterdag samen weg van het veld en eindigden ook vooraan in divisie twee. “De eerste twee ronden keek ik in mijn spiegels en zag ik Tim langzaam verdwijnen.” Vanaf dat moment kon Caransa de auto sparen en op gemakkelijke wijze naar de eindzege rijden.

In de derde divisie won Rob Severs de wedstrijd, nadat hij een stevig gevecht met Bas Baars leverde. “Ik had gehoopt dat het gevecht met Bas langer had geduurd, maar opeens was hij weg”, aldus Severs. Baars was minder gelukkig. De Volvo-rijder kende moeilijkheden tijdens de race en werd na een tijdstraf uiteindelijk als zevende geklasseerd. “De strijd met Rob was leuk, totdat mijn bolide oververhit raakte. Ik moest een paar auto’s voorbij laten gaan en heb de auto gereset. Ook moest ik de kachel vol aanzetten om de motor te ontlasten, dus ik ben aardig bezweet”, verzuchtte Baars.

Maurits Caransa (BMW 130i) eindigde als tweede in divisie drie, voor het tweetal Liesette Braams en Gaby Uljee (BMW 123d).

Regenspektakel
De twee wedstrijden op maandag werden gescheiden door tien minuten waarin een rijderswissel kon plaatsvinden. Wesley Caransa en Tim Hummel, die allebei over een eigen BMW 130i beschikten, kenden weinig geluk. In de openingsronde spinde Caransa op de Hunserug, terwijl Hummel enkele ronden later in de Slotermakerbocht de controle over zijn bolide verloor. Caransa kon verder en knokte zich naar de vijfde positie in race twee, terwijl zijn teamgenoot moest uitstappen. Ook in de afsluitende wedstrijd eindigde hij in vijfde stelling, maar wel als winnaar in divisie twee. “Nadat m’n teamgenoot er af was gegaan heb ik het rustiger aan gedaan. De BMW heeft veel vermogen en is moeilijk te besturen in de regen. Met een beetje gas ging ik al dwars”, ervaarde Caransa. “Maar het is wel een leuke ervaring en hopelijk is het de volgende keer droog.”

Severs had de leiding overgenomen, maar moest opnieuw in de achtervolging toen bij de herstart concurrent Pieter van der Wal (BMW E46 Compact) voorbij kwam. Van der Wal hield stand en mocht het race drie van pole position vertrekken, voor Severs, Dennis Houweling en Liesette Braams.

Na de start van race drie nam Gaby Uljee, de teamgenote van Braams, brutaal de koppositie en zij was verreweg de snelste coureur op de baan. Echter voldeed de BMW 123d na afloop niet aan de technische reglementen en werd het damesduo uit de uitslag geschrapt. Severs promoveerde hierdoor naar de eindzege en werd winnaar in divisie drie. “Het was veel glibberen en glijden omdat ik op normale banden reed, die van zaterdag, in plaats van regenbanden”, vertelde Severs. “Dit is een mooie prestatie. Mijn eerste doel was om de auto op de baan te houden en constant te rijden. Dat is gelukt!”

Pieter van der Wal eindigde na zijn winst in race twee (divisie drie) als derde in de afsluitende wedstrijd. “Ik kom normaal niet aan de richttijd van twee minuten en vijf seconden, dus ik had gehoopt op regen”, legde de BMW-rijder uit. “Dat is niet makkelijk rijden, want het is glad en je hebt een flinke dosis lef nodig. Maar ik ben zeer gelukkig met dit resultaat!”

Afbeelding

KRUIDVAT GILLETTE PAASRACES 2012
Uitslag race 1 Burando Production Open:
1. Wesley Caransa, BMW 130i, divisie 2, 29 ronden in 1:00.29,543,
2. Tim Hummel, BMW 130i, divisie 2, op 25,432 seconde,
3. Rob Severs, BMW 120d Coupé, divisie 3, op 2:40,645 minuten,
4. Maurits Caransa, BMW 130i, divisie 3, op 2:45,966,
5. Liesette Braams / Gaby Uljee, BMW 123d, divisie 3, op 1 ronde,
6. Dennis Houweling, BMW 120d, divisie 3, op 1 ronde,
7. Bas Baars, Volvo C30, divisie 3, op 1 ronde,
8. Pieter van der Wal, BMW E46 Compact, divisie 3, op 1 ronde,
9. Henk Spin / David Verzijlbergen, Citroen Saxo, divisie 3, op 1 ronde,
10. Barry + Dennis van der Dong, BMW 123d, divisie 3, op 2 ronden,
11. Sven van Laere / Frans Verschuur, Mini Cooper, divisie 3, op 2 ronden.

Niet geklasseerd:
Henk Vuik, Mercedes C200, divisie 2, op 25 ronden.

Uitslag race 2 Burando Production Open:
1. Pieter van der Wal, BMW E46 Compact, divisie 3, 10 ronden in 25:46,436,
2. Rob Severs, BMW 120d Coupé, divisie 3, op 0,366 seconde,
3. Dennis Houweling, BMW 120d, divisie 3, op 1,740,
4. Liesette Braams, BMW 123d, divisie 3, op 4,839,
5. Wesley Caransa, BMW 130i, divisie 2, op 9,718,
6. Maurits Caransa, BMW 130i, divisie 3, op 20,226,
7. Sven van Laere, Mini Cooper, divisie 3, op 33,966,
8. Dennis van der Dong, BMW 123d, divisie 3, 34,155.

Niet geklasseerd:
Tim Hummel, BMW 130i, divisie 2, op 6 ronden,
Bas Baars, Volvo C30, divisie 3, op 10 ronden,
Henk Spin / David Verzijlbergen, Citroen Saxo, divisie 3, op 10 ronden.

Uitslag race 3 Burando Production Open:
1. Rob Severs, BMW 120d Coupé, divisie 3, 11 ronden in 25:59,172 (110,607 km/u),
2. Dennis Houweling, BMW 120d, divisie 3, op 11,699 seconden,
3. Pieter van der Wal, BMW E46 Compact, divisie 3, op 16,784,
4. Frans Verschuur, Mini Cooper, divisie 3, op 17,148,
5. Wesley Caransa, BMW 130i, divisie 2, op 24,327,
6. Maurits Caransa, BMW 130i, divisie 3, op 57,158.

Niet gestart:
Tim Hummel, BMW 130i, divisie 2,
Bas Baars, Volvo C30, divisie 3,
David Verzijlbergen, Citroen Saxo, divisie 3.

Gediskwalificeerd:
Gaby Uljee, BMW 123d, divisie 3,
Barry van der Dong, BMW 123d, divisie 3.

bron: cpz

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur