Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 24 okt 2018, 02:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuws van de dag!
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 maart 2009, 18:44 
Retired

ROELOFARENDSVEEN - Ongeveer 25 inwoners van de gemeente Kaag en Braassem kregen de afgelopen dagen tot hun verbazing bericht dat ze waren getrouwd of een kind hadden gekregen.

Daar hadden ze zelf niets van gemerkt. Sommigen werden zelfs geconfronteerd met een overlijden, anderen met een verhuizing.
Oorzaak was een fout tijdens een cursus voor medewerkers van Burgerzaken, vorige week dinsdag. Zij leerden wijzigingen in te voeren in de gemeentelijke basisadministratie.

Oefening
Ze oefenden met zelfbedachte gebeurtenissen. Die kwamen niet in hun systeem, maar gingen wel naar andere instanties zoals de belastingdienst of een pensioenfonds. Die reageerden, met verbaasde reacties als gevolg.

De 'slachtoffers' krijgen woensdag bezoek van medewerkers van de gemeente, die excuses en een bloemetje komen brengen.
Bron

Humor!
Behalve het overlijden, dat lijkt me wel confronterend.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuws van de dag!
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 maart 2009, 21:31 
Retired

Vrouw dwaalt twee maanden rond op vliegveld
Uitgegeven: 11 maart 2009 13:24
Laatst gewijzigd: 11 maart 2009 15:17

AMSTERDAM – Een 40-jarige Finse vrouw heeft twee maanden rondgedwaald op het vliegveld Tegel, in Berlijn. Ze kon de uitgang niet vinden.
De vrouw, wier koffer ook nog eens werd gestolen, at en sliep op het vliegveld. Ze sprak de taal niet en kreeg geen hulp, meldt de Telegraaf woensdag.
Na twee maanden kwam de vrouw een Finse man tegen die ervoor zorgde dat de vrouw werd geholpen.
De familie van de Finse vrouw wist niet waar zij was. Sinds december 2008 was de vrouw spoorloos.

:wezli: :wezli: :wezli:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 maart 2009, 22:28 
Bijenkoningin

Het eerste bericht geloof ik nog wel, het tweede vind ik een broodje-aap!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 maart 2009, 08:59 
Retired

Canadese helikopter stort in zee
Uitgegeven: 13 maart 2009 06:59
Laatst gewijzigd: 13 maart 2009 06:59

SAINT JOHN'S - Een Canadese helikopter die met achttien mensen aan boord onderweg was naar een booreiland in de Atlantische Oceaan is donderdag in zee gestort.
Het toestel verdween voor de kust van de Canadese provincie Newfoundland.

Reddingswerkers konden een overlevende uit het water halen. Een andere inzittende werd dood aangetroffen. Zestien personen golden ook uren na de crash nog als vermist. In twee reddingsboten werd niemand aangetroffen.
Bron

Ik denk echt met heel veel plezier terug aan mijn offshore periode, maar dit was toch wel mijn grootste angst. Dan kun je al de safetytrainingen in de wereld volgen, maar het gaat om dat ene moment en handel je dan niet juist dan is het over.
Het komt gelukkig niet zo vaak voor (vooral als je bedenkt hoeveel vluchten er per dag zijn), maar als ik het lees draait mijn maag om.
Voor mij is dit dus nu al het nieuws van de dag denk ik. :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 maart 2009, 23:39 
Retired

Jongen neemt usb-stick als prothese
Uitgegeven: 16 maart 2009 16:12
Laatst gewijzigd: 16 maart 2009 17:20

HELSINKI - Een Finse computerdeskundige heeft een vingerprothese met ingebouwde usb-stick laten maken.
De software-ontwikkelaar verloor de helft van zijn linker ringvinger vorig jaar bij een motorongeluk.
Jerry Javala besloot geen normale prothese te nemen, maar het nuttige met nog meer nuttigs te verenigen.
Op de usb-stick staan onder meer een paar computerprogramma's die door de Fin zelf zijn ontworpen. Als hij de informatie nodig heeft, trekt hij de prothese van zijn vinger en steekt hij de stick in de usb-poort van een computer. :D

Waarom is dit voor mij het nieuws van de dag?
Omdat ik het geweldig vindt dat hij van iets negatiefs, iets positiefs maakt.
Good for him!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 maart 2009, 23:50 
Bijenkoningin

O, klinkt een beetje als de nieuwe rage, althans wat men denkt de nieuwe rage gaat worden:
super-poke. Dat is ook zoiets. Een electronisch visitekaartje. Even zo'n poke tegen een andere poke en je hebt alle info van die ander en hij van jou...

Misschien kan deze jongen gaan solliciteren bij de Landmacht, zijn ze daar ook niet zo snel meer die usb-sticks kwijt ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 maart 2009, 13:30 
Bijenkoningin

Vikingsmeisje schreef:
Misschien kan deze jongen gaan solliciteren bij de Landmacht, zijn ze daar ook niet zo snel meer die usb-sticks kwijt ;)

Nooit gehoord van bermbommen? 8)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 maart 2009, 00:20 
Retired

Verkeer kan hartaanval uitlokken
Uitgegeven: 17 maart 2009 09:58
Laatst gewijzigd: 17 maart 2009 09:58

MÜNCHEN – Wanneer mensen net aan het verkeer hebben deelgenomen, hebben ze drie keer zoveel kans om een hartaanval te krijgen dan mensen die dat niet hebben.

Met name vrouwen, oudere mannen en mensen met hartproblemen hebben een verhoogd risico. Vrouwen lopen vijf keer zoveel risico in het uur nadat ze op de weg waren. Aldus onderzoekers van het Institute of Epidemiology in München.
De veroorzaker is volgens de onderzoekers met name de hoeveelheid aan uitlaatgassen en andere luchtvervuiling. Al zou ook de stress van het verkeer of de combinatie van die factoren de druppel kunnen zijn.

Auto
Voor het onderzoek werden 1454 patiënten gevolgd die een hartaanval hadden gehad. Er werd bekeken hoeveel zij op de weg waren geweest in de vier dagen voor de aanval. De meeste vervuiling kregen zij binnen in de auto, op de fiets en in het openbaar vervoer.
Bron

:shock: Wat een opmerkelijke conclusie!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 maart 2009, 00:48 
Bijenkoningin

ik las haaruitval :shock:

Even opnieuw beginnen te lezen :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 maart 2009, 17:13 
Bijenkoningin

dat krijg je ook wel denk als je te veel strest.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 apr 2009, 15:59 
Retired

nu.nl schreef:
Helikopter neergestort in Noordzee
Uitgegeven: 1 april 2009 15:59
Laatst gewijzigd: 1 april 2009 16:42 LONDEN - Een helikopter met zestien mensen aan boord is woensdag neergestort in de Noordzee. Dat heeft het Britse ministerie van Defensie laten weten.
Het toestel vervoerde mensen van een olieplatform.

De helikopter crashte ten noordoosten van de Schotse kust, aldus een zegsman. Twee helikopters zijn op weg gegaan om de inzittenden te redden.
Ook een marineschip is op weg naar de plaats van de crash. Een nabijgelegen schip heeft ook een reddingsploeg op pad gestuurd.

Twee maanden geleden stortte ook al een helikopter neer in de Noordzee. In dat voertuig zaten achttien mensen. Allen overleefden de crash.

:( :( :(
Weer een.
Dit raakt me echt, want ik ken mensen die op die route werken en dus vliegen. :( :( :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 apr 2009, 20:40 
Oud-Roerganger

Ik moest meteen aan je denken toen ik dit hoorde Luna....

:bighug:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 apr 2009, 19:16 
Bijenkoningin

Ik heb me vader er ook over gehoord, ook net toen hij net van de off-shore kwam dat er eentje crashte, hij was toch al te blij dat hij net van de off-shore afwas.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 feb 2011, 13:14 
Bijenkoningin

Ravage na aardbeving Nieuw Zeeland vanuit de lucht

http://rtl.nl.msn.com/msn/?playvideo=/components/actueel/rtlnieuws/binnenland/2011w08/di11.132237.92dc7d79-18872086.Ravagenaaardbevingvanuitdelucht.xml

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 okt 2012, 12:54 
Bijenkoningin

'Jongeren functioneren niet zonder mobiel'

Jongeren zouden niet in staat zijn normaal te functioneren zonder hun mobiele telefoon.
De groeiende obsessie voor het apparaat zou zelfs resulteren in een chronisch slaaptekort. Dit blijkt uit onderzoek onder meer dan 2.000 jongvolwassenen onder de leeftijd van 25 jaar.
Een op de tien telefoonbezitters wordt ’s nachts wakker om te kijken of ze een nieuw bericht hebben ontvangen, zo schrijft Daily Mail. Ook voordat ze naar bed gaan checken ze hun telefoon.

Uithongeren
Een op de vijf Britse jongeren zou zichzelf liever 24 uur lang uithongeren, dan zonder mobiel door het leven te gaan. Om in contact te blijven met de buitenwereld is slechts 10 procent bereid televisie kijken op te geven.

Sentimentele waarde
Ruim 60 procent geeft aan dat hun mobiel van grote sentimentele waarde is. Dit voornamelijk vanwege het grote aantal foto’s en contacten op het apparaat. Bijna de helft van de ondervraagden zegt ‘kapot te zullen gaan’ als ze hun telefoon zouden verliezen. Toch neemt de meerderheid niet de moeite om een back-up te maken van de data.

(Bron: NU.nl)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur