Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 13 dec 2017, 06:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 feb 2008, 18:24 
Enigma

Ik meende dat er ooit eens ergens aan het eind van de jaren '80 of in de jaren '90 er een speciale aflevering van Are You Being Served gemaakt is. Klopt dat ? In mijn herinnering was het een hele korte aflevering (5 minuten ofzo) die deel uit maakte van een langer durend Nederlands programma op een publieke zender. In die aflevering kocht een (Nederlandse) BN-er (Ivo Niehe?) een beurs van Mr. Humphries en betaalde deze met geld wat in de beurs zat die hij zojuist gekocht had. Vanzelfsprekend kreeg hij nog wisselgeld terug ook :D

Volgens mij was de aflevering live opgenomen (of wellicht zelfs helemaal live ! ) en was het decor speciaal voor die ene aflevering hier nagebouwd.

Googelen levert niets nuttigs op.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 feb 2008, 18:31 
the nightflier

is wel waar 2CV , maar of nivo niehil daar in speelde weet ik zo even niet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 feb 2008, 19:43 
Enigma

Als ik zoek op de zoekterm 'tros "are you being served"' lijkt de 7e link van boven een beetje nuttig te zijn:

Citaat:
Trouw - archief
De feestavond was dan ook geconcentreerd rond sensationele stunts als Tros-leden die mochten meespelen in een speciale aflevering van 'Are you being served' ...
archief.trouw.nl/print?text=&fdoc=0&SORT=date&ED=ola&SEC=*&SO=*&PRD=20y&REC=t... - 11k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Maar als ik op die link klik krijg ik het volgende:

Citaat:
Goed doel

dinsdag 8 november 1994 (765 woorden)

Nog even gezocht in het najaar van 1989, maar toen in oktober noch november iets kunnen vinden over de grootse viering van het 25- jarig bestaan van de Tros. Ze zullen ...

Voor dit artikel moet u betalen. U kunt op onderstaande manieren dit artikel lezen. Voor Trouw-abonnees is dit artikel gratis. Klik hier voor een krantenabonnement.

Dit artikel bevat geen foto's en afbeeldingen.

Bah !

Maar de cache van google levert dit op:

Citaat:
Trouw - dinsdag 8 november 1994

Goed doel

RUUD VERDONCK

Nog even gezocht in het najaar van 1989, maar toen in oktober noch november iets kunnen vinden over de grootse viering van het 25-jarig bestaan van de Tros. Ze zullen er toen ook best wat aan gedaan hebben (Wim Bosboom ondervraagt Joop Landré of zo), maar het was toch meer de tijd van de première van Véronique en de doodsstrijd van TV 10. Ze hadden bij de Tros wel iets anders aan hun hoofd dan groot familiefeest. Want als er één omroep een zware aderlating heeft ondergaan door de komst van de RTL'en is het de Tros wel.

Vrijdagavond vierde de Tros het 30-jarig bestaan in elk geval wel. Thans als 'de grootste familie van Nederland'. Dat klinkt truttig, maar toch ook een stuk sympathieker dan dat overspannen getetter van Joop van der Reijden, dat hij keihard de beste is. Maar Veronica zal op zijn beurt dan ook hooguit de tweedehands uitvreter van de Tros worden, als daar de zogeheten sterren binnenkort hun kunstjes gaan vertonen.

Vijf jaar geleden had de Tros tenminste nog Van Duin, Brandsteder en Huisman in de aanbieding. En nu? Laat ik zeggen dat ik mij wel iets bij 'de grootste familie van Nederland' kan voorstellen wanneer die gebouwd is op Tineke Verburg, Martin Gaus, Ivo Niehe, Jaap Jongbloed, Linda de Mol, Ralph Inbar, Martijn Krabbé en Jack van Gelder. Als er nog eens een drogistenomroep wordt opgericht weet ik welke sterren van de Tros dan daar achter de toonbank gaan staan.

De hopeloze sterallures van Jack van Gelder... de man heeft nog nooit een tekst bedacht die het niveau van een gesprek op de statribune bij een provincieclubje ontstijgt. En dat alles wel steeds uitgesproken met zo'n opgewektheid van een patatverkoper op een zwak dagje. Of die van Ralph Inbar, die slechts één ding zeker weet: ik ben de leukste Nederlander en jullie thuis zullen dat vreten. Over Ivo Niehe zullen we het maar helemaal niet hebben - trouwens, die is helemaal niet van de Tros maar van z'n eigen bv, waarmee hij ook gerust bij de concurrentie verschijnt. Een onbetrouwbaar neefje, dat oma altijd weer weet in te pakken. Nee, geef mij dan maar Tineke Verburg. Als weervrouwtje na het journaal.

Enfin, samen deden ze met een onbegrijpelijke overmaat aan zelfbewustzijn een zeer manmoedige poging om toch vooral gezellig te lijken en zo gewoon - ik heb ook nooit het idee dat ze daar met drie Zeeuwse trekpaarden bovenuit zijn te tillen. De feestavond was dan ook geconcentreerd rond sensationele stunts als Tros-leden die mochten meespelen in een speciale aflevering van 'Are you being served' of 'Derrick'.

Het eerste geval heb ik nog echt durven bekijken, maar toen was het ook over en uit. De pech was natuurlijk dat dit onderdeel getrokken werd door Martijn Krabbé, wiens volledige tv-bagage bestaat uit een bombardement van schalkse glimlachjes, alsof hij een zaal vol oudere dames moet versieren: het is natuurlijk allemaal niks, maar kijk mij desondanks eens charmant zijn. Het is een houding die bijna bij elke hedendaagse Tros-coryfee van het scherm spettert. Ik sluit niet uit dat er ergens een familie is waar ze dit een vorm van gezelligheid vinden.

In het kader van de oude Britse onderbroekenlol bleek hij, in vergelijking met de amateurs uit zijn gezellige familie, de zwakste toneelspeler te zijn. Het zat hem natuurlijk tegen dat de tekst ook wel weer door Ivo Niehe bedacht zal zijn - want die was zelfs in vergelijking met het optreden van de kleine Krabbé ondermaats. Maar zodra hij iets moet doen waarvoor je wat moet kunnen, dan staat er ook niet meer dan een Barbie-popje.

Niet voor niets moest de avond gered worden met een uitgebreid item over Tros-oprichter Joop Landré. Ivo Niehe nam hem apart en bleek alleen de naam Landré wel eens ergens vaag gehoord te hebben. Alles wat een gemiddeld lid van de grootste familie al wist of kon weten passeerde de revue, terwijl Niehe van de ene verbazing in de andere viel, zeg maar gerust donderde. Zo werd alleen de speciale aflevering van het spelletje 'Triviant' geloofwaardig, want daarbij bleek dat Tros-medewekers inderdaad geen flauw idee hebben van de geschiedenis van de omroep waarvoor ze werken.

Er was van alles en nog wat speciaal vanwege dit jubileum aangericht, maar het bleef allemaal steken op het niveau van tussen de benepen schuifdeuren van de grootste familie. Tot en met de machteloze oproepjes, tegen de achtergrond van een zaaltje vol telefonistes, om toch vooral hier lid van te worden. Pas dertig en al bijna een goed doel.

Copyright: Trouw

Nu nog even in youtube graven ...

Ik ben in elk geval blij dat het geen hersenspinsel van mij is ! :)

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur