Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 05 dec 2019, 22:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 nov 2011, 17:40 
Offline
Mier

Geregistreerd: 21 jun 2011, 18:39
Berichten: 31
Woonplaats: ASPEREN
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu de aandrijflijn in het chassis getakeld was kon het chassis weer terug om verder afgebouwd te worden.
Afbeelding
Nu was de radiateur aan de beurt,hiervan was het complete koelblok verrot en om dit weer nieuw te laten maken was me veel te duur.
Aangezien ik als alleenverdiener toch mjin gezin draaiend moet houden was ik op zoek naar een andere oplossing.
Bij een dumphandel [huiden] kwam ik in contact met Leen de Wit uit Oudenwater die mij aan een koelblok kon helpen voor een vriendenprijsje van 100 euro :duim: :duim:
Dat dit blok dikker was en aangepast moest worden aan mijn onder en bovenbak was minder erg
want tijd is voor mij minder belangrijk dan geld en als ik geen plezier had gehad in sleutelen dan was ik nooit aan zo een project begonnen!
Afbeelding
Dit was het verrotte koelblok
Afbeelding
Dit dikkere koelblok kon ik met 2 verloopplaten pas maken op mijn onder en bovenblok.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo kreeg ik nadat ik de kerstvakantie er voor opgeofferd had een perfecte radiateur met nog
meer koelend vermogen dan een nieuwe!


Laatst bijgewerkt door frans van dam op 20 nov 2011, 19:26, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 nov 2011, 18:03 
Offline
Mier

Geregistreerd: 21 jun 2011, 18:39
Berichten: 31
Woonplaats: ASPEREN
richard van baal schreef:
Stond dit machtig apparaat niet langs het kanaal in de buurt van Helmond???


Als je afgelopen zomervakantie bedoeld?
Ja ik ben inderdaad daar geweest.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 nov 2011, 18:23 
Offline
Mier

Geregistreerd: 21 jun 2011, 18:39
Berichten: 31
Woonplaats: ASPEREN
Gert Poelman schreef:
Mooi Frans!

Was van Egdom de 1e eigenaar??

Nee,ik vermoed dat Sarens de eerste eigenaar geweest is omdat ik met het restaureren de Kleur van Sarens tegen kwam.
Wat ik zeker weet is dat de truck bij Gruwez in brugge gewerkt heeft.
Hierna is dit bedrijf overgenomen door P van egdom in heist op den berg.
Wago in Vuren kocht 2 autocars 1x DC10364B en 1xDC9364B en enkele diepladers van P van egdom,waarvan ik er dus de DC10 kocht.
De DC9 is nadat ik er verschillende delen vanaf gekocht heb verschrot.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 nov 2011, 18:36 
Offline
Mier

Geregistreerd: 21 jun 2011, 18:39
Berichten: 31
Woonplaats: ASPEREN
leon wouters schreef:
is dit de restauratie van de Autocar die je nu rijdt,waar je mee op Utrecht hebt gestaan??



leon,westkapelle

Ja,dat is wel duidelijk, er is tot nu toe maar 1 Autocar van het type DC10364B in nederland gerestaureerd.
Ger Spetgens uit Deurne is op dit moment met een DC9364B bezig.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 nov 2011, 20:21 
Offline
Ei

Geregistreerd: 13 jan 2011, 21:02
Berichten: 9
frans van dam schreef:
richard van baal schreef:
Stond dit machtig apparaat niet langs het kanaal in de buurt van Helmond???


Als je afgelopen zomervakantie bedoeld?
Ja ik ben inderdaad daar geweest.


Lees denk ik in je laaste bericht wat ik dacht


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 nov 2011, 19:00 
Offline
Mier

Geregistreerd: 21 jun 2011, 18:39
Berichten: 31
Woonplaats: ASPEREN
er werd een compleet nieuw remsysteem aangelegd en de luchttanks werden bij een instantie gekeurd.
Ook werden de voorspatborden nieuw gemaakt naar voorbeeld van de oude.
Afbeelding
Dit was niet zo moeilijk daar het allemaal vlakke plaat was.
Afbeelding
met wat knippen:
Afbeelding
Afbeelding
En wat zetten:
Knutsel je zo een nieuw spatbord in elkaar,gelukkig mocht ik wederom de werkplaats van mijn werkgever gebruiken :duim: :duim: :duim:
Afbeelding
Na de proefmontage begon het chassis alweer het stoere uiterlijk van een echte Autocar te krijgen.
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 nov 2011, 20:42 
Offline
Enigma
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 jul 2005, 15:47
Berichten: 10530
Ziet er weer goed uit ! En werkgevers die apparatuur beschikbaar stellen zijn ook erg tof :lol:

_________________
Die van jou is misschien dikker of langer, maar die van mij komt tenminste omhoog !

Luctor et emergo !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 dec 2011, 17:18 
Offline
Mier

Geregistreerd: 21 jun 2011, 18:39
Berichten: 31
Woonplaats: ASPEREN
Het begon nu serieus te worden dat ik een goede cabine nodig had!
In nederland of europa was geen cabine te vinden,zelfs met wat ik via internet uit de usa aangeboden kreeg stemde mij niet echt vrolijk,op de fotos zag je al dat het roestbakken waren.
Gelukkig kreeg ik via een kennis contact met iemand in Canada die voor mij zou kijken.
Via hem kwam ik op het spoor van deze cabine.
Afbeelding
van een andere truck kocht ik de uitlaten en brandstoftanks,de tanks waren veel te lang, maar
ik kon deze wel inkorten.
Afbeelding
Tussen iets kopen en het daadwerkelijk voor de deur te hebben staan zit nog een hele lange weg :blabla: :muur:
Met de verscheper heb ik veel problemen gehad.
Toen deze opgelost waren,en ik informeerde of er in canada geladen kon worden kreeg ik als antwoord we have a problem!
Bij het uit het veld halen van de cabine bleek dat de bodemplaten geroest waren door het staan op de grond,zo wilde men de cabine niet verkopen,als oplossing wilde men mij mijn geld terugsturen of de cabine van de truck waar ik de uitlaten en tanks van gekocht had erbij doen
dit paste mij wel,Deze cabine staat op dit moment te koop.
Afbeelding
Toen de container aankwam viel de inhoud niet tegen,alles was keurig met spanbanden gezeevast,dus geen schade.
Afbeelding
Er werd besloten om de cabine te


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 dec 2011, 21:44 
Offline
Duizendpoot

Geregistreerd: 12 aug 2010, 22:31
Berichten: 2186
Woonplaats: westkapelle
schitterend Frans,maar is niet voor iedereen gelijk duidelijk niet iedereen is bekend met type`s of modellen.maar alsnog bedankt voor info,zal volgende keer je aanspreken(was er ook in Utrecht)



leon,westkapelle


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 dec 2011, 16:10 
Offline
Mier

Geregistreerd: 21 jun 2011, 18:39
Berichten: 31
Woonplaats: ASPEREN
Er werd besloten om de gehele cabine te strippen en deze weer geheel nieuw op te bouwen,menigeen verklaarde mij voor gek,maar achteraf ben ik blij dat ik soms een eigenwijs
baasje ben want als je alles gesloopt en gestraald hebt zie je pas echt wat hard is en wat niet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De cabine werd bij een gespecialiseerd straalbedrijf in Beesd (GLD) gestraald en nadat de slechte plekken in beeld waren gebracht kreeg het zijn eerste basis coating.
Nadat de slechte plekken uitgeslepenen vervangen waren was de basis weer als nieuw
Afbeelding
de cabine werd aan de binnenkant/onderkant/schutbord gespoten ener kon een begin gemaakt worden met het opbouwen.
Afbeelding
Ik beslootom de cabine zo te veranderen dat ik er luchtvering onder kon zetten we worden teslotte een dagje ouder :D
Ook besloot ik om het complete dashbord van mijn andere cabine te gebruiken omdat deze
veel meer meters had.
Afbeelding
Afbeelding
Dat je daarmee wat op je hals haalt moge duidelijk zijn.
De bedrading is allemaal wit met een code bv WWP1 als je dan gaat meten kom je erachter
dat WWP staat voor wash/wipe dus ruitensproeier en 1 is de voeding.
Je begrijpt dat zonder schema er menig uurtje besteed is aan het doormeten van de bedrading.
Afbeelding
Afbeelding
Jammer genoeg kon ik mijn orginele uren en KM teller niet in dit dashbord kwijt.
Nu kwam het strak maken en spuiten van de cabine in beeld,en hoewel ik tot nog toe alles alleen gedaan had was ik heel blij met het aanbod van een kennis dat hij dit voor mij wilde
doen.
In ruil hiervoor Heb ik een MAN motor uit 1956 gereviseerd dit was een mooi klusje omdat er geen passende hoofd en drijfstanglagers voor te krijgen waren deze heb ik zelf pas moeten maken.
Later kwam er nog een motor bij van een toyota heftruck. Kortom we hebben elkaar perfect
geholpen waarbij onze portomonnais gesloten konden blijven :biertje:
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig was het spuitwerk goed geslaagd en kon de cabine geplaatst worden.
Afbeelding
Afbeelding
Dit was in de zomervakantie van 2008,ik had tegen idereen gezegd dat ik dit jaar ermee zou rijden dus er was geen tijd te verliezen,de brandstoftanks moesten nog ingekort worden
Afbeelding
Afbeelding
Met een mal(een soort grote slangenklem) werd de tank en het deksel doorgeslepen en weer aangelast
Afbeelding
Op oudjaarsdag werd besloten de eerste proefrit te maken,op een keukenkrukje zonder ramen
en deuren en zonder uitlaatsysteem werd de truck voor het eerst op eigen kracht uit de schuur gereden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Of de testrit geslaagd was???? :stampen: :stampen: :stampen:
Gelukkig reed de auto perfect en deed de aandrijflijn precies wat ik ervan verwachtte.
De testrit was goed voor de motivatie, want er moest nog veel gemaakt worden.
De zware 3.5inch zwaartransportschotel en de 250tons Rockinger trekhaak
Afbeelding
Er werd een hulpchassis gemaakt met achterbummper
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het uitlaatsysteem werd nieuw gemaakt van RVS,en de filters en inlaatbuis werd gemonteerd.
Afbeelding
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door frans van dam op 26 dec 2011, 19:44, in totaal 6 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 dec 2011, 18:40 
Offline
Duizendpoot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jun 2005, 15:12
Berichten: 1416
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Prachtig die testrit :boo: :duim: :duim:

_________________
'86 Honda Civic
'92 Volvo 945 B230FB H5


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 dec 2011, 19:08 
Offline
Grunneger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 aug 2007, 21:59
Berichten: 10282
Woonplaats: doezum
Citaat:
Dat je daarmee wat op je hals haalt moge duidelijk zijn.

:shock:
Ik doe het je niet na........

Citaat:
Ik besloot om de cabine zo te veranderen dat ik er luchtvering onder kon zetten we worden teslotte een dagje ouder

Zat er origineel ook vering onder de cabine??

Leuk om te zien hoe de auto onder handen genomen is :duim:

_________________
Angst is moar veur eem', spiet is veur altied.

johannes@buzzybeeforum.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 dec 2011, 19:34 
Offline
Mier

Geregistreerd: 21 jun 2011, 18:39
Berichten: 31
Woonplaats: ASPEREN
Nee,origineel stond stond hij in 3punts opstelling alleen op rubberblokken maar gezien het
(veer)pakket dat gemonteerd is ben ik toch wel erg blij dat ik dit gedaan heb.
Overigens is het best mogelijk dat er ook andere Autocars met luchtvering onder de cabine zijn
Alle Autocars werden namelijk volgens specificatie van de klant gebouwd,zo is er eigenlijk nooit
2 dezelfde te vinden tenzij ze voor dezelfde klant en dezelfde tijd gebouwd werden.
Ik zal hier later nog wel eens op terugkomen als ik wat over de historie van het merk Autocar
zal vertellen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 dec 2011, 19:37 
Offline
Mier

Geregistreerd: 21 jun 2011, 18:39
Berichten: 31
Woonplaats: ASPEREN
Afbeelding
Als Ton bezig is,is hij een ware kunstenaar.
Afbeelding
Nadat de deuren geplaats waren moest de motorkap nieuw gemaakt worden.
Dit was nog een hele klus omdat dit op een andere lokatie gedaan moest worden dan waar de
truck stond.
d.m.v 2 mallen die ik eerst gemaakt had heb ik met eindeloos geduld de 2 platen gebogen .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na het spuiten van de kap en de montage ervan werd een afspraak gemaakt bij de RDW
Afbeelding
Zo werd de auto aangeboden bij RDW te Zwijndrecht om het kenteken over te schrijven.
De auto had een belgisch kenteken nl.HGU 540.
De dag voor de keuring ben ik wezen voorkeuren bij garage de ruyter in meerkerk waar geen grote problemen aan het licht kwamen.
de volgende dag met groene platen naar Zwijndrecht gereden via de provinciale weg want
het is wel spannend met een auto die tot de laatste bout uit elkaar geweest.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 dec 2011, 21:45 
Offline
Wandelende Tak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 aug 2011, 10:41
Berichten: 555
Woonplaats: Baarn
Wat een prachtige stoere wagen! Stond deze afgelopen jaar ook niet in de Transmobiel? :duim:

_________________
1978 Zündapp KS50 | 1993 Suzuki VX800 | 2004 Fiat Punto 1.2 Dynamic | 2006 Alfa 147 1.9 JTD Distinctive


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling