Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 19 jun 2018, 07:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 jan 2011, 15:02 
Offline
Bijenkoningin

Geregistreerd: 08 mei 2009, 21:40
Berichten: 4857
Woonplaats: Alkmaar
Championship Renault Trucks - MKR Technology 2010

Topprestatie van een topteam

“De opzet van het team, de manier van communiceren en de
input van Renault Trucks waren een garantie voor succes.”, aldus Mario Kress. Hij was enorm blij met de prestaties van het team.
“Het was een ongelooflijk seizoen en er is veel om enthosiast over te zijn. Onze coureurs waren top. Zij hebben hun ervaring gebruikt om tot een spectaculair resultaat te komen. Maar het is daarnaast echt een teamprestatie. Zeker ook het team van technici die aan het begin van het seizoen nog echte nieuwkomers waren in de wereld van het truckracing.
Ook de samenwerking met onze partner Renault Trucks bleek zeer succesvol. En let wel, vorig jaar bestond MKR Technology nog niet eens. Nu pakken we de FIA-kroon en finishen onze coureurs als tweede en vierde in de series.”

Drie vragen aan Gérard Pétraz, de technisch directeur van Renault Trucks Racing

Welke standaardonderdelen worden ook in de racevrachtwagen
gebruikt?

Het reglement van de FIA legt ons op om de Premium Course uit te rusten met een cabine, een chassisbasis en een motor die van de serieproductie afkomstig zijn. De motor is de DXi 13, waarmee de Renault Magnum die u elke dag tegenkomt, is uitgerust. Uiteraard
wordt het vermogen van die motor zoveel mogelijk opgevoerd. Hij levert momenteel een vermogen van 1.100 pk en een koppel van meer dan 5.100 Nm.

Welke link kan er tussen de competitie en de productiemodellen
worden gemaakt?

In de races hebben we uiteraard maar één doel voor ogen: zo snel mogelijk rondgaan. We hoeven daarbij geen rekening te houden met wettelijke verplichtingen of normen, die wel van toepassing zijn op de standaardvrachtwagens. Doordat de ingenieurs gebruikelijke denkpatronen kunnen verlaten, komen ze vaak uit bij alternatieve technische oplossingen.
Het interessantste is dat deze oplossingen vervolgens in een
industrialiseerbare versie ook naar de serie kunnen worden over- gedragen. Tijdens de wedstrijden leggen we ongeveer 400 km per weekend af, dat wil zeggen ongeveer 5.000 kilometer per jaar met de privétesten: dit kampioenschap is voor ons dan ook een fantastisch testterrein, waar we evenveel leren als na miljoenen testkilometers op de weg!

Wat wilt u volgend jaar bereiken nu u de titel in het
klassement van de teams hebt binnengehaald?

Voor ons is de doelstelling nog altijd dezelfde als in het begin:
winnen! In 2011 willen we beter presteren dan in 2010 en dus niet alleen de titel in het klassement van de teams, maar ook in het klassement van de ‘truckracers’ winnen. We zullen proberen om dat doel te bereiken met de hulp van al onze partners die ons dit jaar enorm veel hebben gesteund en tot deze overwinning hebben bijgedragen.

(Bron: Renault Trucks)

_________________
Kijk ook eens op op mijn pagina: https://www.facebook.com/broadcastvehicles


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling