Binnenkort ook terug te lezen in de LadActueel:
Veteran Zhiguli Club Hongarije
Al enige tijd heb ik contact met de Lada Club van Hongarije. Wij zijn in contact met elkaar gekomen via mijn online fotoalbums. Daar heb ik foto’s in staan van mijn diverse lada’s, zo ook van mijn lada 1500 combi uit 1983. Hij is erg geïnteresseerd in dit type en heeft daarom contact met mij gezocht. Hij wilde meer weten over deze auto’s en wilde graag foto’s hebben voor hun eigen site. Zo heeft hij gevraagd of wij zelfs een aantal bijzondere (westerse) modellen bij elkaar konden krijgen voor een ontmoeting. Dit was eerst gepland half November jongstleden. Ik heb hem voorgesteld om het naar volgend jaar te verschuiven in verband met het jaargetijde en onze speciale oldtimerverzekeringen. Dit begreep hij wel, dat hebben ze in Hongarije ook en hij ging kijken naar een nieuwe datum.
Kort na deze afspraak kwam hij met een nieuw voorstel. Lada bestaat in 2011 40 jaar. Om in Hongarije het oldtimerseizoen te openen wordt er een groot oldtimerfestival georganiseerd. Daarbij is de Hongaarse Lada Club uitgenodigd om een speciale stand te bouwen omtrent het lada feest. Met andere woorden komend jaar is het thema van dit evenement 40 jaar LADA ! Er zijn diverse Lada Clubs uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn en om hun auto’s te tonen. Ze wilden erg graag een aantal lada’s hebben die in Hongarije niet verkocht werden. En weer werd er gevraagd of ik mijn combi wilde komen showen. Ik ben er trots op dat zij mijn lada willen hebben op de tentoonstelling. Na een kort overleg thuis ga ik in ieder geval die kant op met mijn combi. Ook Willem Kerkhof gaat mee met zijn lada 2104.
Wij zijn als Lada Club Nederland uitgenodigd om hieraan mee te werken. Wij willen hier natuurlijk graag aan mee helpen. Het is een oldtimer-evenement maar alle leden van de Lada Club zijn uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn. Omdat wij als Lada Club Nederland in 2011 zelf ook 25 jaar bestaan hebben wij als club besloten dat er vanuit de club niks geregeld zal worden qua vervoer en overnachten. Omdat ik zelf wel heen ga lijkt het mij wel zo leuk om toch gezamenlijk te gaan. Alles wat er dan geregeld zal worden gebeurt op persoonlijke titel. Maar voor het zover is willen we graag weten wie er met ons mee zouden willen. Wat we graag willen weten is het volgende:
• Wie wil er mee en met hoeveel?
• Ben je bereid om je lada daar te showen?
• Of ga je mee als toeschouwer?
Voordat u deze vragen kunt beantwoorden wilt u natuurlijk graag nog meer weten, zoals wanneer en waar en hoe lang enzovoort. Ik probeer zoveel mogelijk hieronder uit te leggen mocht u toch nog iets meer willen weten bel of mail ondergetekende dan even dan zal ik zo goed als ik kan u daar een antwoord op geven.
Datum: 15 tot en met 17 april 2011
Lokatie: Een groot park in Budapest
Onze geplande tijd: We hebben nog geen exacte datum afgesproken maar we hebben er totaal twee weken voor uitgetrokken waarbij bovengenoemd weekend “in het midden valt”.
Voor de reistijd rekenen wij (minimaal) twee dagen. Om de auto op de tentoonstelling tentoon te stellen moet de lada er zijn op 14 april en kan weer meegenomen worden op 18 april. Tussentijds plaatsen of verwijderen is dus niet mogelijk! De organisatie is op zoek naar een aantal lada modellen, heeft u 1 van onderstaande modellen en wilt u graag mee? Laat het mij even weten dan kan ik dit doorgeven aan de organisatie.
• 1500 LS
• 1600 LS
• Eerste modellen 2105 of 2107
• Eerste modellen samara
• Typische westerse lada modellen.
Helaas kan ik u vanaf hier niet garanderen dat uw lada tentoongesteld wordt dit bepaald de plaatselijke organisatie, wat ik wel kan toezeggen is dat u ruim op tijd weet of uw lada geschikt is volgens hun. De lada hoeft niet in een topconditie te zijn de shows die daar gehouden worden zijn iets anders dan we hier in Nederland gewend zijn. Hier moeten ze allemaal in showroomstaat zijn en daar wordt er ook nog gewoon dagelijks meegereden, u zult het verschil wel begrijpen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan maar ik denk dat het plan wel duidelijk is. We gaan naar Hongarije op “eigen gelegenheid”. Verzorgen zelf onze overnachtingen en andere verblijfskosten. Wie met Willem en mij mee willen rijden zijn van harte welkom! Het is gewoon gezelliger om in een groepje dezelfde kant op te gaan. Wanneer ik een kamer in Budapest reserveer ben ik best bereid om meerdere kamers te reserveren, via mijn contactpersoon kunnen er kamers tegen zakelijk tarief geregeld worden. Het staat een ieder vrij om zelf voor de overnachtingen te zorgen.
Voor alle duidelijkheid alle kosten voor deze reis en verblijf aldaar zijn voor eigen rekening. Er zijn geen kosten verbonden aan deelname aan de tentoonstelling ook voor wie meegaat als bezoeker zijn er een aantal vrijkaarten geregeld. Tijdens de tentoonstelling zal er voor ons gezorgd worden. Er zijn ook avondprogramma’s dus we hoeven ons niet te vervelen.
Ik ben er zelf ook nog nooit bij geweest en kan u dus niet zeggen hoe het daar is. Wilt u mee of wilt u meer informatie stuur mij een e-mail op:
evenementen@ladaclub.nl of bel mij: 0488-431719 (na 18:00 of in het weekend meeste kans dat ik opneem)
Vermeld in uw e-mail alstublieft het volgende:
1. Uw naam en wie er eventueel meegaan
2. Wilt u deelnemen of als toeschouwer mee
3. Uw lada model en bouwjaar
4. Een foto van uw lada (voor de organisatie)
5. Of u op eigen gelegenheid naar Hongarije rijdt of met ons mee
6. Of u uw eigen overnachtingen regelt of dat ik een kamer voor u probeer te boeken
7. En al uw vragen
Uw auto hoeft niet in showroom staat te zijn maar zorg er wel voor dat deze technisch in orde is want we hebben een lange reis voor de boeg.
Groeten Mark Zeemering
Tel.: 0488-431719
evenementen@ladaclub.nl