Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 06 dec 2019, 16:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Polo 6N GEEL
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 okt 2012, 13:06 
Bezige Bij

Maar eens een topic aanmaken voor mezelf.

Ik ben sinds een aantal weken in het bezit van een knalgele polo 6N 1.4 multipoint
Ik heb hiervoor 2x een polo 2F gehad (beide 1.3 monopoint)
Afbeelding
Afbeelding
Beide uiteindelijk naar de sloop afgevoerd. De witte had ik gewoon geen zin meer in en was motorisch niet in orde. De groene was er nog veel erger aan toe, slechte ophanging, kromme kas enzovoorts.
Groene heb ik enkele maanden mee gereden. De witte 2 jaar.

Nu dus nieuwste aanwinst:
Afbeelding
Zoals ie bij de handelaar stond

Afbeelding
Afbeelding
Na een poetsbeurtje (auto had meer dan een halfjaar bij de handelaar gestaan dus dat was wel nodig)

Ondanks dat de auto een nieuwe apk had, kwam een weekje later (na al de hele week gerammel te hebben gehoord) ineens een stukje veer onder de auto uit.
Afbeelding
Halsoverkop een setje gebruikte veerpoten eronder gezet. Nu tikt het nog steeds aan die kant, maar vermoedelijk is het toplager stuk van die veerpoot. Dus die ga ik binnenkort even vervangen.
Inmiddels ook zelf de auto voorzien van een nieuw oliefilter en een paar liter nieuwe olie.

Afbeelding
Embleemloos grilletje gemonteerd.

Vervolgens na 3 weken had ik opeens een warmloper.
Thermostaat en het thermostaathuis waren stuk gegaan.
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels moest ook de rotor en verdelerkap worden vervangen. Motor liep moeilijk na een tijdje stilstaan en startte soms simpelweg niet. Vermoedelijk is het nu opgelost (had er alleen last van toen ik de auto voor de eerste keer gebruikte na aankoop en vorige week nadat ik m 2 weken niet gebruikt had) Oude spul viel van ellende uit elkaar, rotor had speling (klemplaatje was gebroken) en de verdelerkap was zwaar versleten.
Nu loopt t weer een stuk netter allemaal gelukkig.
Voor mijn verjaardag een setje matten op maat gemaakt gekregen.
Afbeelding

Komende plannen (niet in chronologische volgorde):
- Nieuwe (verlagings)veren (de gebruikte set voorpoten was namelijk ook al erg roestig qua veren, dus zekere voor onzekere) Inc nieuwe toplagers.
- Zwart/smoke achterlampen, zijknippers, voorknippers en koplampen
- DRL in de bumperlijsten (dus niet opvallend)
- Distributieriem + hydrostoters en multiriem laten vervangen
- ander uitlaatje (is nu al aardig roestig) ws wat meer geluid maar zonder lelijke eindsierstukjes die onder de bumper uitsteken (zit nu ook niet zo, dus dat wil ik zo houden)
- Subje achterin zonder ruimteverlies (gelukkig produceert het originele composetje al best goed geluid, dus dat heeft geen haast)
- wat gele accenten in het interieur (nee geen overkill, zoals de matten, gewoon subtiel.
- Polijstbeurtje
- roestplekken bijwerken
- Deuk in de motorkap laten uitdeuken of een andere kap erop zetten.
- CV
- Mistlampen

En wellicht komt er tzt wel wat bij.

Met een beetje geluk binnenkort wat updates wat betreft de lampen en de veren.

Edit: ff wat fotos kleiner gemaakt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Polo 6N GEEL
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 okt 2012, 14:00 
agribee

Succes er mee, als hij maar een beetje in orde blijft heeft het wel potentie om een mooie auto te worden

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 okt 2012, 16:23 
Bezige Bij

distributieriemset, waterpomp en multiriem zijn binnen
Afbeelding

Verlichting ook al grotendeels. Daar maak ik wel een foto van als ze in de auto zitten.
Morgen komt er nog een pakket binnen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 okt 2012, 22:04 
Bezige Bij

Helaas bleek 1 van de geleverde verlichtingsdelen (zijknipperlichten) niet te passen, blijkbaar voor vw passat (vrijwel hetzelfde, maar iets groter en andere lampaansluiting)
En vandaag werkte opeens de ruitensproeier niet meer aan de achterzijde. Maar dat komt doordat t slangetje eraf is gesprongen. Dus dat verhelp ik morgen even (accu moet ervoor eruit, want die zit er voor)
Verder de bandjes maar eens wat lucht gegeven. Rijdt weer wat minder zoekerig (uitlijnen moet sowieso nog gebeuren, dus perfect is anders)

Hopelijk vind ik de juiste zijknipperlichten nog eens... Gelukkig wel geld teruggekregen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 nov 2012, 15:29 
Bezige Bij

Voorknippers vervangen voor zwarte alvast, omdat de oude blijkbaar niet goed meer vast zaten (steuntje afgebroken)
Afbeelding

Ik was de ophanging aan de voorkant aan een inspectie aan het onderwerpen omdat ik de veren rondom wil gaan vervangen voor verlagingsveren.
Maar toen kwam ik erachter dat de voorbanden er zo uit zagen:
Afbeelding
Afbeelding
Resultaat van verkeerd uitgelijnt rondrijden in minder dan 1500km.

Vandaag nieuwe banden gemonteerd en gewisseld van voor naar achter. Dus de nieuwe zitten achter nu. Vredestein Quatrac 3. prijzig, maar beter dan chineese troep.

Gelukkig met de inspectie geen spelingen kunnen constateren alleen een fuseekogel die wat makkelijk meegaf, maar zonder speling (wel een puntje om in de gaten te houden)
Onderdelen besteld zodat ik de veren kan vervangen. Daarbij horen nieuwe toplagers en voor de zekerheid zet ik er ook nieuwe schokdempers op rondom. Dan heb ik daar ook geen omkijken meer naar.
En dan wordt de auto WEL uitgelijnt.

Dus flink geld uitgegeven weer. maargoed banden zijn het duurste helaas.
Hitteschild wat rammelde onder de auto is ook terug vastgezet, lekker rustig!

Hopelijk over een weekje de onderdelen binnen en dan kan ik weer aan de slag.
Auto staat dus ffkes stil tot de nieuwe spullen eronder zitten en ik ermee naar de uitlijner kan rijden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 nov 2012, 09:44 
Duizendpoot

Ja uitlijnen is zeer belangrijk.

Bij mijn Omega zijn de draagarmen en voorpoten aan voorzijde vervangen. Sindsdien heb ik 'm al twee keer uitgelijnd, maar trekt nog steeds naar rechts..
Ik zie mijn bandjes ook steeds slechter worden :muur:

Leuk autotje, veel succes.

gr Colin

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 nov 2012, 23:33 
Bezige Bij

Heb je volledige uitlijning gehad of alleen "basis" De meeste uitlijners verstaan hun vak niet meer en kijken alleen wat in de computer staat wat kan worden aangepast. Vaak kan er veel meer worden aangepast. Een goeie uitlijner doet dat wel!

Kleine update:
Zijknipperlichten alsnog kunnen plaatsen, heb een verloopje kunnen maken van de fittingen van de vorige auto en wat stekkers die ik bewaard had. Dus nu lijkt het alsof het een origineel verloopje is. Werkt ook goed zonder haperingen (solderingen willen nog wel eens slecht contact maken) en daarbij is het ook nog eens zonder aanpassingen van de originele bekabeling.
Afbeelding
Gratis knipperlichten dus uiteindelijk :D
BTW: ik kwam op het idee omdat mijn broer ook met een 6N uit 1997 rijdt. En daar waren dus andere fittingen aan gesoldeerd. Toen bedacht ik me dat ik er ook nog had liggen van de witte polo.

Verder ben ik er achter gekomen dat de veren die ik eerder had gekocht niet blijken te passen. Ze schieten scheef onder de veerschotels. Zitten wel gespannen maar de veerschotels lijken niet te passen (originele)
Afbeelding

De nieuw gekochte schokdempers gaan dan ook weer terug. En ik geef een paar euro meer uit voor een schroefset. Is dan wel stug, maar ik weet tenminste zeker dat het allemaal op elkaar past. Daarbij nieuw, dus garantie.

Deze week maar eens alles gaan regelen (terugsturen schokdempers + bestellen schroefsetje)
Verkoper van de veren heeft nog geen reactie gestuurd, ik hoop voor degene dat die dat wel gaat doen en me gaat compenseren, want het is helaas een vorm van oplichting.

btw: polo van mijn broer naast de mijne, ongeveer 8cm verschil. De mijne ga ik niet zo laag zetten omdat ik graag m heel houd aan de onderkant (mijn vorige was 60/30 verlaagd, denk dat deze 50/40 gaat worden)
Afbeelding
Nieuwe achterbandjes zijn trouwens op die foto wel te zien ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 nov 2012, 10:35 
Duizendpoot

Bij mijn auto is het probleem het gewicht en achterwielaandrijving waarschijnlijk. Andere grote auto's met achter- of vierwielaandrijving schijnen ook moeilijk te zijn.

Mijn uitlijner is door een hoop mensen mij aangeraden.. Het bedrijf zit bij mijn werk om de hoek, dat is geen probleem, maarja ik kom er liever niet zo vaak natuurlijk.

Mooi opgelost met je lampje.

Hij staat wel hoog inderdaad naast die verlaagde Polo :hubba:

gr Colin

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 dec 2012, 01:04 
Bezige Bij

Schroefsetje geregeld, werd pas een week later geleverd (pakket zoekgeraakt natuurlijk)
Kreeg ik een set binnen die niet compleet was en kwalitatief nou niet echt om naar huis te schrijven was. het ergste was nog dat ze defecten bleek te hebben op het schroefdraad waardoor ze niet volledig te stellen waren.
Beetje rompslomp gehad met de leverancier. Uiteindelijk wel wat kunnen regelen., wordt maandag terug opgehaald en als het goed is heb ik dan aan het eind van de week een nieuwe schroefset van een ander merk in huis. Hopelijk is die dan wel compleet en zonder defecten.

En dan hoop ik dat ik toch eindelijk de boel eronder kan zetten, en de auto kan gaan laten uitlijnen. En dat ik er eindelijk weer mee kan gaan rijden. Ben inmiddels al bijna een maand gebruik aan het maken van de auto van mijn ma.

Heb ook een adresje gevonden voor de distributieriem te laten vervangen.
Aangezien ik alle onderdelen al heb liggen, zijn er niet zoveel garages bereid om het te vervangen. Zelf ga ik me daar niet aan wagen. 1 van de motorsteunen moet eraf en ik heb geen materiaal om dan de motor ondersteuning te bieden.

Tevens worden dan de hydrostoters en de nokkenas vervangen. Die laatste is overigens een nokkenas die wat betere prestaties gaat leveren. Maar die had ik al liggen. Oorspronkelijk bedoeld om in het blokje van de witte 2F te leggen (bewaard). Daar ligt al een bewerkte kop voor. Dat blokje zal voorlopig nog een tijdje niet gebruikt gaan worden, en ik zet er dan een wat betere as in. Dus dan had ik deze over, kan die dus mooi in de 6N. Ligt anders toch maar stof te happen.

Maar binnenkort dus met een beetje geluk een update. En dan komen er gelijk een aantal kleine updates bij.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 dec 2012, 01:25 
Bezige Bij

Nieuwe schroefsetje kwam gisteren eindelijk binnen.
Stuk betere kwaliteit!
Vant weekend invetten en alvast voormonteren en dan van de week maar eens beginnen met onder de auto te zetten. Lekker in de kou ;)

Moet ook nog even kijken wat voor banden ik eigenlijk aan de voorkant heb, of dat nou all seasons zijn of zomerbanden zijn...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 dec 2012, 20:03 
Bezige Bij

Afbeelding

Voorpoten liggen klaar voor montage. Willekeurige hoogte ingesteld zodat het straks wat minder werk is om ze goed te zetten.
Achterpoten moet ik eerst het origineel eronder vandaan hebben om te kijken hoe het precies moet zitten, dus die kan ik nog niet doen.
Nu wachten op beter weer...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 dec 2012, 22:39 
Bezige Bij

Morgen eindelijk aan de klus. Ben benieuwd hoe t gaat uitzien. Met een beetje geluk dus morgen weer een flinke update!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 dec 2012, 20:20 
Bezige Bij

50% done
Fuseekogelrubber rechts was ook leeg aan het lopen, dus die willen vervangen, lukte niet, dus dat laat ik maar bij een garage doen. Wel alvast gehaald.
Vooraan was de willekeurige instelling wel goed eigenlijk. Hoeft voor mij niet super laag. Dus zo laten staan. Moet ze alleen nog borgen. En op een rechte plaats even nastellen, wellicht want origineel stond ie ook niet geheel recht.
dit is nu 6cm, en hij zal vast nog wel iets nazakken. Hij was trouwens veel minder stug als de vaste set die mijn broer onder zijn 6N heeft. Hij is zelfs minder stug dan de vaste set die onder mijn witte 2f zat (zelfde merk)
Gelijk even de wielkasten (het bekende hoekje achter het plastic) maar eens gereinigd. Bestuurderskant zat een laag van een cm of 10, bijrijderskant 3cm ongeveer. Nu zoveel mogelijk schoongemaakt, wat een troep...

Foto's!
voor:
Afbeelding

na
Afbeelding

Voor de oplettende kijker: er zijn op deze fotos nog 3 andere, kleine updates te zien.

Morgen verder! (hopelijk blijft t lang genoeg droog)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 dec 2012, 22:41 
Bezige Bij

Afbeelding
Hij was nog niet af op die foto, maar het was al donker toen ik eindelijk klaar was. Dit is wel de hoogte geworden, rondom c.a. 6cm.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 dec 2012, 20:50 
Bezige Bij

vooraan nog 1,5cm omlaag gedraait:
Afbeelding

Helaas een plas water achter de bijrijdersstoel ontdekt. Dus als de auto weer bruikbaar is ga ik uitzoeken waar dat aan ligt en oplossen. Dus voorlopig maar laten drogen en even iets absorberends erin.
Morgen verder met de CV in te bouwen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur