Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 20 sep 2018, 06:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 nov 2011, 19:20 
Offline
Mier

Geregistreerd: 21 jun 2011, 18:39
Berichten: 31
Woonplaats: ASPEREN
Afbeelding
Zo trof ik de Autocar aan,Het zou een heel project worden!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 nov 2011, 19:23 
Offline
Mier

Geregistreerd: 21 jun 2011, 18:39
Berichten: 31
Woonplaats: ASPEREN
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Al het plaatwerk was compleet verrot en moest dus nieuw gemaakt of uit de USA gehaald worden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 nov 2011, 22:05 
Offline
Enigma
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 jul 2005, 15:47
Berichten: 10530
Dat is (was?) een behoorlijk project ! Ik heb overigens de 1e foto van je 2e post zichtbaar gemaakt.

_________________
Die van jou is misschien dikker of langer, maar die van mij komt tenminste omhoog !

Luctor et emergo !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 nov 2011, 21:19 
Offline
Ei

Geregistreerd: 13 jan 2011, 21:02
Berichten: 9
Stond dit machtig apparaat niet langs het kanaal in de buurt van Helmond???


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 nov 2011, 19:45 
Offline
Mier

Geregistreerd: 21 jun 2011, 18:39
Berichten: 31
Woonplaats: ASPEREN
frans van dam schreef:
[img][img][img][img]http://i1123.photobucket.com/albums/l554/fransvandam/Scannen0003.jpg[/img]
Al het plaatwerk was compleet verrot en moest dus nieuw gemaakt of uit de USA gehaald worden.

Na een half jaar onderhandelen over de prijs en nadat ik in belgie de papieren gevonden had
bij P. van Egdom besloot ik toch om de truck te kopen.
De truck werd eerst volledig gestript waarna hrt chassis naar de straler kon.
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door frans van dam op 09 nov 2011, 21:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 nov 2011, 19:48 
Offline
Bijenkoningin

Geregistreerd: 15 nov 2010, 20:32
Berichten: 5664
leuk project veel werk denk ik kom maar op met rest van de foto`s zou ik zeggen!!!

_________________
No Farmers No Food


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 nov 2011, 19:49 
Offline
the nightflier
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2006, 15:46
Berichten: 28819
Mooi Frans!

Was van Egdom de 1e eigenaar??


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 nov 2011, 15:56 
Offline
Mier

Geregistreerd: 21 jun 2011, 18:39
Berichten: 31
Woonplaats: ASPEREN
Na een half jaar onderhandelen over de prijs en nadat ik in belgie de papieren gevonden had
bij P. van Egdom besloot ik toch om de truck te kopen.
De truck werd eerst volledig gestript waarna het chassis naar de straler kon.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Nadat alle draaipunten geinspecteerd en vervangen werden kon het gespoten worden.

Nu kwamen de Rockwell assen aan de beurt hiervan werden alle keerringen + sleeves
vervangen .
Aan lagers, remvoering, trommels etc.mankeerde niets,wel werden alle remboosters gereviseerd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat dit niet vanzelf ging zie je wel aan de gesneuvelde dop maatje 65
Afbeelding
Toen de assen weer geassembleerd waren konden deze onder het chassis geplaatst worden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Fuller 12513 versnellingsbak zag er van binnen als nieuw uit, wel werden alle keerringen
en de afdichtingen van de high/low en splittercylinder vervangen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Van de Spicer dubbele plaatkoppeling werd het druklager en de prise-as rem vervangen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 nov 2011, 19:13 
Offline
Ei

Geregistreerd: 09 nov 2011, 20:59
Berichten: 6
Woonplaats: Spaubeek
Ziet er schitterend uit!

_________________
More Scale Building: http://www.hollandmodelbouw.yourbb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 nov 2011, 23:49 
Offline
Enigma
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 jul 2005, 15:47
Berichten: 10530
Goed werk !

_________________
Die van jou is misschien dikker of langer, maar die van mij komt tenminste omhoog !

Luctor et emergo !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 nov 2011, 00:01 
Offline
Grunneger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 aug 2007, 21:59
Berichten: 10069
Woonplaats: doezum
Interessant verslag tot nu toe :duim:

_________________
Angst is moar veur eem', spiet is veur altied.

johannes@buzzybeeforum.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 nov 2011, 18:34 
Offline
Mier

Geregistreerd: 21 jun 2011, 18:39
Berichten: 31
Woonplaats: ASPEREN
Nu was de motor aan de beurt.
Dit was een heel ander verhaal,de mensen van WAGO in vuren waar ik de auto gekocht had,vertelden mij dat de auto 7 jaar geleden op een dieplader gebracht was en dat tot 2x toe
een monteur bezig was geweest om hem draaiend te krijgen zonder resultaat.
Dit vroeg om een uitgebreide inspectie!!!
Allereerst werd de olie afgetapt en geanaliseerd ook werden de oliefilters opengeknipt er werd niets verdachts gevonden.
Toen werd de carterpan eronderuit genomen tot mijn schrik zag ik iets onderin liggen......
Een stuk V snaar!!! hoe komt zoiets in godsnaam erin???? gelukkig loos alarm.
Na inspectie van een hoofd en een drijfstanglager werd geconcludeerd dat deze motor nog
als nieuw was!
Er werd een externe oliepomp op het hoofdsmeerkanaal aangesloten om te zien of alle delen in de motor goed gesmeerd werden met name of de sproeiers van zuigerkoeling hun werk naar behoren deden.Alles was o.k. dus werd de motor dichtgemaakt,tijd voor een proefstart!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De motor werd gestart en ging goed rond doch wilde niet aanslaan,en rookte niet uit de uitlaat
er kwam dus geen brandstof in!
Gelukkig heb ik redelijk wat ervaring met Cummins motoren dus na demontage van een brandstofklep uit de PT pomp en deze gereinigd te hebben werd wederom gestart,meteen
sloeg de motor aan en draaide na min.7 jaar stilstand weer redelijk netjes! Met een prachtige oliedruk van min.65PSI.
Bij het testen van de jake brakes bleek dat deze bij 2 cylinders niet goed fuctioneerden dit vroeg om nadere inspectie.maar al met al was ik dik tevreden!
IK besloot alle keeringen te vervangen.
De turbo werd gereviseerd, en de compressor van het remsysteem kreeg nieuwe klepjes en unloader valve daar ik roest gevonden had en hier geen risico mee wilde nemen.
De motor werd geheel opnieuw afgesteld {kleppen, injectors,jakes}hierbij vond ik 2 gescheurde
huizen vande jake brakes 1 was reeds gelast deze moest ik maar vervangen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nadat starter en dynamo gereviseerd waren werd de motor 5 uur proefgedraaid.
nadat de koppeling en versnellingsbak gemonteerd waren kon de motor in het chassis getakeld
worden


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 nov 2011, 23:22 
Offline
Enigma
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 jul 2005, 15:47
Berichten: 10530
Serieus bezig geweest ! Netjes !

Ik heb overigens even een overbodige quote uit je laatste bericht verwijderd.

_________________
Die van jou is misschien dikker of langer, maar die van mij komt tenminste omhoog !

Luctor et emergo !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 nov 2011, 19:50 
Offline
Duizendpoot

Geregistreerd: 12 aug 2010, 22:31
Berichten: 2204
Woonplaats: westkapelle
is dit de restauratie van de Autocar die je nu rijdt,waar je mee op Utrecht hebt gestaan??



leon,westkapelle


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 nov 2011, 18:27 
Offline
Duizendpoot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jun 2005, 15:12
Berichten: 1422
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Dat is pas restaureren ! Mijn complimenten !

Ben benieuwd naar je volgende berichten :duim:



Gr Colin

_________________
'86 Honda Civic
'92 Volvo 945 B230FB H5


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling