Ruim een jaar geleden was er een actie op fok.nl, je kon een rondrit in een Trabant winnen. Dit leek mij wel erg leuk, het mag bekend zijn dat ik een grote liefhebberij heb voor Oost-Europese auto's. Met name de Lada Niva natuurlijk, maar de Trabant is ook ERG gaaf! Op het moment dat de prijsvraag liep zat ik in Hongarije (vakantie, en met mijn Niva aan een show daar mee gedaan), maar ik had de laptop mee, dus kon toch gewoon mee doen, extra geïnspireerd door de Trabant rondritten die je ook in Budapest kunt doen. Eén van de drie vragen waarmee je de rit kon winnen was "Waar zou jij met de Trabant naar toe rijden als je het helemaal zelf mocht kiezen?", die had ik beantwoord met "Ik ben ooit met een Skoda naar Mlada Boleslav gereden, en wil met de Niva naar Togliatti, dus met de Trabant zou ik naar Zwickau rijden, omdat ik vind dat een auto minstens één keer in haar leven terug moet naar haar geboorteplaats". Dit was blijkbaar goed genoeg voor en prijs, want toen ik een paar dagen later door het centrum van de prachtige oost-Hongaarse stad
Miskolc liep kreeg ik een SMS van
Anne, op dat moment PTA mod en PR medewerkster op fok, dat ik had gewonnen. Zo snel mogelijk naar Dordrecht dus!
Maar dat liep helaas anders... De vakantie in Hongarije kostte wat meer van mijn budget dan ik had geplanned, dus puur voor de Trabant rit naar Dordrecht gaan was voor mij geen optie, ik moest het gaan combineren. En wanneer kom je nu (in de buurt van) Dordrecht? Ik in ieder geval niet zo vaak... Maar afgelopen weekend was het dan eindelijk zo ver! Ik ging naar
Keltfest dat bij Dordrecht in de Biesbosch georganiseerd word! Daardoor werd de keus wie ik mee zou nemen ook een stuk gemakkelijker, want ik zou
Elvya Dulcimer, een goede vriendin van me, ophalen bij haar thuis in Belgisch Limburg om samen naar ons logeeradres in de buurt van Dordrecht te gaan. Even gemailed met Etienne van de Trabi verhuur of de prijs überhaupt nog wel geldig was, het was tenslotte net iets langer dan een jaar geleden dat ik had gewonnen, maar we hadden geluk, en de vrijdag vóór Keltfest, afgelopen vrijdag dus, mochten we ons rond 14:00 melden bij "Bij Berry", het feestcafé naast het Dordtse skicentrum.