Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 23 jun 2018, 07:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 mei 2009, 12:45 
Offline
Oud-Roerganger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003, 13:56
Berichten: 172542
het meeste snapik wel als leek, maar hoe zie ik het verschil tussen een semi dieplader en een kuil dieplader? Vlakke laadvloer bij een semi en de achterwielen steken omhoog bij de kuildieplader oid?

_________________
Meer curiositeiten en actualiteiten op bedrijfswagengebied zien? Klik dan eens door naar alexmiedema.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 mei 2009, 13:05 
Offline
Bijenkoningin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 feb 2006, 21:32
Berichten: 7008
Woonplaats: waar mijn D300 is ...
Helemaal goed Alex

Semidieplader

Afbeelding


(kuil) Dieplader

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 mei 2009, 20:44 
Offline
Globetrotter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 jun 2006, 21:19
Berichten: 8634
Woonplaats: Oekieboekieland
Op BuzzyBee zijn aardig wat leden met als hobby speciaal transport en zij weten er ook veel over. Maar er zullen ook leden zijn die er niet zo veel van weten en wellicht vragen hebben. Stel ze in dit topic!

Dus wil je iets weten over aslasten, hoe dat werkt, hoe een hydroneck werkt of wat planetaire naafreductie is? Een gek kan meer vragen stellen dan duizend wijzen kunnen beantwoorden. En zo houden we de fototopics voor de foto's :cool:

_________________
Amerikadeskundige


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 mei 2009, 20:50 
Offline
Oud-Roerganger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003, 13:56
Berichten: 172542
Waarom heeft de Nooteboom van G.C. van der Meer een ZZ-kenteken? Zo ontzettend zwaar is die toch niet?

_________________
Meer curiositeiten en actualiteiten op bedrijfswagengebied zien? Klik dan eens door naar alexmiedema.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 mei 2009, 20:56 
Offline
Bijenkoningin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 feb 2006, 21:32
Berichten: 7008
Woonplaats: waar mijn D300 is ...
Ik vermoed dat de semie 2.75 meter breed is...
En dus niet aan de wettelijke eisen voldoet.

:lex:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 mei 2009, 21:11 
Offline
Oud-Roerganger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003, 13:56
Berichten: 172542
Moet meneer Van der meer dan niet iedere keer als hij gaat rijden een ontheffing aanvragen? Of bestaan daar doorlopende ontheffingen voor? En hoe zit dat met het buitenland?

Een ZZ kenteken ding is niet APK plichtig toch? Zijn er wel andere keuringen/verplichtingen waar hij aan moet voldoen, of mag hij gewoon doorrijden als de remmen het niet meer doen?

_________________
Meer curiositeiten en actualiteiten op bedrijfswagengebied zien? Klik dan eens door naar alexmiedema.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 mei 2009, 22:10 
Offline
Duizendpoot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2006, 14:25
Berichten: 1567
Woonplaats: Makkum
Alex, NL heeft een prachtig vergunningstelsel. Tot 3,00 mtr. is er geen ontheffing nodig. En voor alle omringende landen heb ik de doorlopende ontheffingen. Maar de reden dat ik een ZZ kenteken heb is inderdaad wat die maffe Urker je net heeft uitgelegd.

Daardoor hoeft mijn hangertje niet gekeurd te worden. Scheelt ook weer in de kosten :cool:

_________________
http://www.semidieplader.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 mei 2009, 15:53 
Online
Wiseguy
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 maart 2008, 13:57
Berichten: 34187
Woonplaats: Westfriesland
Hoe zit dat hier met de kingpin en de schotel, staat alles nu onder een hoek?
Hoe werkt het dan als je de bocht neemt?
Afbeelding

_________________
Groetjes Vinnie.

Misschien doe je het gratis, maar je doet het nooit voor niks.

Vroege vogel 2009 2017
Nachtpauwoog 2012 2014 2015 2016 2017


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 mei 2009, 16:10 
Offline
Maanvlinder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 nov 2005, 18:41
Berichten: 613
Volgens mij staan de modules nog niet op de rij hoogte,
denk dat alles dan wel wat rechter komt te staan.

En ik denk trouwens ook dat die mercedes een kardanische schotel heeft.

_________________
Dennis 8)
DennisEvertse.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 mei 2009, 17:15 
Offline
Bijenkoningin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 feb 2006, 21:32
Berichten: 7008
Woonplaats: waar mijn D300 is ...
Voor de optimale rijhoogte gaat de laadvlooer nog 30 cm omhoog ,en dan staat de nek behoorlijk recht.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 mei 2009, 23:05 
Offline
Oud-Roerganger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003, 13:56
Berichten: 172542
Ik heb zonet een koeltoren topic bekeken, en vind het altijd wel 'stoer' staan achter de cabine. Maar wat doet een koeltoren precies (ja, koelen, maar dat doet een bak ijsklontjes ook...), en waarom zie je het alleen bij de hele zware trucks?

_________________
Meer curiositeiten en actualiteiten op bedrijfswagengebied zien? Klik dan eens door naar alexmiedema.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 mei 2009, 23:46 
Offline
Gevaarlijke Gek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 aug 2008, 16:02
Berichten: 2435
Woonplaats: Franeker.
Alexxxxx schreef:
Ik heb zonet een koeltoren topic bekeken, en vind het altijd wel 'stoer' staan achter de cabine. Maar wat doet een koeltoren precies (ja, koelen, maar dat doet een bak ijsklontjes ook...), en waarom zie je het alleen bij de hele zware trucks?


Daar zit de koeling in voor de koppelomvormer
(die ervoor zorgt dat er met "hele" zware ladingen weggereden kan worden)
en misschien nog andere elementen die warmte genereren
maar niet over de motorkoeling danwel via de rijwind gekoeld kunnen worden,
danwel zoveel koeling nodig hebben dat over de motorkoeling of via de rijwind
koelen gewoon niet slim is.

_________________
"It's the wiring,stupid!"
Hier kom ik veel
Hij laat me dus met andere ogen kijken naar iets wat ik al heel lang ken, en dat vind ik leuk.
Mijn verslaving


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 mei 2009, 05:51 
Offline
Bijenkoningin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 feb 2006, 21:32
Berichten: 7008
Woonplaats: waar mijn D300 is ...
En vergeet niet dat in deze "Schwerlastturm" ( zoals de duitser hem noemen) ook nog alle elementen zitten die niet meer aan het ( verbouwde) chassis passen.

Brandstoftank, Accu's , Hydrotank en nog een rits luchtketels..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 okt 2010, 23:32 
Offline
Enigma
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 jul 2005, 15:47
Berichten: 10530
Wanneer is speciaal transport speciaal transport ?

_________________
Die van jou is misschien dikker of langer, maar die van mij komt tenminste omhoog !

Luctor et emergo !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 okt 2010, 17:08 
Offline
Bijenkoningin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 feb 2006, 21:32
Berichten: 7008
Woonplaats: waar mijn D300 is ...
Simpel gezegd: alles wat buiten de standaard wettelijke regels valt.

Te lang, te zwaar, te hoog...enz


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling