Even een korte update van het project.
Er zat geen fahrzeugbrief (kenteken) bij de aanhangwagen maar wel een verklaring van de verkoper dat hij eigenaar was enz.
Het RDW station bezocht en mij wensen kenbaar gemaakt, Antwoord en advies van de RDW keurmeester: begin met aanvraag "Geen Bezwaar afgifte kenteken" bij het KBA (de Duitse RDW). (Gisteren antwoord van de RDW, alles in orde, KBA heeft groen licht geven)
Maak de aanhangwagen technisch klaar (Remmen, Banden, verlichting) maar niets aan restaureren !! en maak een keuringsafspraak (staat al ingepand).
We keuren de aanhangwagen en geven dan een kenteken af en daarna kun je gaan restaureren.
Dus op bandenjacht naar de oude maat 8,25-20 typisch 50-60er jaren en geluk er is nog een fabrikant die ze maakt.
Dan de ombouw van 1 leidingremsysteem naar 2 leidingsremsysteem.
En dan nog de verlichting klaar maken.
In de tussentijd de oude banden er af gehaald en naar de straler/spuiter gebracht.
Dan alle remdelen gaan zoeken: Remventiel/klep, Remcilinders, Remkrachtregelaar, Slangen, Koppelingen enz.
Voor de verlichting nieuwe houders gemaakt.
De remtrommels verwijderd om de lagers te controleren, helpppp, er mist op de remschoen van een wiel een halve remvoering !?!?!?, dan alle remvoeringen tegelijk maar vernieuwen.
Hier wat foto's.

Velgen klaar voor het stralen

De wielmoeren klaar om te stralen