Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 19 jun 2019, 12:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 jun 2007, 12:54 
Ei

potlood en papier heb ik al een keer gedaan maar wil is wat nieuws proberen en paint is wel handig maar ik krijg die lijnen niet mooi op elkaar aangesloten dus dan word het denk toch photoshop zal ik moeten kijken of ik hem kan downloaen zal vast wel lukken.
gr arthur

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2008, 18:15 
Ei

Hee,, Ik zat even op google te kijken voor een tekenening als voorbeeld.. Ik wil namelijk de vrachtwagen van me vader natekenen. Nu kwam ik via google hier en zag enkel voorbeelden, onderandere die getekende. Nu kan ik zelf wel aardig tekenen enz.. Maar geen ervaring met vrachwagens tekenen, ik teken nauwelijks dingen van deze richting.. Nu was mijn vraag aan jullie.. Hebben jullie nog enkele tips, voor degene die ervaring heeft met dit soort tekeningen, om een goede vorm te krijgen en zodat alles een beetje in verhoudingen klopt.. Moet ik dan eerst dingen gaat meten en doen..?? Moet ik verschillende delen eerst apart tekenen om te kijken wat het mooist lijkt? Of nog weer andere dingen waar ik op moet letten..??
Please help me!! :cry:

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2008, 18:27 
Oud-Roerganger

een foto overtrekken is een goede manier om een idee te krijgen van verhoudingen dacht ik.

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2008, 18:31 
Ei

Alexxxxx schreef:
een foto overtrekken is een goede manier om een idee te krijgen van verhoudingen dacht ik.

Okee.. Ennu hoe wil je dat dan gaan doen met die schaduwen dan? Ik kan wel schaduwen tekenen etc, zo is het niet.. Maar dat word lijkt mij toch nooit mooii??:$
En eh.. Hoe kun je het mooi overtrekken dan?? :? Dat lukt lijkt mij toch nooit :S?

Laatst bijgewerkt door em0romance op 20 feb 2008, 18:35, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2008, 18:34 
Oud-Roerganger

Ja, geen idee, ik kan er ook niks van :oops:

Schaduwen arceren? En gewoon een foto uitprinten en de belangrijkste lijnen een streep overheen? Veel oefenen denk ik.

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2008, 18:38 
Ei

Hmm.. Ja, maar de foto is te klein qua uhm.. verhoudingen. Want de vrachtwagen past er anders niet op, hij vervoerd groot-transport in buitenland, dus die foto's die hij neemt die zijn van wat verder weg om alles erop te krijgen. En in delen uitprinte gaat gewoon niet echt ;)
En mijn vader die is niet goed in foto's maken dus die foto's zijn best wel lastig ook, maar hij mag van niets weten... Hij is namenlijk nooit thuis eigenlijk.. Dus soort van verassing ofzo.. dat was het idee

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2008, 18:55 
Oud-Roerganger

al hier op het forum gekeken of iemand zijn auto, of een identieke, toevallig op de foto heeft?

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2008, 19:01 
Ei

Nee niets gezien... Maar ik ga het wel even anders proberen.. Dingen een beetje opmeten en dan kijk ik wel even met paar onderdelen tekenen hoe dat eruit ziet zeg maar.. die later beetje aan elkaar tekenen en kijken hoe ze uitkomen en of het wat word xD.. Andres ewet ik ook geen oplossing eigenlijk nu zoo..

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2008, 19:11 
Oud-Roerganger

Succes in ieder geval!

En ik kan me niet voorstellen dat er niets hier op het forum staat wat er ook niet maar een beetje op lijkt ;)

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2008, 19:15 
Ei

Dankje.. Zoals ik daarv0or ook al genoemd had me vader is niet iemand die de meest goede foto's maakt, het zal echt nu wel iets anders worden hoor dan dat ik het wil ;), of de foto is. Plus, ik ga niet het hele forum afzoeken naar een foto hiervoor heb ik ook geen tijd.. :? :P dussuu.. maar kwam ook maar met toeval op dit topic..

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2008, 19:35 
Nachtpauwoog van 2005

Als ik het goed heb staan er in dit topic ook overgetrokken tekeningen.
Ik zou een foto met en kopieermachine uitvergroten en dan overtrekken met een goede fineliner of iets.
Heb ik ooit wel es gedaan zelfs, ging goed maar je moet wel kunnen tekeken een beetje anders wordt het nooit iets.

Profiel  

Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 feb 2008, 19:40 
Ei

Wezli schreef:
Als ik het goed heb staan er in dit topic ook overgetrokken tekeningen.
Ik zou een foto met en kopieermachine uitvergroten en dan overtrekken met een goede fineliner of iets.
Heb ik ooit wel es gedaan zelfs, ging goed maar je moet wel kunnen tekeken een beetje anders wordt het nooit iets.

Jaa noujaa nu omdat ik dus teken heb ik allerlei verschillende grijspotloden, H3,4 enz en B2,6 enz.. En ik heb de foto op de pc vergroot.. en nu ga ik hem met het "zachtste" potlood dat ik heb hem proberen over te trekken heel voorzichtig.. Dat moet ewl zachtjes want ik heb gevoelig beeldscherm.. :oops: Ennum.. daarnaa ga ik het overgetrokken/geschetste netjes natekenen, want dat lukt mij goed.. :)

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 14 jan 2011, 15:47 
Ei

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 14 jan 2011, 17:04 
Duizendpoot

Een paar schetsen van een paar jaar terug op kladblaadjes.
Afbeelding
Afbeelding

En eentje op A4 papier.
Afbeelding

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 14 jan 2011, 19:16 
Retired

Op dit forum is er voor gekozen om geen tekeningen of computeranimaties van vrachtauto's te plaatsen.

Dit topic is daarbij een beetje aan de aandacht ontsnapt, excuus daarvoor!

De reden dat er geen tekeningen geplaatst mogen worden is omdat gebleken is dat daar nogal heftige discussies over kunnen ontstaan die erg sfeerbepalend kunnen zijn.

Op persoonlijk titel: ik vind bovenstaande tekeningen erg mooi!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur