Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 30 okt 2020, 04:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 dec 2006, 17:13 
Enigma

Vandaag de vooras gedemonteerd. De bouten zaten niet eens zo heel erg vast ! Het wegsjouwen/-slepen van de as was oingewikkelder. Ik heb er maar een spanbandje aan geknoopt zodat ik het ding makkelijker kon tillen.

De 27e haalt Ramon het chassis op.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 dec 2006, 23:28 
Enigma

Vandaag heb ik weer wat losgeschroefd: de metalen plaat onder het dak voor de magneetvoet van de antenne van m'n 27-MC bakkie, versnellingspook, stangetje van de verwarming, bankrails voor, plastic afdekkapje voor het bovenste voorderuscharnier rechts, bekleding van het aflegvakje, radio, palmabak (gemaakt van 1,5 mm dik RVS, vastgezet met 4 RVS haakjes en 8 vleugemoeren) en de kofferbak leggehaald.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 jan 2007, 21:21 
Oud-Roerganger

Afbeelding
Afbeelding
Merk en type: Citroën 2cv
Eigenaar: 2cv
Land van herkomst: Nederland
Datum: 2 januari 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 jan 2007, 21:24 
Enigma

Gaaf ! *O*

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 jan 2007, 18:06 
Enigma

Vrijdag weer naar Duckservice geweest voor een lading onderdelen en het in elkaar zetten van m'n achteras. Alle lagers in m'n achteras zijn nieuw op 1 na. Die wordt later vervangen door een nieuwe. De reden dat 1 lager niet vervangen is door een nieuwe is dat door roest de achterasbuis iets dikker was geworden. Daardoor ging het lager er moeilijk op en is het lager per ongeluk kapot geslagen (de kooi waar de wentellichamen in zitten knapte). het 2e handse lager wordt als m'n Eend weer rijdend is vervangen door een nieuwe.

Overigens zijn m'n remcylindertjes achter ook nieuw.

Verder heb ik nog wat losse onderdeeltjes gekocht. Onder andere:

- Gegalvaniseerde koplampsteun
- 123 ontsteking met vacuumvervroeging
- Nieuwe uitlaat (van voor tot achter en weer terug) inclusief ophangrubbertjes en dergelijke. Indien er keuzemogelijkheid is: een die zo stil mogelijk is.
- Nieuwe zuigers + cylinders
- Olieleidingen motor
En nog wat klein spul.

De achteras zit inmiddels op het chassis, de tank zit ook vast. Morgen schroef ik 4 velgen op de naven en zet ik het chassis op z'n kant (ja, ik hou rekening met de benzine die in de tank zit). Dna kan ik de garage gebruiken om de enorme berg oude onderdelen te sorteren en netjes in dozen te doen. Nu is het namelijk een gigantische chaos in de garage.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 jan 2007, 19:37 
Enigma

Ohja, ik heb ook nog 2 leuke Visastoelen gescoord ! Duckservice zou ze wegdonderen, maar ik mocht ze meenemen !

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 jan 2007, 20:44 
Enigma

Vandaag heb ik velgjes aan de nafjes geschroefd en het chassis op assteunen gezet. Dat zag er mooi uit ! Vervolgens met 2 spanbanden, 2 balkjes en 2 blokjes hout ene hefboom aan het chassis gemaakt om het ding op z'n kant te zetten. Ik heb dus weer ruimte in de garage ! Morgen maar onderdelen sorteren. Ik zie door de bomen het bos haast niet meer :oops:

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 jan 2007, 20:58 
Enigma

Een nachtje rust doet wonderen. Vandaag de garage opgeruimd en wat voorbereidingen getroffen voor het electrolytisch ontroesten van wat onderdeeltjes. Ook kwam ik m'n hoofdremcylinder tegen met de pedalenset er nog aan. Echter, hoe krijg ik die 2 van elkaar gescheiden ? Want ik weet niet of je bij een nieuwe hoofdremcylinder ook nieuwe buisjes krijgt om die 2 aan elkaar te verbinden.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 jan 2007, 21:31 
Bijenkoningin

Je bent echt hard bezig :D
Ik kan dat wel waarderen. Als ik weet dat er veel tijd (en geld?) ergens in is gestoken door iemand dan vindt ik zelfs een uitgebouwde Golf mooi ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 jan 2007, 23:10 
Enigma

Nou, ik vermoed dat ik er bovengemiddeld veel geld in heb gestoken. Zo'n 3500 pleuro aan onderdelen alleen al ! En dat bedrag zal wel verdubbeld worden ...

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 jan 2007, 19:46 
Enigma

Vandaag is m'n koets weg gegaan. Het deed best wel een beetje pijn m'n ouwe trouwe blaue hokkie op een aanhangertje weg te zien rijden.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 jan 2007, 19:48 
Oud-Roerganger

wat gaat er ook alweer met de koets gebeuren?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 jan 2007, 19:54 
Enigma

Nieuwe eigenaar. Die smeert er waarschijnlijk een lik verf op en schroeft het ding op een ander chassis.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 jan 2007, 12:13 
Nachtpauwoog

Gaaf, ik ben gek op 2cv, ik hou dit topic in de gaten!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 jan 2007, 19:06 
Enigma

Gek op 2cv (mij dus) of gek op de 2cv (dus de auto's) ? ;) :lol:

2 kunststof voorspatborden gekocht. Ze zijn nog nieuw ! 8) Als het goed is ga ik ze 11 februari met Alex ophalen.

Overigens komen er Visa stoelen in m'n Eend. Reden: ik wou zowieso el een 'zitmeubel' met hoofdsteunen en ik heb laatst in een Visa gezeten. De stoelen zaten erg lekker en Duckservice had nog 2 van die stoelen staan. De bekleding was niet super mooi meer en ze zouden ze weg doen, maar ik mocht ze meenemen voor 'wèhnâg' ;)

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur